Singeltråden no. 57

Hur överlever folk som har distansförhållanden?! Jag blir galen!! Men han är iaf en sån som är bra på att uttrycka sig i skrift och hör av sig ofta, så det är fint.
.. och han skrev idag att han är kär i mig..! :love: Han kommer hem på söndag så jag kommer antagligen vålgästa honom måndag kväll. :o Kommer inte kunna hålla mig till helgen! Då ska jag fråga om vi kan make it official.. :nailbiting:

Jag är så nere i den här killen att jag redan drömmer om att flytta upp till Lund.. :o

Hur överlever folk som har distansförhållanden?! Jag blir galen!! Men han är iaf en sån som är bra på att uttrycka sig i skrift och hör av sig ofta, så det är fint.
.. och han skrev idag att han är kär i mig..! :love: Han kommer hem på söndag så jag kommer antagligen vålgästa honom måndag kväll. :o Kommer inte kunna hålla mig till helgen! Då ska jag fråga om vi kan make it official.. :nailbiting:

Jag är så nere i den här killen att jag redan drömmer om att flytta upp till Lund.. :o
Vad kuul!
Och det är klart du ska flytta till Lund! ;)

@emmeloy Åh grattis!! Vad glad jag blir för din skull :D:D Tycker helt klart att du ska hänga kvar, vi behöver ditt stöd ;)

Hehe det gick mucho bra :D :angel: Vi är båda lite blyga så ibland blev det lite stelt, men annars så flöt samtalen på bra. Han kom vid tolv och vi kollade på en film, började kolla på en annan men gick och la oss istället :angel: Lite synd att det blev så kort besök, men svårt att få till nått annat. Det bästa var nog att det var hans initiativ till att komma! Pluspoäng på det.

Nu ska jag försöka smälta allt och se hur det känns lite senare :up: Är fortfarande lite chockad :eek:

Förra veckan lämnade jag karln hemma några timmar, när jag kom hem luktade det grill i heeeeela trappen. Insåg att det kom ifrån min lägenhet. Och den rackarn har gett mig matlagningsförbud. Va! :D

(såhär går det om man sätter på fel platta...)
11143389_10204095599256547_815074324417008262_n.jpg

Annars har vi intagit något halvpensionärsliv.. Kvällarna spenderas med filmmys (:love:) och innan sovdags är det obligatorisk quizkampen.. :D

Har suttit och försökt knåpa ihop ett bra analyserande inlägg i säkert en timme nu haha, men ändrar åsikt ungefär var tionde minut...

Vad jag har kommit fram till just nu är: Jag tycker om honom, jag vill ha honom men jag ska ha is i magen och det gör absolut ingenting om det tar tid att utveckla något :D

Hoppas på att han känner samma bara :cautious:

Det är officiellt, både jag och A håller på att bli vansinniga av längtan! Och, jag är kär i den där mannen. Han skickade en videosnap igår när han stod i full utrustning (inkl krigsmålning!) och berättade att han saknade mig.. Jag blev så kär att jag tvungen att lägga mig på sängen och fnissa och sucka förälskat! PÅ DEN NIVÅN ÄR DET!!

Shoppade kläder på nätet idag och råkade (på något underligt vis!) hamna i kategorin intimprodukter. :o Känner att jag eventuellt måste uppdatera "Misslyckat sex-tråden" efter den beställningen. :D
Men på tisdag får jag träffa mannen i mitt liv igen!

Det är officiellt, både jag och A håller på att bli vansinniga av längtan! Och, jag är kär i den där mannen. Han skickade en videosnap igår när han stod i full utrustning (inkl krigsmålning!) och berättade att han saknade mig.. Jag blev så kär att jag tvungen att lägga mig på sängen och fnissa och sucka förälskat! PÅ DEN NIVÅN ÄR DET!!

Shoppade kläder på nätet idag och råkade (på något underligt vis!) hamna i kategorin intimprodukter. :o Känner att jag eventuellt måste uppdatera "Misslyckat sex-tråden" efter den beställningen. :D
Men på tisdag får jag träffa mannen i mitt liv igen!
¨Åh vad underbart :love::love:

Hur överlever folk som har distansförhållanden?!
Jag känner mig tvingad att svara, haha. Självklart är svaret att det gör man inte (;)), men man får försöka leva sitt liv ändå. Min pojkvän bor i Holland och jag tror de två dagarna innan han åkte hem igen efter ett 4-5 veckors besök var de värsta jag varit med om, typ. Han åkte hem för 10 dagar sedan, och sen får jag se till att fokusera på mitt liv och hästen tills jag åker till honom i Juni. Det kan dock vara rätt så skönt ibland att ha distansen och man får försöka fokusera på de få fördelarna istället för alla de miljoner nackdelarna. Typ att jag inte behöver komma med undanflykter om jag verkligen inte vill träffas en dag (typ mensvärk eller bara på dåligt humör.. :o Eller när man blir inlagd på sjukhus flera veckor som jag blev dagen innan han åkte hem..), eller behöva planera in hans liv i mitt upptagna liv som jag fick göra varje dag när han var här. Sen har man mer tid att fokusera på hästen och dens träning i flera timmar varje dag istället för att alltid skynda hem pga pojkvännen. Och... det var nog allt jag kommer på just nu. :D Men distans går så länge man inte slackar av med kommunikationen. Den är så viktigt, speciellt när man inte ses varje dag. Vi håller till på facebook, skype (videosamtal), teamspeak (vanliga röstsamtal), delar med oss av våran vardag med bilder på typ allt vi vill dela med oss (ja folk tittar ofta konstigt på mig när jag ställer mig för att ta kort på IKEA's varuhus...) osv. Sen att man blir proffs på engelska är också en fördel. ;)

Jag känner mig tvingad att svara, haha. Självklart är svaret att det gör man inte (;)), men man får försöka leva sitt liv ändå. Min pojkvän bor i Holland och jag tror de två dagarna innan han åkte hem igen efter ett 4-5 veckors besök var de värsta jag varit med om, typ. Han åkte hem för 10 dagar sedan, och sen får jag se till att fokusera på mitt liv och hästen tills jag åker till honom i Juni. Det kan dock vara rätt så skönt ibland att ha distansen och man får försöka fokusera på de få fördelarna istället för alla de miljoner nackdelarna. Typ att jag inte behöver komma med undanflykter om jag verkligen inte vill träffas en dag (typ mensvärk eller bara på dåligt humör.. :o Eller när man blir inlagd på sjukhus flera veckor som jag blev dagen innan han åkte hem..), eller behöva planera in hans liv i mitt upptagna liv som jag fick göra varje dag när han var här. Sen har man mer tid att fokusera på hästen och dens träning i flera timmar varje dag istället för att alltid skynda hem pga pojkvännen. Och... det var nog allt jag kommer på just nu. :D Men distans går så länge man inte slackar av med kommunikationen. Den är så viktigt, speciellt när man inte ses varje dag. Vi håller till på facebook, skype (videosamtal), teamspeak (vanliga röstsamtal), delar med oss av våran vardag med bilder på typ allt vi vill dela med oss (ja folk tittar ofta konstigt på mig när jag ställer mig för att ta kort på IKEA's varuhus...) osv. Sen att man blir proffs på engelska är också en fördel. ;)

Haha, tack för svaret! Javisst är det klart att det gåår :) det måste ju gå. Och vissa föredrar det till och med. Min mamma och hennes man är fortfarande särbo efter 14 år tillsammans, 8 år som gifta :) Men jag tror inte jag skulle klara det. Jag behöver alldeles för mycket mys ;)

åååååh, jag avskyr A's jobb! Han är ute på övning med NATO hela veckan! :arghh: (som Sverige inte ens är med i officiellt..!) Kommer inte då träffa honom förrän Kristi Himmelsfärdshelgen!! Höll på o flyttade i helgen och han var förkyld så jag åkte dit lördag kväll och sov typ och sen åkte söndag förmiddag igen.. för han skulle förbereda inför övningen. :arghh: Så just nu är det något slags distansförhållande pga hand jobb.. Men som tur är får han ha telefonen med sig på övningen så jag kan iaf gråta ut min saknad över sms.
Men vad kul, tror din A jobbar ihop med min sambo, världen är så liten ibland:D

Hur överlever folk som har distansförhållanden?!

Eftersom jag följer denna tråd lite grann så kände jag att jag ville svara. Och jag kan säga att det gör man knappt. Och jag skulle inte överleva alls om man inte har en plan att i framtiden bo på samma ställe. Men man får försöka sysselsätta sig med saker på varsitt håll, fördelen är att man kan jobba massor, ha tid för vänner och fritidsaktiviteter och behöver inte kompromissa med tid under de veckor man inte ses. Och när man väl ses så blir umgänget väldigt intensivt. Men jag är på väg att storgråta och vill inte riktigt släppa honom när det är dags att åka hem - varje gång.

Eftersom jag följer denna tråd lite grann så kände jag att jag ville svara. Och jag kan säga att det gör man knappt. Och jag skulle inte överleva alls om man inte har en plan att i framtiden bo på samma ställe. Men man får försöka sysselsätta sig med saker på varsitt håll, fördelen är att man kan jobba massor, ha tid för vänner och fritidsaktiviteter och behöver inte kompromissa med tid under de veckor man inte ses. Och när man väl ses så blir umgänget väldigt intensivt. Men jag är på väg att storgråta och vill inte riktigt släppa honom när det är dags att åka hem - varje gång.

Hehe, kul att ni svarar, det var mest en retorisk fråga :D
Ja, precis så känner jag också. För en tid så "får det väl gå". Typ om A skulle bli kallad till utlandstjänst (vilket iofs typ inte kan hända) så skulle man ju bli tvungen. Men jag skulle inte kunna vara "nöjd" med det. För mig måste det finnas ett permanent slut på avståndet. Så man kan skapa ett liv ihop, där man inte behöver umgås lika intensivt eller kompromissa med tid på samma sätt.

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 556
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat