Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Sjukt bra jobbat med loppet! Jag är asimponerad!

Undret: Lycka till på tentan, det kommer säkert gå jättebra. Är förundrad över att någon stryker sina kökshanddukar, väldigt husligt gjort!

Yllva: Åh, låter som en mycket fin dejt! Hur var det ni träffades?

Jag har haft en mycket fin helg med vinhäng i slottskogen i fredags, föräldrabesök i lördags och fika med mina före detta kollegor i söndags, varav en är väldigt höggravid. Idag trodde jag att jag skulle ha världens mest hektiska dag på jobbet och hade inte räknat med att ens hinna hälla i mig en kopp kaffe innan tvåtiden, men sen var visst alla barn sjuka eller lediga så jag hade istället absolut ingenting att göra. Det avr en trevlig överraskning, även om det blir lite långtråkgt.

Det är en kompis pojkväns kompis så vi har setts vid några tillfällen tidigare men då var både jag och han i förhållande. Nu var det dock för två veckor sen när vi var på endagsfestival i Huskvarna :)

Jag har ärvt handvävda och broderade kökshandukar efter min mormor, gammelmormor och farmor och det känns som en skymf att låta dem vara skrynkliga innan användning helt enkelt. Och då är det lättast att bara stryka dem lite snabbt. Dessutom känns det trevligare att ta ut nya ur skåpet när de är strukna.

Och jag tror att det gick rätt bra på tentan. Jag kunde svara på allt och känner mig sådär lagom självsäker som man gör när man tror att man klarat det men inte vågar jinxa något genom att vara alltför självsäker. Gick till gymmet när jag hade skrivit och körde 11 km på crosstrainern med hyfsat motstånd på strax över en timme (= två avsnitt av The Big Bang Theory, jag älskar att alla maskinerna har varsin liten tv så man kan se på vad man vill medan man tränar), det kändes bra med tanke på att jag inte har ägnat mig åt någon konditionsträning alls på länge och absolut inte något som ens liknar löpning. Men flåset har jag i alla fall kvar, jag kunde hålla ett jämt tempo hela tiden. Sedan åkte jag hem och åt middag framför amerikans skräptv med mannen och katten i soffan och bara njöt sådär allmänt av mitt väldigt fina liv.

Åh härligt att tentan kändes okej ändå!
Träna hade jag med velat göra men har fått sån go ansträngningshosta nu efter den rätt rejäla förkylningen förra veckan så lär ju inte kunna träna på ytterligare en vecka känns det som :banghead:

Det var ju grymt bra jobbat :).

Tänkte ta sovmorgon idag men det gick inte så bra med en busig kattunge.
Jag är gräsänka i veckan men idag ska jag ha en överliggning med.

Usch, det är så irriterande. Jag kunde inte heller träna på ett par veckor först när jag hade influensa, och när jag äntligen var frisk nog att köra igång lite lugnt så fick jag också hosta. Då börjar det krypa i kroppen på en... hoppas att det går över snart.

Härligt med lyckad dejt! Och bröllop låter fantastiskt! :)

KL

Här känns livet mest ner igen. Trivs inte alls på nya jobbet vilket känns tungt. Ska vara där hela sommaren, minst, och det tar mycket energi att ha ångest inför varje jobbpass.
Känner mig stressad hela tiden och har svårt att varva ner, svårt att sova igen.

Hoppas det är bättre med er!

Fy vad jobbigt! :( Kram!! Söker du annat jobb nu på sidan av då, eller hur gör du? Du har inte funderat på att ta nåt säsongsjobb nånstans, eller jobba utomlands ett tag? Låter nästan som att du kan behöva ett rejält ombyte.

Själv är jag fortfarande hemma och tar hand om ryggen, vilket suger nåt fruktansvärt. Och så börjar jag fundera på att flytta till Prag. :p

Åh så jobbigt :( Du får söka jobb under tiden så kanske du kan byta liksom? Att ha ångest inför varje jobbpass en hel sommar går ju inte!

Hedinn: Ryggkrångel suger verkligen. Flytta till Prag låter ju mycket skojsigare! :D

Haha eller hur?! Jag tyckte det kändes som nåt jag borde göra. Lovar att det blir singeltrådsträff där när jag väl flyttat! ;)

Visst var det hemtjänst du jobbade med nu? Och du har inte jobbat med det tidigare?

Jag tror att det är något som kan gå över om det bara har med själva arbetsuppgifterna att göra. Är det kollegor och sånt som inte funkar kanske det är svårare men enligt min erfarenhet så brukar det alltid ordna upp sig så fort man lärt sig lite mer om "sina" gamlingar så att man vet någorlunda hur de vill ha det osv. Och samma sak med att hitta i området och alla sånna saker, det brukar gå rätt fort att lära sig! Å andra sidan vet jag flera personer som verkligen inte trivts med arbetsuppgifterna och "atmosfären" och då kanske man får inse att man inte passade för just det jobbet men bara efter att ha träffat dig en gång så tror jag att du är en person som klarar av ett sånt jobb! :)

Men vad tråkigt! Det är jättejobbigt att ha ångest inför varje jobbpass.. Hoppas det blir bättre för dig snart!

*kl*
En till som letar nytt jobb.. Jag är så förbannad på min chef så jag sitter och gråter av ilska nu. Jag sa till min chef att jag är ute på praktik genom skolan fram till den 14:e juni och efter den 14:e kan jag jobba som vanligt igen. Fick mitt schema för Juni igår på facebook.

Gissa vem som ska jobba kväll första och halva andra veckan i juni trots praktik? Detta innebär att jag åker hemifrån kl. 07.30 på morgonen (och kliver upp en timme tidigare) och är hemma runt midnatt dessa dagar. Hej ångest och sömnbrist. Precis när det började kännas lite lättare i min alltför stressade vardag så kommer detta. Jag har sådan lust att ringa upp min chef och säga att jag slutar, att jag säger upp mig med omedelbar verkan. Jag har sagt åt honom flera gånger om praktiken och han har varje gång sagt att han ska ta hänsyn till det.

Åh vad less jag blir, jag känner mig helt utmattad. :(

*snor egen knapp*

Haha, vad pinsam jag är som stortjuter för en sån liten sak som jobbet. Pratade med chefen och förklarade att jag INTE kan jobba de första veckorna i juni. Då kom han på alternativet att jag kunde ju börja senare de dagar jag hade praktik, så kom jag ändå upp på 75% i tid. :mad: Men där satte jag ner foten och sa ifrån. Så vi får se vad nästa alternativ är då.

Heja! Jag tycker du gör rätt som sätter ner foten, du har ju sagt att du inte kan jobba de veckorna, så chefen gör ju fel tycker jag!

+ muppia

Jag fick hota med uppsägning innan schemat ändrades. Så nu kommer jag jobba 50% istället. Känns så skönt att ha det klart.

*kl*
Och idag blev det nästan helt klart att min fina unghäst åker iväg till tränare för inridning. Jag kan andas ut igen. Nu börjar det kännas bra igen, nu kan jag slappna av lite grann.

Kl

Men vad har hänt? Så här länge har väl tråden aldrig legat nere sen den startade ens? Vad gör alla egentligen?

Jag tränar och tävlar med hästen, pluggar och ser fram emot semestern och försöker hinna umgås med mannen annat än efter 22 på vardagskvällar (vilket är timmarna när vi hunnit ses den här veckan). Jag har i alla fall lämnat in allt skriftligt och gjort sista salstentan för terminen, bara en rollspelsövning och ett seminarie kvar.

Skönt att skolan snart är klar för terminen! Då hoppas jag du får lugna ner dig lite :p
När är det nu ni ska till Gotland?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 674
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 937
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka