Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Det är planen också :) går det att vänta med att anmäla ett par månader eller måste man slänga sig på för att få plats? Och vad kostar det (= måste jag vänta på lön eller kan man ha råd ändå)?

Jag är i desperat behov av datinghjälp! Och var hittar man bättre experter än i bukes singeltråd? :P

Från att inte ha dejtat alls på typ ett år så har jag nu gått och fått 3 supertrevliga killar på halsen samtidigt. Jättekul, men samtidigt känner jag lite lätt panik. Jag brukar ha en väldigt avslappnad inställning till dating utan några förväntningar som kan skapa press. Men nu känner jag mig typ som i the bachelorette, som om jag måste välja bland dem. Förut har jag liksom bara kört på och låtit det bli som det blir (oftast inget seriöst eller romantiskt) men nu känner jag lite tidspress. Jag vet ju med mig att det kan ta lite tid för mig att få ett intresse, så jag vill ju inte dumpa nån av dem innan jag vet om jag känner något för dem och vice versa. Men var går gränsen för hur länge det är ok att träffa alla samtidigt liksom? För mig har det liksom aldrig varit en självklar övergång till ett förhållande, och det kan ju vara väldigt olika hur man ser på saken (vet jag av erfarenhet tyvärr).
Jag vet ju att jag inte kan ta ansvar för deras förväntningar, men samtidigt så känner jag mig lite taskig.

Någon som kan komma med lite råd, erfarenheter och lite pepp/stöd?

Haha, vad lustigt, för bara ett par veckor sedan sa jag att jag kände mig som om jag var med i the bachelorette:D Fast jag hade bara två att välja mellan och inte tre, men det var ändå en rätt knepig situation. Jag löste det ganska fult genom att först hålla båda på halster ett tag och sedan, när jag bestämt mig för den ena, lite diskret dra mig bort från kille nummer två tills han insåg att jag inte var intresserad längre och det helt enkelt dog ut. Hade dåligt samvete en stund men nu är jag nöjd och glad med kille nummer ett!

Inte för att det fanns något vettigt råd i min berättelse, men hade jag fått göra om det hade jag tagit det lugnare med båda två för att slippa dåligt samvete, och varit mer ärlig mot den jag inte ville fortsätta med. Även om det slutade rätt bra ändå:p

Tror att de rackarna höjt till 545:- i år(men det är värt det!) och anmälan öppnar 1 juni för förstagångslöpare. Du bör kunna vänta ett par månader in på sommaren i alla fall :)

Nu ska jag sova. Upp 7 imorgon och sen blir det skola 8.15-15.00 och så jobb 16.00-21.00... ORKAR INTE. Varför är jag inte i säng?! GAH. Godnatt!

Oj, vad dyrt det blivit! Tur jag flyttade min anmälan till nästa år istället för att få pengarna tillbaka.

Bra jobbat, förresten!

Okej, får nog vänta fram tills lönen börjar trilla in då. Måste låna under sommaren och då vill jag helst inte be om mera pengar än jag faktiskt behöver, men dyrt vet jag inte om det är. När jag åker med hästen så kostar en klass (á 2-8 minuter på banan) mellan 150:- och 250:-. Att arrangera och tävla kostar ju helt enkelt (även om det gärna hade fått vara nästan gratis och mirakulöst gått runt för alla ändå :angel: ).

Jag tänkte också få tummen ur och äntligen springa nästa år, nu finns det liksom inga ursäkter längre!

KL
Hade en himlans trevlig dejt (eller vad man nu ska kalla det...) med den nya stjärnan. Vi möttes upp efter att jag hade jobbat och han hade sprungit så gick vi och käkade, sen hem till mig och förberedde för Eurovisionkväll. Kollade på det hela kvällen och dagen efter så tog vi en promenad innan han åkte hem igen. Som av en händelse ska jag "hemhem" redan nu till helgen för ett bröllop så då ska vi ses igen! :)

Jo, det är ju så. Det kostar ju enormt mycket för dem att hålla loppet så man förstår ju att priserna sticker iväg. Och överskottet går ju till Göteborgs friidrott(?) så det är ju bra.. :)

Muppia: Tack! Gött att du ska springa nästa år! :)

*kl*

JAG BEHÖVER MOTIVATION!

Klockan 17.00 ska jag skriva en salstenta. I ett ämne som jag har alldeles för lite koll på. Och vad vi ska kunna är hemskt luddigt formulerat. Vilket gör det svårt att veta vad av allt det som berörts under 15 p som kommer att dyka upp. Det gör det väldigt svårt att plugga. Nu sitter jag och läser pp från föreläsningar, antecknar och slår lite i böckerna och bara ber att något fastnar och att det som fastnar råkar vara precis det som kommer.

Blä.

Du, jag tror att du kommer fixa det alldeles galant! Du är en av de absolut duktigaste och ordentligaste människor jag känner! Och skulle det mot förmodan inte gå vägen så går det ju att göra om! Kom igen nu! Ta en kort promenad, andas lite och in och kika det sista i böckerna innan du ska iväg! :)

Själv är jag inte heller sådär supermycket på G, då jag har skola till 15(började 8, lunch nu) och sen jobb mellan 16-21... :/ Sen kommer min kära gamla D hit(rätt fint att kunna vara vänner faktiskt) och ska ge mig en låt som jag ska sjunga in i en studio med honom, haha. Helt nervös :p
Låååång jävla dag.

Det som är bra är att bara jag klarar min andra kurs så får jag 24 p inrapporterade den här terminen i den (30 p över två terminer men bara 6 p rapporterades in i höstas). Och i och med det så är CSN nöjda. Så om jag måste tenta om i augusti så är det inte någon katastrof, för det påverkar inte höstens lån. Det är skönt att veta.

Hatar tentor som börjar sent på dagen! Alldeles för mycket tid att tänka på saker då!

Har inte haft salstenta på ett år (tacka gud för det) men mitt tips är nog att göra som du gjort nu, skumma igenom anteckningar och rubriker osv. Bättre att kunna lite om allt än mycket om något i det här fallet ju! Lycka till!!

Och här har man alldeles för mycket fritid. Borde plugga men har ingen motivation. Min hjärna befinner sig på de rosa molnen samtidigt som magen går på de mörkare molnen bara för jag oroar mig jämnt.

Kan inte det vara enklare med känslor? :nailbiting:

Ja, precis. Skriver 17-20 idag, helt värdelöst.

Ställde mig med en lista på gamla tentafrågor och strök en hög med tvätt som legat i flera veckor samtidigt som jag besvarade dem i huvudet. Det krävs en salstenta för att kökshandukar och gardiner ska bli prydliga :angel: sedan fortsatte jag medan jag förberedde kvällens middag. Rätt skönt att komma upp och göra saker samtidigt som man tänker, då slinker man inte in på internet och börjar slösurfa heller.

Bra jobbat i varvet! :) Jag är rätt sugen på att springa nästa år faktiskt, får se om jag lyckas komma igång nu bara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka