Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Jobbigt att du känner så efter en bra helg, känner igen känslan.

Men singelkollektiv låter som en god idé, jag kan bo med er där om vintern och på min kobbe på sommaren.

Ja men jag börjar vänja mig.

Och jag kommer såklart och bor på din kobbe också, tro inte att du slipper undan mig :D

Haha. Okej då. Då är det bäst att du får låna silvertejpen och buntbanden av Heddan, det kan ni ju göra upp sinsemellan ;)

Jag vill haaaaaa!

Jag ska ändå bara ha två ridhästar, och sällskapsdjur går det väl alltid att bygga till ett litet bo för. Men det ligger väldigt off om man ser på avstånd till stan. Och två hektar är inte nog med bete. Annars så var det faktiskt något som jag till och med kunnat gått på visning för att kika närmare på.

*mutter mutter*

Jo, det är väl det med mark som är det största problemet tänker jag. Det mesta annars (utom avståndet till stan då) kan man ju göra nåt åt!

Och det var ju bara avståndet och markbristen som var något att muttra åt, huset var supercharmigt. Älskar kaminen och badkaret, plus att huset inte var så hemskt stort. Jag vill ha något som rymmer katterna, ett par hundar och oss men inte är världens projekt att städa. Jag behöver inte fyra-fem sovrum för "den ultimata barnfamiljen", för någon sån vill jag inte ha.

Men det är klart, hade det legat bättre till och haft bortåt 4-5 hektar så hade det istället kostat det tredubbla :grin:

Äh, så himla jobbigt är det inte att ta sig in till stan nu när de äntligen börjat få ordning på både vägar och kollektivtrafik upp till Ale :D Dessutom är det sjukt mycket tomter till salu där uppe så jag tänker att det inte borde vara en omöjlighet att köpa till lite mark om man nu skulle vara intresserad och inte vill betala multum för att bo i närheten av Göteborg med egen gård :D

Eller så startar vi kollektivet på en kobbe? Kan ju ha flera olika hus också, så vi slipper gå varandra på nerverna. ;)

KL
Nu hörde Zombien av sig också, nybliven singel... Nån som är i behov av att ligga? Jag känner att jag nog kan dela med mig lite...

Varför lyckas de alltid på nåt vis känna på sig när det är sämsta tänkbara läge att höra av sig? Skåpet är tydligen liggsugen på den här fronten.

Mvh, orkar inte.

Fast nej. Jag förstår vad du menar, men protesterar i det här fallet. Jag är inte intresserad av kvantitet, jag är intresserad av kvalitet. Den här möbeln är 100% frigolit. Det förtroendet är förbrukat för länge, länge sedan och jag blir mest bara ledsen och förvirrad.

Absolut, jag klagar inte. Dock vore det ju kanske kul om det inte i alla lägen blev knäpptyst när de skaffar partner (när det gäller folk jag sett som vänner) och sen direkt hör av sig när de blivit singlar igen... Det är liksom inte första gången det händer i år. ;)

Jag förstår dig, men just nu hade jag varit glad för typ vad som helst (eller inte, men lite uppskattning hade inte varit fel).

Klasskompisen, jadu. Ingenting hände eller händer. La ner det där.

Heddan: Det förstår jag!

Jo, jag förstår, jag tänker oftast precis likadant när det handlar om någon annan. Men här är det liksom inte ens uppskattning, egentligen, jag är bara... Lättillgänglig. Bekväm. Det är konstaterat vid tidigare tillfällen. Förlåt att jag låter dryg, detta är lite en öm tå. Får skylla mig själv som tog upp det. ;)

Just nu skulle jag mycket hellre bara rita på min kobbstuga! :D

Det fyrhuset/hotellet som är till salu och som är med i tråden på Hem & Hobby kanske kunde vara ett alternativ till singelkollekticv? :D

Det är helt okej. Jag är mest avundsjuk för att det är så länge sen jag fick någon typ av uppskattning så jag börjar väl känna mig lite desperat.

Rita på kobbstugan så vi kan flytta in någon gång :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 679
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 941
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2