Singeltråden no. 57

Hehe, kul att ni svarar, det var mest en retorisk fråga :D
Ja, precis så känner jag också. För en tid så "får det väl gå". Typ om A skulle bli kallad till utlandstjänst (vilket iofs typ inte kan hända) så skulle man ju bli tvungen. Men jag skulle inte kunna vara "nöjd" med det. För mig måste det finnas ett permanent slut på avståndet. Så man kan skapa ett liv ihop, där man inte behöver umgås lika intensivt eller kompromissa med tid på samma sätt.

Jag kan ju svara på detta, eftersom jag har varit i en situation väldigt lik din.

Jag träffade min kille under en militärutbildning våren 2012. Vi blev tillsammans i augusti samma år, och jag bodde i Göteborg och killen i Stockholm.

Under lite mer än 1,5 år hade vi ett distansförhållande Sthlm-Gbg och sågs i snitt varannan helg, och det funkade bra. Så ett normalt distansförhållande går att ha, och det underlättar enormt om det finns ett slut på det.

Det som var riktigt påfrestande var när han i oktober 2013 till maj 2014 var på utlandstjänst i Afghanistan. Vi sågs 2x2 veckor under de sex månaderna, och det var svårt. Men även här fanns det ett slut i sikte, vilket var fantastiskt skönt!

Under hela Afghanistan-perioden visste vi att direkt vid hemkomst skulle vi äntligen flytta ihop, och det var den delen som gjorde att båda två klarade av det halvåret vi knappt sågs!

Nu bor vi ihop sedan ett år, är förlovade och planerar både bröllop och barn och allt är bara helt fantastiskt!

Så det går att hålla ut, bara det finns ett slut inom en inte allt för lång tid!

Lycka till!!

Jaha, här sitter jag och trånar efter mannen. Har knappt pratat med honom sen i onsdags :):):) Han lyssnade ju tydligen på när jag sa att han skulle visa att han var intresserad, men hade tänkt att det skulle bli lite mer.. skriftligt.. Och nu vill jag ju träffa honom ännu mer :cautious:

Ååh jag blir tokig på mig själv, desto mer jag får desto mer vill jag ha :arghh: Sa ju för inte alls längesen att jag skulle nöja mig med att veta om han är intresserad, nu vet jag ju det men nu vill jag ju veta om han vill mer och inte bara är lite "intresserad". Tydligen är han ju det eftersom han åkte 14 mil enkel resa för att ses, men har jag fattat det? Nä :banghead: :rofl:

Hehe, kul att ni svarar, det var mest en retorisk fråga :D
Ja, precis så känner jag också. För en tid så "får det väl gå". Typ om A skulle bli kallad till utlandstjänst (vilket iofs typ inte kan hända) så skulle man ju bli tvungen. Men jag skulle inte kunna vara "nöjd" med det. För mig måste det finnas ett permanent slut på avståndet. Så man kan skapa ett liv ihop, där man inte behöver umgås lika intensivt eller kompromissa med tid på samma sätt.
Varför skulle han inte kunna bli kallad till utlandstjänst? Eller han är deltidare? För min sambo har haft beredskap hela våren, även om inget tydde på att det skulle bli något av det.
När det gäller distans är det ju värst i början, det hade vi också. Nu är vi så pass säkra på varandra och förhållandet att det hade nog funkat det också :D

Varför skulle han inte kunna bli kallad till utlandstjänst? Eller han är deltidare? För min sambo har haft beredskap hela våren, även om inget tydde på att det skulle bli något av det.
När det gäller distans är det ju värst i början, det hade vi också. Nu är vi så pass säkra på varandra och förhållandet att det hade nog funkat det också :D

Han skulle ju, rent teoretiskt, kunna bli kallad. Han är ju alltid beredd på att det kan hända, men att det aldrig har hänt att de blivit tvångsutkallade. Inte i modern tid iaf. Efter två vändor i Afganistan så har han sagt att han aldrig vill ut mer. Så förhoppningsvis slipper han det :)

Tillägg: Han är heltidare :)

Jag kan ju svara på detta, eftersom jag har varit i en situation väldigt lik din.

Jag träffade min kille under en militärutbildning våren 2012. Vi blev tillsammans i augusti samma år, och jag bodde i Göteborg och killen i Stockholm.

Under lite mer än 1,5 år hade vi ett distansförhållande Sthlm-Gbg och sågs i snitt varannan helg, och det funkade bra. Så ett normalt distansförhållande går att ha, och det underlättar enormt om det finns ett slut på det.

Det som var riktigt påfrestande var när han i oktober 2013 till maj 2014 var på utlandstjänst i Afghanistan. Vi sågs 2x2 veckor under de sex månaderna, och det var svårt. Men även här fanns det ett slut i sikte, vilket var fantastiskt skönt!

Under hela Afghanistan-perioden visste vi att direkt vid hemkomst skulle vi äntligen flytta ihop, och det var den delen som gjorde att båda två klarade av det halvåret vi knappt sågs!

Nu bor vi ihop sedan ett år, är förlovade och planerar både bröllop och barn och allt är bara helt fantastiskt!

Så det går att hålla ut, bara det finns ett slut inom en inte allt för lång tid!

Lycka till!!

Åååh :love: Vill också :bump:

Vilken skitdag det blev :cry: träningspass med hästen går skitdåligt, umgås med en kompis som babblar konstant om sig och sitt, upptäcker att någon snott grejer från mitt skåp i stallet och får noll respons från killen :cry: känner för att prata med honom så jag blir lite gladare men är samtidigt arg på att han inte hör av sig.. :mad:

Som pricken över i:t så fick jag sms ochatt jag har 10% kvar av internet den här månaden :arghh:

Vilken skitdag det blev :cry: träningspass med hästen går skitdåligt, umgås med en kompis som babblar konstant om sig och sitt, upptäcker att någon snott grejer från mitt skåp i stallet och får noll respons från killen :cry: känner för att prata med honom så jag blir lite gladare men är samtidigt arg på att han inte hör av sig.. :mad:

Som pricken över i:t så fick jag sms ochatt jag har 10% kvar av internet den här månaden :arghh:

Usch då.. Men imorgon är en ny dag! Tråkigt att grabben inte hör av sig.. Är det något att ha..?

Okej, det är officiellt, jag är inte singel längre! Frågade chans på A ikväll! :D Eller, jag frågade om han vill vara ihop med mig. Då gapskrattade han och frågade om jag frågade chans på honom. Han sa ja iaf.
Såå nu platsar jag inte heller i denna gruppen längre. Finns det ingen "fd Singeltråden/I ett förhållande-tråden" som man kan gå med i och vara nykär i? :D

Låt honom inte köra med dig bara... I ditt läge hade jag tänkt att jag ville ha någon som ville prata med mig lika mycket som jag ville prata med honom, och vill man så kan man :) Visst att man kan ha mycket att göra, men bara ett kort sms har man väl tid att skicka? Men som du säger så åkte han ju 14 mil enkel resa för att ses, och det gör man väl ändå inte om man inte vill? Har svårt att ge råd i din situation :p

@emmeloy @GardenAngel

Ja jag börjar tröttna något, tänker inte låta honom köra med mig och tro att han bara kan höra av sig när han har lust.. Skrev idag "vad du har varit tyst på senaste :/ ångrar du dig? Eller vill du ses mer? :p"

har jag fortfarande inte fått svar imorgonbitti så får jag väl anta att han inte vill. Men det är så konstigt när han senast jag frågade om han var intresserad så sa han ja, han åkte ända hit men har nu inte hört av sig på en vecka? förhoppningsvis så svarar han nått posetivt så får jag ta det vidare därifrån. :(

@emmeloy @GardenAngel

Ja jag börjar tröttna något, tänker inte låta honom köra med mig och tro att han bara kan höra av sig när han har lust.. Skrev idag "vad du har varit tyst på senaste :/ ångrar du dig? Eller vill du ses mer? :p"

har jag fortfarande inte fått svar imorgonbitti så får jag väl anta att han inte vill. Men det är så konstigt när han senast jag frågade om han var intresserad så sa han ja, han åkte ända hit men har nu inte hört av sig på en vecka? förhoppningsvis så svarar han nått posetivt så får jag ta det vidare därifrån. :(
Även om han är intresserad. Är det då verkligen en kille du vill ha? Måste vara roligare för dig att ha en kille som faktiskt vill höra av sig :)

@emmeloy @GardenAngel

Jag har också fastnat för sånna som beter sig så. Men vet du vad? Man förtjänar mer! Det FINNS bättre. Man behöver inte nöja sig.

Tack för konstruktiva svar! Blev riktigt förbannad igår när han fortfarande inte hade svarat när jag lagt mig så jag kände att nä nu får det fan räcka! Fick ett halvslött "jag har sovit dåligt och jobbat massor så är trött buhu" svar 10.40 och blev ännu argare.. Det var droppen :rage:

Appråpå att alla som inte är singlar längre går ur tråden, kan vi inte göra en "allmänna relationstråden" så kan alla få skriva i samma? :D

Tack för konstruktiva svar! Blev riktigt förbannad igår när han fortfarande inte hade svarat när jag lagt mig så jag kände att nä nu får det fan räcka! Fick ett halvslött "jag har sovit dåligt och jobbat massor så är trött buhu" svar 10.40 och blev ännu argare.. Det var droppen :rage:

Appråpå att alla som inte är singlar längre går ur tråden, kan vi inte göra en "allmänna relationstråden" så kan alla få skriva i samma? :D

Visst är det skönt ändå när de straffar ut sig själva sådär. Det är lättare att komma över nån med lite ilska. ;)

Ja alltså jag tycker alla får höra hemma här! Kanske ändra rubriken till singel/relationstråden istället?

Visst är det skönt ändå när de straffar ut sig själva sådär. Det är lättare att komma över nån med lite ilska. ;)

Ja alltså jag tycker alla får höra hemma här! Kanske ändra rubriken till singel/relationstråden istället?

Ja verkligen! Har kunnat gå och analysera det i ett par dar nu utan att han rört till nått mer så att straffa ut sig med detta var verkligen rätt beskrivning :angel:

Ja det vore smart :up:

För mig går det inte så bra just nu. Dock inte hans fel, utan omständigheters fel. Allting händer på de helger vi båda är lediga, så vi lär inte ses förrrens i mitten på juni tyvärr.
Ganska värdelöst, men jag fick iaf de datumen han ska ta semester resten av sommaren så vi kan synka oss bättre :love:

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 556
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka