Sitshjälp!

Sv: Sitshjälp!

Nej, inte längre! Känns dom verkligen för korta? Jag jobbar hos två elitryttare i hoppning och från början kunde jag inte alls ha deras läder fast vi är lika långa så korta var dom. Jag tycker inte du ska länga, då kommer det vara ännu svårare att trampa ner hälarna och din sits kommer att bli sämre.

Överdriv, puta ut rumpan och för fram överlivet när du hoppar. I början kan det vara väldigt överdrivet.. kolla bara in mej när jag hoppar, motsatsen till dej, jag lutar mej för mkt framåt och visar exakt hur man inte ska göra ;)

cde959d6.jpg

Ah, det är klart. Mer böjda ben --> mer nertrampade hälar. Du har nog väldigt rätt! Får koncentrera mig på det andra istället. Blir hoppning på fredag eller lördag igen tror jag. får se om jag får med mig nån fotograf igen :)

Annars blir det till veckan då det blir träning :)

Paralellt med sadelgjorden ska skänkeln ligga , ungefär :)

Inte för långt fram så du får stolsits men inte heller för långt bak så du tippar framåt på tok för mkt !

Skänkeln åker automatiskt lite bakåt i språnget men inte mycket ! :)

Lycka till !

Det ser jättefint ut :banana: Men en sak som du kunde ändra på är ditt skänkelläge, skänkeln ligger lite för långt bak..

Har du gjort alla hinderna själv eller var det bara grinden?
MYcket fina iallafall:love:

Hej hej! Är dina hinderstöd stadiga?? Har du bygt dom själv?? hihi tänkte bara fråga.. jag håller på att bygga hemma..:idea:

Ja jag har gjort hinderstöden med. De är relativt stadiga om marken är plan, annars kan de välta bakåt. Men man kan även "gräva" undan lite i mitten så står de jättebra :)

Efter att ha läst hela tråden; Det är väldigt många och olika råd du får... Jag skulle nog råda dig till att ta upp saken med din hopptränare istället för att be folk på Buke om hjälp. Iallafall när det blir så sprida åsikter som här...:crazy:

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka