Sitshjälp!

Sv: Sitshjälp!

Dra i tygeln? Det tycker inte jag låter som ett bra tips. Man måste ge eftergift över hindret annars kan man ju aldrig få fina språng med bra ryggverksamhet, om inte hästen får sträcka fram halsen. Terränghoppnig kan jag iofs inte så mycket om, där är det lite annan ridstil, men i banhoppning så är det ju jätteviktigt.Att överge hästen är ju mera det att man ger eftergiften alldeles för tidigt och slutar rida innan hindret. Annars tycker jag att det var ett bra tips att tänka att man nästan inte ska resa sig alls, problemet för dom flesta är ju att man reser sig för mycket.

På nästa nedersta bilden tycker jag du ger jättefin eftergift TS och då får du ett bättre språng än på nedersta bilden där du har lite för kort tygel. Jag brukar stilstudera både stillbilder, TV och i verkligheten när proffs rider, det ger jättemycket. Speciellt om man funderar över något speciellt, som det här med eftergift till exempel.

På översta ser det förresten också ut som en bra eftergift:)

Nu ska jag förtydliga mig lite tror jag :) Han tyckte att jag "kastade" fram handen för mkt och sa därför åt mig att dra i tygeln för att inte ge efter så mycket. Dock tycker jag att man bör ge efter lite mer än vad han tyckte, även om hästen ändå fick viss eftergift även i terrängen.

Jag ska hoppa på fredag igen och försöka få någon att ta lite nya bilder så får vi se om det blivit någon förbättring!

Jag kan ju då peta in att jag inte tycker han ser ut som en ponny alls..:) vad kan han vara, 1.60-1.65+?:d

HPIM1607.jpg

gud vilken snygg grind:love: spesiellt med blommorna

okej, här är nya bilder från gårdagens hoppning. Bättre eller sämre?
HPIM1700.jpg

HPIM1694.jpg

Lillkillen fick va med på en bild också :)
HPIM1721.jpg

På den första bilden ser du ut att vara lite före hästen i språnget.. kom ihåg att du ska ha hästen framför dig och under dig..;) Men på andra bilden syntes ganska stor skillnad! Nice! Och på den med kallblodet också även om det inte var så högt! Bra jobbat!:bump:

Du har en väldigt fin häst. men jag tror att du har samma problem som mig. hehe jag och min kompis kallar oss fiskpinnar över hindrerna..:) man måste böja fram överlivet mer.

Hej:D Jag tycker du ska tänka på att sitta mer o ge mer eftergift i hoppet..."nästan ligga" över mankammen på hästen..Samt räta upp dig mer, o kanske slappna av lite mer..Hitta känslan o bara följa med i srpånget inget annat avancerat.. Känslan är viktig! Lycka Till..ps gör ingen stor affär för att man vill se bra ut när man hoppar, tänkt lite mer på att slappna av och följa med hästen i språnget..ds..

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka