Sitsproblem,

E

EmmaJo

Jag har en förmåga att vrida ut mina underskänklar, och skänkla med hälen, jag vet att jag inte är tillräckligt stark i mina ben för att hålla om ordentligt med vaderna.

Är det någon som har något bra knep?

Sv: Sitsproblem,

såhär direkt kan jag bara tipsa om att se till så att du har insidan av låren och inte baksidan mot sadeln. "vrid om" låren (eller be ngn annan! :D ) så att knä mm. också hamnar mer slätt emot, då brukar underskänkeln också hamna rätt, av sig själv!

Sv: Sitsproblem,

EmmaJo skrev:
Jag har en förmåga att vrida ut mina underskänklar, och skänkla med hälen, jag vet att jag inte är tillräckligt stark i mina ben för att hålla om ordentligt med vaderna.

Är det någon som har något bra knep?

Du sitter inte rätt med rumpan djupt i sadeln. sitter du rätt med sätet och låter bli att klämma med låren, så faller skänklarna naturligt. tänk dig att det är sitsen och under skänkeln (vaden) som är hjälperna. däremellan ska du vara avslappnad (lång och avslappnad i överskänkeln, släpp ner knäet), för att hästens rygg ska kunna höjas under dig. kniper du med låren så kan hästen inte höja sig under dig. och kniper du med låren så kniper du även med underskänkeln och då vrider du den fel väldigt lätt..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
995
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 640
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 788
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka