Singeltråden no. 57

Alltså fy tusan hörrni, vad fint det är att längta så att man kan dö efter någon, och samtidigt veta att man ska få träffa den personen inom 24 timmar. Mr Date sitter i skrivande stund på planet hem från 10 dagars affärsresa i Etiopien, han landar imorgon förmiddag och på kvällen kommer han över för middag och massor av snack och mys. Jag har saknat honom sedan dag 2 ungefär, trots att vi haft daglig kontakt. Safe to say att jag kommer att gå omkring med fjärilar i magen hela dagen imorgon :D

Alltså fy tusan hörrni, vad fint det är att längta så att man kan dö efter någon, och samtidigt veta att man ska få träffa den personen inom 24 timmar. Mr Date sitter i skrivande stund på planet hem från 10 dagars affärsresa i Etiopien, han landar imorgon förmiddag och på kvällen kommer han över för middag och massor av snack och mys. Jag har saknat honom sedan dag 2 ungefär, trots att vi haft daglig kontakt. Safe to say att jag kommer att gå omkring med fjärilar i magen hela dagen imorgon :D

Åh. Mysigt!! :love:

Alltså.. jag tycker det är lite falsk marknadsföring att först be om lov att få ragga på mig (frågade min vän) och efter klartecken bjuda in mig till sovplats, senare i veckan tycka att man ska umgås i helgen vilket jag tackar ja till och sedan... inget?

Känner mig snuvad på den där raggningen :mad:

Vill förtydliga att jag gillar att du tycker det är dåligt, och ditt sätt att uttrycka det på. Inte puckot som inte tar tag i det!

Addan jag insåg idag, när jag såg en bild på Charlotte Kalla, att du är ganska lik henne!

Stukade foten igår. Min häst har på tok för mycket energi och egen vilja i en dålig kombination....

Addan jag insåg idag, när jag såg en bild på Charlotte Kalla, att du är ganska lik henne!

Stukade foten igår. Min häst har på tok för mycket energi och egen vilja i en dålig kombination....

Haha, du är faktiskt inte den första som säger det! :D

Usch då. Ramlade du av, eller vad hände?

KL

Jag har en ledig eftermiddag, så jag ska snart åka till stallet och ta en tur i skogen. Känns som världens lyx en vardag! :D

Jamen verkligen! Du om någon borde ju veta hur det är att längta och vänta...:p Jag är lite orolig för hur det kommer att bli när det är dags för hans nästa tur som lär bli på 2-3 månader, men den tiden den sorgen!

Ja, jag har ju en del erfarenhet av det :p
Dock har vi ju haft max tre veckor mellan gångerna vi setts, så inte så länge som ni. Men - 2-3 månader kommer säkert gå jättebra för er!

@Mineur

Ah, nej nej. Vi har alltså inte träffats mer än kvällen då han "bad om" lov att få ragga på mig, Det var också då som han bjöd hem mig till sig. Det nappade jag dock inte på just då men han fick mitt nummer. Senare under veckan tyckte han att vi kunde ses kommande helg då mina planer ställdes in och jag istället skulle vara hemma i stan. Och sen... tja, så hände inget.

Undrade lite skämtsamt var killen som ville träffas tog vägen, och han sa att han nog hade fått lite kalla fötter men ville gottgöra det, varpå jag sa att om det var på det viset så behöver han absolut inte gottgöra något, jag tvingar mig inte på folk liksom. Men han ville ju bestämt gottgöra det och undrade om jag hade förslag på hur. etc. etc. Slutade med att jag gav förslag på när jag var ledig denna veckan.

...och sen var det tyst igen, haha.

Alltså, jag bryr mig ju direkt inte eftersom jag inte känner killen, men jag hade tyckt det var väldigt trevligt att bli raggad på av någon som kändes helt okej att bli raggad på av, om ni fattar :) Tycker mest beteendet är lite fascinerande. Å andra sidan hade jag redan misstänkt att han nog är lite osäker som person så inte helt förvånad heller.

Men fasen, jag såg ju fram mot att bli raggad på :D

@Mineur

Ah, nej nej. Vi har alltså inte träffats mer än kvällen då han "bad om" lov att få ragga på mig, Det var också då som han bjöd hem mig till sig. Det nappade jag dock inte på just då men han fick mitt nummer. Senare under veckan tyckte han att vi kunde ses kommande helg då mina planer ställdes in och jag istället skulle vara hemma i stan. Och sen... tja, så hände inget.

Undrade lite skämtsamt var killen som ville träffas tog vägen, och han sa att han nog hade fått lite kalla fötter men ville gottgöra det, varpå jag sa att om det var på det viset så behöver han absolut inte gottgöra något, jag tvingar mig inte på folk liksom. Men han ville ju bestämt gottgöra det och undrade om jag hade förslag på hur. etc. etc. Slutade med att jag gav förslag på när jag var ledig denna veckan.

...och sen var det tyst igen, haha.

Alltså, jag bryr mig ju direkt inte eftersom jag inte känner killen, men jag hade tyckt det var väldigt trevligt att bli raggad på av någon som kändes helt okej att bli raggad på av, om ni fattar :) Tycker mest beteendet är lite fascinerande. Å andra sidan hade jag redan misstänkt att han nog är lite osäker som person så inte helt förvånad heller.

Men fasen, jag såg ju fram mot att bli raggad på :D
Haha vill du ha folk som raggar på dig har jag några jag gärna slussar vidare! :up:

Fast jag vet inte om de räknas som såna som "känns okej att bli raggade på av" för dig, så det kanske faller där. :p

Haha, du är faktiskt inte den första som säger det! :D

Usch då. Ramlade du av, eller vad hände?

KL

Jag har en ledig eftermiddag, så jag ska snart åka till stallet och ta en tur i skogen. Känns som världens lyx en vardag! :D

Hon har haft vila i tre veckor. Har tänkt komma igång igen den här veckan när jag har lov. I måndags släppte jag henne först på ridbanan så hon fick springa av sig, hon har så galet med energi den hästen. När hon sprungit en stund och bockat, busat och galopperat för kung och fosterland kopplade jag på longerlinan, tänkte att vi skulle ha lite mer organiserad träning. Men hon ville nog hellre fortsätta springa lös för efter några varv drog hon iväg så jag nästan ramlade, och jag satte ner foten snett. Så var det med det :p
Men idag kändes det bra, så idag provade vi igen. Kanonfin var hon idag :love: Efter att ha 1. sprungit av sig det värsta och 2. longerats en stund kunde jag hoppa upp och vi red lite på ridbanan. Sen gav vi oss ut i skogen en liten stund som avslutning och hade vår första galopp utomhus (andra galoppen nånsin) :love:

Hon har haft vila i tre veckor. Har tänkt komma igång igen den här veckan när jag har lov. I måndags släppte jag henne först på ridbanan så hon fick springa av sig, hon har så galet med energi den hästen. När hon sprungit en stund och bockat, busat och galopperat för kung och fosterland kopplade jag på longerlinan, tänkte att vi skulle ha lite mer organiserad träning. Men hon ville nog hellre fortsätta springa lös för efter några varv drog hon iväg så jag nästan ramlade, och jag satte ner foten snett. Så var det med det :p
Men idag kändes det bra, så idag provade vi igen. Kanonfin var hon idag :love: Efter att ha 1. sprungit av sig det värsta och 2. longerats en stund kunde jag hoppa upp och vi red lite på ridbanan. Sen gav vi oss ut i skogen en liten stund som avslutning och hade vår första galopp utomhus (andra galoppen nånsin) :love:

Usch då! Men skönt att hon gick bättre idag!

@cili

Säg till i framtiden om du behöver kattvakt! Om jag är hemma hjälper jag gärna till, om det är så att det ställer till det vid fler spontantrippar :D (och tack för fikan idag, jättetrevligt! )

@Lillelorden

Hej. Jag vill bara ge dig en stor kram. För att du är så söt, och så vidare :D. (vet inte vad för människa de jobbiga känslorna handlade om, har nog inte hängt med riktigt, men vill att du ska veta att du är bra!! )

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka