Sitshjälp!

Sv: Sitshjälp!

Btw , jag tror det hänger mkt på ditt skänkelläge .
Om du får ner hälen och skänkeln på rätt plats så klaffar det nog ska du se :)

Och så handen , ner med den utmed mankammen - inte uppe i luften och vifta ;)

För att du gömmer en bom bakom hindret som hästen inte ser.
Ganska självklart eller?
Visst, inte lika hemskt som riktig barrering men det ska inte vara så.

Lägger in 3e bilden igen:
HPIM1721-1.jpg

Var ska jag försöka ha skänkeln?

Språnget på första bilden blev lite konstigt, vi kom in helknas, därav handen.

Jag lägger oxå bommar bakom hindren när jag tränar, bra så man kan hoppa hindrena från olika hål. Samma sak när jag bygger oxrar som jag vill hoppa från två olika hål. Lägger två bomar på båda sidorna, inget konstigt med det. Det är ju inte barrering. Det är ju markbommar.

Hej jag tycker det ser bättre ut nu på den här senaste bilden..men tycker fortfarande du ser lite spänd ut i ryggen, typ tänk lite mer framåt med överlivet i språnget..inte mycket men lite..o överdriv att ge mer eftergift i hoppet, då måste du följa med framåt med handen o då kommer överlivet att följa med! tycker det ser bättre ut!!:D kämpa på!:d

Jag förstår inte heller varför man tar det så hårt att man använder markbommar? Vill man som sagt hoppa från båda hållen är det klart man har en markbom från båda hållen? Och jag vet då ingen häst som landar 20cm efter hindret...:crazy:

Och du ska vara hoppfantast? Dags för dig och byta namn då kanske?

Är det bara jag eller, jag tycker du ska länga stiglädrena (?) nåt hål eller så (efter ha sett de första bilderna du la ut) och böja mer på knäna! Du står ju upp :D lätt att göra framvolt, inte uppskattat.. Nä men som de andra skriver, närmare halsen, huka mer typ.. dra bak rumpan lite :)

Men regnbågshindret -hoppet det såg väldigt fint ut, men jag är inget hopp-proffs så se över med det jag skriver :P

/jannica

Senast ändrad av en moderator:

Olympus- Om hästen inte ser att du lagt bommen bakom hindret då? det är ju farligt! :S

Hon har väl bom för att hon vill ha en markbom innan hindret? och hon vill väl kunna hoppa det från båda hållen antagligen.. :smirk:

roover skrev:
Varför ha bom isånna fall? :P

/jannica

Just för att jag inte vet nån häst som landar 20cm bakom hindret?;)

Man har ju haft markbommar i alla tider? Så man ska alltså bara ha bom på en sida och sen sitta av och flytta den varje gång man byter varv/håll? Det är ju jätteknepigt!

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka