Sitshjälp!

Sv: Sitshjälp!

Det är ju knappast farligt eftersom bommen är en markbom som ska ligga intill hindret eller ngr centimeter innan och hästen landar då inte på bommen. I detta fall och även i många andra MKT vanliga fall så har man bommar på båda sidorna eftersom hindret ska hoppas från båda hållen. Mkt smart om man inte vill springa omkring och flytta på markbommen. Förstår faktiskt inte riktigt vf folk tycker det är konstig:crazy: Detta förekommer ju överallt på träningar, inte ett dug ovanlig.

för att få ett bättre överliv tycker jag du ska testa att inte ge eftergiften framåt/neråt utan endast rakt neråt, jag brukar ge det rådet till elever med samma överliv som dig och det har hjälpt nästan ALLA.
Tänk att du ska krama hästen runt halsen, nästan så dina händer tar i varandra under halsen.
Det kommer automatiskt ändå att du tar fram handen, annars tycker jag du har en bra sits!;)

Du kan försöka sitta lite mer "ihopkrupen" i sadeln, överlivet närmare sadeln helt enkelt. Du blir nog mer balanserad om du kommer lite närmare sadeln och hästens hals.

Hej igen! Det är mycket olika råd du får:) Men jag tycker inte dina läder är för korta. Känns benen för raka så brukar lädren vara för långa, men det är svårt att uttala sig om, det tror jag du känner bäst själv. Jag tycker dom ser lagoma ut. Angående skänkelläget så tycker jag det är nästintill perfekt, möjligen att dom är lite långt på nån bild, men det ordnar sig om du får ner hälarna en liten aning till. Jag tycker det är bra att du tänker "bakvänt" för din sits är mycket bättre och när du har vant dig så kommer du inte att behöva tänka på det alls. Jag vidhåller att det viktigaste du ska komma ihåg är att trampa ner hälarna. Du rider jättebra:) Lycka till på lägret!

Jag brukar komma ganska långt upp om jag har för korta läder..

Varför detta då? :smirk:
Du kanske borde läsa en ordbok.

Varför borde jag läsa i en ordbok?
Du kanske skall veta någonting om hoppning om du nu kallar dig för hoppfantast, du verkar inte vara speciellt insatt i hoppning. JAg tränar för en f.d Landslagsryttare och vi har alltid markbom på bägge sidor när vi tränar. Såg att du fråagt vad två faser var, bevisar ju bara vilken kunskap du har inom hoppning. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Jo det vet jag ju, en person som är entusiastisk/insatt i ett visst ämne. Och det verkar du inte vara när det gäller hoppning, som vi har märkt....:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Fantast - En som verkligen älskar det den håller på med.

Man behöver inte kunna allt, men nu är det så att jag vet att på framhoppningar till tävlingar tex. så får man inte ha markbommar på båda sidor, så jag tycker inte man ska ha det öhv.
Sen vad andra tycker skiter jag, och din åsikt bekommer mig inte heller, lilla vännen. :smirk:

Om du nu visste något om hoppning vilket inte märks så borde du veta att man inte får ha några bommar på marken vid tävling. Alla bommar skall ligga i skållor. Detta har man vid träning för att underlätta för hästen, gärna på bägge sidor. Vilka kopplingar du gör till barrering fattar nog ingen.

Jaha? Men lilla du vart har jag skrivit att man får ha bommar i marken på tävling? Läs ordentligt, förresten genomskådar man dig med en gång. Verkligen diskret! Haha. Jaja lämnar denna löjliga diskussion nu! :)

TS! Det är möjligt att dom är lite långa, ska det stå. Men det tror jag du känner bäst själv. Dom ser inte för långa ut på bilden tycker jag och inte för korta heller, tycker du ska lita på dig själv på den punkten.

det verkar inte som om du älskar det, hehe....

Bara för att det itne finns på framhoppningar på tävlingar betyder det inte att det är FEL och farligt att ha markbommar på bägge sidorna. fattar ju vem som helst. hahahhaha.:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka