Singeltråden no. 57

Appråpå killars beteende, han som jag hyr betet av får upp mina förhoppningar om att det finns gentlemän! Fyfan vad trevlig han är! Han har flickvän och är lite väl gammal, men alltså det finns tydligen människor som inte är odrägliga, ouppfostrade och otrevliga såfort det inte passar dem. :eek: Hemsk att man ska behöva bli chockad när man möter en människa som vet hur man uppför sig.

Hoppas han har några trevliga yngre vänner som man kan råka stöta på under sommaren :angel:

Okej, det är officiellt, jag är inte singel längre! Frågade chans på A ikväll! :D Eller, jag frågade om han vill vara ihop med mig. Då gapskrattade han och frågade om jag frågade chans på honom. Han sa ja iaf.
Såå nu platsar jag inte heller i denna gruppen längre. Finns det ingen "fd Singeltråden/I ett förhållande-tråden" som man kan gå med i och vara nykär i? :D
Tro mig, en sådan tråd har jag saknat många gånger det här året! Jag har ju fortsatt att snoka runt och läsa här som vanligt, men känner inte riktigt att jag kan skriva något själv nu som icke-singel. En allmän relationstråd som @Gotthard föreslog var en fin idé tycker jag! :D

Nu när jag ändå är igång och skriver så kan jag ju passa på att säga grattis till dig och även att jag delar din distansförhållande-ångest åtminstone lite grann. Jag och min man är ju i och för sig bosatta i samma stad, men hans jobb och min livsstil gör att det blir nästan som distansförhållande ibland - inte minst nu i maj och juni. Nu är jag i Sverige och hälsar på i 2,5 veckor, sedan får vi en vecka tillsammans hemma i Skottland, men sedan ska han iväg på affärsresa i två veckor och lagom till att han kommer tillbaka har jag hunnit åka till USA på semester :banghead: Vi kommer alltså inte att träffas alls under hela juni, och med hur jobbigt det är att vara ifrån honom nu de här två veckorna så gör det ont bara att tänka på det. Jag har alltid trott att distansförhållande inte skulle vara något större problem för mig som person då jag behöver ganska mycket egentid, men jag inser nu att jag hade ingen aning om vad jag pratade om.

Som många andra så tror jag att kommunikation är A och O - oavsett om det är genom Skype, sms, Facebook eller vad som helst. Det har inte gått en dag sedan vi träffades i januari som vi inte sms:at eller hörts på något vis, och meddelandena från honom har liksom blivit ljusglimtarna att klamra sig fast vid nu när vi inte ses. Och så är det viktigt att kunna vara ärlig och öppen tycker jag - jag vill kunna skriva att jag saknar honom när jag saknar honom, jag vill kunna skriva när jag är på dåligt humör för att han ska kunna pigga upp mig, osv. Det är viktigt för mig. Även bildlig kommunikation har jag insett ger mig väldigt mycket, och vi har gjort det till en grej att skicka bilder lite då och då på vår "current location". Då får jag ännu mer insikt i vad han gör och hur det ser ut, och det känns lite djupare och mer meningsfullt liksom. :)

Killens ex är skogstokig :( Han kände att han ville berätta för henne att han träffat en ny (av respekt, för hon inte skulle få höra det¨på annat håll), oc hon drog till med saker som "du har aldrig brytt dig om mig", "du är äcklig" "nu kommer alla veta att du aldrig älskat mig" "du klarar inte att vara själv" och "jag kommer alltid hata den tjejen, man tar inte andras rester".

Jag kan förstå att hon är ledsen och hjärtekrossad, fine. Jag har aldrig pratat med henne, så känner mig inte så träffad av att "man inte tar andras rester". Var har vi alla 20-25 åriga oskuldskillar? :p

Nåväl, samtidigt som jag känner med henne så blir jag förbannad. Vad har JAG gjort för att förtjäna hatet? Hon säger att hon släppt honom och gått vidare, men hm, jag är tveksam.

@emmeloy Men gud vilken tjej :eek: Snacka om att skämma ut sig själv! Har en kompis som är på gränsen till det där "man tar inte andras rester" och tycker det är såå fjantigt, sen när började man skriva ägarpapper på varandra liksom? Ska man börja höra av sig till exen och fråga om man får bli fodervärd eller vadå? :rofl: skämt åsido, är lite trött.. Men somsagt, tycker det är väldigt konstigt att tänka så.

Låter inte som att hon har accepterat att han har gått vidare. Tror hon har större problem med sig själv än med dig, även om det är svårt så är det nog bara att försöka ignorera. Tycker inte att han ska ha kontakt med henne heller, tror det bara försvårar det för henne även om han försöker vara snäll. Rekomenderar att han bryter helt, ta bort från facebook, blocka på instagram osv . Det är inte ett okej beteende som hon har och det ska inte gå ut över er!

Hittade en supertrevlig kille på badoo, som utbildar sig till pilot i USA :eek: Ascoolt! Vi babblar som bara den haha, så kul när man hittar nån som samtalen flyter på med :D Dock kommer han tillbaka till sverige först i mars nästa år........ Meeen jag har ju oavsett inte tid att klämma in någon typ av förhållande i livet.. Och frågan är varför jag sitter och snackar med killar när jag vet att jag kärar ner mig fort!??!!? :banghead:

Ja han har tagit bort henne på fb och sagt att han inte ska ha mer kontakt med henne, så de är väl bra! Håller med om att det är ett sjukt töntigt resonemang :eek:

Nej vad kul!! Snacka på haha, be calm haha, då har du nästan ett år på dig att bygga upp känslorna ;)

Ja han har tagit bort henne på fb och sagt att han inte ska ha mer kontakt med henne, så de är väl bra! Håller med om att det är ett sjukt töntigt resonemang :eek:

Nej vad kul!! Snacka på haha, be calm haha, då har du nästan ett år på dig att bygga upp känslorna ;)

Men HERREGUD! Vad är det med folk.. min karl betedde sig otroligt märkligt tidigare i veckan, när han hade kräkts av ångest lyckades jag få honom att prata med mig. Då har nån gammal brud han träffat några gånger skrivit att "min kompis sa till mig i helgen att din tjej håller på med en annan kille också" :grin:
Kaoset blev ju ett faktum och jag var helt vansinnigt arg. För är det något jag absolut inte accepterar är det otrohet, så det är knappast nåt jag skulle göra själv... men som tur är hade han tagit bort det utan att svara och trodde såklart på mig.

Från det ena till det andra, min numera bonusson (:D) är hos oss varannan helg. Full fart och skitroligt!! Jag älskar att leka så det är ju perfekt :angel:
Det läskiga var bara när han var i sovrummet, där har jag en walk in closet som jag absolut måste stänga för att kunna sova, och pekar mot garderoben och säger heeelt lugnt "Friiida. Vet du. Det bor ett spöke där inne. Han har blåa kläder. Jag har sett han" :nailbiting:

Men HERREGUD! Vad är det med folk.. min karl betedde sig otroligt märkligt tidigare i veckan, när han hade kräkts av ångest lyckades jag få honom att prata med mig. Då har nån gammal brud han träffat några gånger skrivit att "min kompis sa till mig i helgen att din tjej håller på med en annan kille också" :grin:
Kaoset blev ju ett faktum och jag var helt vansinnigt arg. För är det något jag absolut inte accepterar är det otrohet, så det är knappast nåt jag skulle göra själv... men som tur är hade han tagit bort det utan att svara och trodde såklart på mig.

Från det ena till det andra, min numera bonusson (:D) är hos oss varannan helg. Full fart och skitroligt!! Jag älskar att leka så det är ju perfekt :angel:
Det läskiga var bara när han var i sovrummet, där har jag en walk in closet som jag absolut måste stänga för att kunna sova, och pekar mot garderoben och säger heeelt lugnt "Friiida. Vet du. Det bor ett spöke där inne. Han har blåa kläder. Jag har sett han" :nailbiting:

Men va?? Ja det känns ju som att det helt klart är någon som är svartsjuk och vill förstöra... Hur kan man leva med sig själv?? :eek:

Nej vad kul med en bonusson! Hur gammal? Åh guuud, hur reagerar du då? Jag hade sagt åt han att hålla tyst och aldrig säga så igen tror jag, "du skrämmer tant", hade jag sagt :D

Men va?? Ja det känns ju som att det helt klart är någon som är svartsjuk och vill förstöra... Hur kan man leva med sig själv?? :eek:

Nej vad kul med en bonusson! Hur gammal? Åh guuud, hur reagerar du då? Jag hade sagt åt han att hålla tyst och aldrig säga så igen tror jag, "du skrämmer tant", hade jag sagt :D

Jamen jag menar det, folk är ju helt sjuka i huvudet. Hoppas att "ditt ex" (hans.. eh. ja du förstår) lugnar ner sig, jag själv tycker det är sjukt obehagligt med sådana..

Han är 6 år, världens gulligaste!! Nu är det inte längre "Pappa ska vi leka" utan snarare "Vart är Frida? När kommer Frida hem? FRIDAAAA LEKEN BÖRJAR NUUUUU. Frida vill du se teater eller ska vi leka bank? Friiiidis kom och titta" :love: Fast när min syster var här och lekte med honom sa han "Du kan gå nu Frida" :D Jäkla onge!!
Reaktionen blev mest "Heeh.. Nääää men här bor ju inga spöken, dom bor ju i spökhus" :nailbiting:

@viriel men NÄÄÄÄ... Fyy , barn är så läskiga ibland :eek:
LYCKA TILL på dejterna! Hoppas på pusskalas.... :D

Vad skulle ni säga om en person i er närhet flertalet gånger gör hyfsat "sexuella" kommentarer? Jag har en i min närhet som de sista gångerna jag träffat honom har sagt "I'm going to hit hit (?) them with my whip" när han förklarade för amerikanare att jag och en vän till mig kommer vara ledamöter i styrelsen där han blir ordförande och i går kväll satt vi ett gäng och pratade och då sa jag till honom att han inte alls kunde vara på fest den femte, de andra undrade varför så svarade han "jag och *Masqueradee* ska skeda", sedan skrattade han och förklarade att vi ska på kickin-kickout med styrelsen.. :confused:

@Mineur Är så glad att för din skull att du träffat en fin karl! Och ja känner igen känslan med "distansförhållande". Sa idag att vi nog får börja skriva i kalendern när vi är hemma istället för när vi är borta... :p Trots att vi bor ihop ses vi bara lite strödagar fram till mitten av juli i princip. Men tja, vi sliter ju inte på varandra iaf. ;)

ÅÅÅÅH hade en helt fantastisk kväll igår!! Pojken och jag skulle egentligen gått ut och ta en öl, men då insåg vi att det var ju eurovision och det fick inte missas! Så vi hade världens mysigaste hemmakväll, och GAAAH

Han var så himla rolig och söt och lätt att prata med och SÖT, den här har varit värd att vänta på :D bytte nummer (tidigare var tinder kommunikationsmediet) och vi ska försöka ses nåt trots tentaplugget!!

@viriel Första kommentaren behöver kanske inte uppfattas som något annat än ett skämt om att han bestämmer för att han är ordförande, men andra kommentaren så sa han ju rätt ut skeda. Det är inte de enda sakerna han har sagt, men det är de jag kommer ihåg just nu. Vet liksom bara inte riktigt vad jag ska svara när han säger sånt..

@Masqueradee nää man blir ju lite ställd, men grejen är att han kanske uppfattar det som harmlösa skämt.. Är han så mot andra eller bara dig? Och du skulle inte kunna testa ta upp det med honom, om det känns jobbigt eller obehagligt på nåt sätt?

Gillar verkligen piloten, vi ska skypa imorgon och förhoppningsvis så börjar jag inte gilla honom mer.. för det är inte bra att han bor i usa till i mars nästa år.. kommer DÖ isånnafall.. O_o

Häromdan så var pappa och jag till en bekant som bor på den gården som jag har hästarna på.. Han hade en väldigt snygg son som jag spanade in (han verkade spana på mig också :angel: ) och idag så skrev han till mig på badoo. Tydligen så har vi snackat lite innan och det blev lite komiskt (och väldigt bra :devil: ) att det var han som stod där! 24 år, ser bra ut, har en jättetrevlig pappa, verkar vara handyman (stod och slaktade ett vildsvin när vi kom..) så sommaren verkar bara bli bättre och bättre :D

Gillar verkligen piloten, vi ska skypa imorgon och förhoppningsvis så börjar jag inte gilla honom mer.. för det är inte bra att han bor i usa till i mars nästa år.. kommer DÖ isånnafall.. O_o

Häromdan så var pappa och jag till en bekant som bor på den gården som jag har hästarna på.. Han hade en väldigt snygg son som jag spanade in (han verkade spana på mig också :angel: ) och idag så skrev han till mig på badoo. Tydligen så har vi snackat lite innan och det blev lite komiskt (och väldigt bra :devil: ) att det var han som stod där! 24 år, ser bra ut, har en jättetrevlig pappa, verkar vara handyman (stod och slaktade ett vildsvin när vi kom..) så sommaren verkar bara bli bättre och bättre :D

Spännande! Jag vet inte hur mycket som binder dig till Sverige? Annars kan man ju alltid åka dit och se hur det är? :D

Woop, handyman är sexigt tycker jag! Är väl vad jag saknar hos min hunk... Å andra sidan har han lite $ att leja andra att göra saker åt honom :angel:
The per$onality i$ definitely one of the mo$t important thing$, in my opinion... :D

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 559
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat