Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Det är du med - fin och snäll! :)
Och nä, min vän är nog ungefär lika bra som du på det där med att ta hand om hjärnspöken. Hon underskattar sig själv lite för ofta, och förstår inte riktigt hur fantastisk och bra hon är! :love:

Tycker också det var för längesen du! Vi borde ses tycker jag! :D
Annars är det bra med mig. Haft långhelg i stan som varit dels asbra och dels helt tråkig, haha. Men det är väl bra att ha tråkigt ibland, antar jag! :p

Nu sitter jag på vagnen för att sticka en sväng till H&M och handla något till min systerdotter som jag ska åka och hälsa på om nån timme. :love::love::love:

KL
Har haft Hattmannen här inatt. Så nu är Heddan en lycklig tjej. :D Men jag har insett att jag jämför alla jag träffar med honom, vilket suger, för det är få som kommer upp i hans nivå. :-p Hade en dejt igår också, och killen var skittrevlig och allt sånt, men... Jag vet inte. Jag ville jättegärna träffa honom igen efter dejten igår, men nu efter att ha haft Hattmannen här känns det nästan lite som att det kvittar... Sjukt dumt!

Hatten är verkligen en gästspelare som dyker upp både när det passar, och när det inte passar! En notering jag gjort. ;)

Haha ja, skoja inte! Men han är ju bortrest himla mycket... Kommer vara borta hela juni, t.ex.

Gullemys med bebis! :love:

Och långhelg med snubben (antog att det var Götet du menade) låter inte helt fel, trots tråkigt. Kommer du att vara här nån längre stund i sommar? :)
Vi får dra ihop nåt! Drog ju upp tråden om träff i Götet igen till att börja med, vi får se till att det blir av snarast! :D

Heddan; hoppsan! Låter både trevligt och lite jobbigt.

KL

Var på Tjolöholm igår och hängde med Svansson och Killaloe + en hel hög med goldens (bl.a. En VALP undret!), det var någon form av årssammankomst.
Så fint där är! Har inte varit där tidigare vad jag minns, men konstaterade snabbt att jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i trädgården som vätter mot havet... Sedan kom jag på att jag ju ska flytta ut till en stuga på en kobbe och dö ensam eftersom jag har alldeles för mycket problem med mig själv, och tänkte att jag får pracka på någon annan att gifta sig där så jag kan få komma och titta på i alla fall. Om nån känner sig manad...? ;)

Säg inte V-ordet, jag blir så exalterad och vill skaffa en egen! Och sen inser jag att jag bor i en för liten lägenhet och således måste vänta :mad:

Åh, men inte behöver du dö ensam! Vi kan bo och dö ihop, tillsammans med våra personliga problem? :) Och ja, lite jobbigt är det ju, eftersom jag blir lite lätt förvirrad och inte alls vet vad jag vill. Men mest trevligt får man väl se det som ändå, det är ju ändå jag själv som sätter mig i de situationerna. ;)

Och angående att ses så känns det som alldeles för länge sedan jag såg både gris, sleepan, dea och fröken lård! Hur kan tiden ha gått så fort? Saknar er hela bunten! Jag vill ut och leka, inte sitta här med näsan i böcker om porrmissbruk och dysfunktionell sexualitet...

Det kan vi absolut göra, men jag tror att jag blir på tok för enerverande med tiden för att du ska orka med mig i längden. Men ta med lite silvertejp och buntband så kan du nog få bukt med mig kanske. :D

Skämt åsido; för min del försöker jag acceptera att det är ett möjligt scenario. Det är inte verklighet än, men det finns inga garantier för att det inte blir det med tanke på mitt facit hittills, mina hjärnspöken och lite andra omständigheter. Jag har ägnat en orimligt stor del av mitt liv sen jag var runt 13 på att fantisera om hur livet skulle bli när jag träffade någon, blev kär osv., och ägnat alldeles för mycket energi åt att vara bitter för att det "hände alla andra men aldrig mig". Jag vet att jag är ung, att vad som helst kan hända osv., men jag kan liksom inte längre hänga upp livet på när jag träffar någon. Jag orkar inte längta så mycket efter någonting jag ändå inte kan styra. Så jag försöker från och med typ nu att fokusera på annat. Jag tror inte att någon annan, inte ens jag själv förstått hur stor del av mitt liv denna tankeverksamhet ockuperat. Jag kan lägga det på mycket vettigare saker, helt enkelt.
Och den där kobben behöver inte vara helt fel, frågan är hur jag ska få råd med sådan havsutsikt ;).

Hoppas att Hattmannen tar sitt förnuft till fånga och stannar kvar.

Senast ändrad:

Du får köpa en kobbe där de inte är så dyra, precis som att jag nog får lägga ner drömmarna om en hästgård på lagom avstånd ifrån Göteborg och snarare flytta till någon liten håla om jag ska ha djuren på tomten.

Eller så fortsätter vi att skrapa trisslotter och fortsätta drömma :angel:

Jag förstår dig, men låter vettigt att lägga tanketiden på nåt annat. ;) Jag hade gärna delat med mig av mina tankar och känslor om jag kunnat, för jag känner mer "varför i helsike dejtar jag när det är sååå enkelt att vara singel?" :p Känner mest att det skulle ta onödig tid och energi att inleda ett förhållande, jag orkar liksom inte. :angel:

Och ang. Hattmannen så har han ju flickvän, så det är väl inte så mycket att hoppas på där. ;)

Mm. Men jag har ingen lust att bo i typ... Grums. Eller Gagnef. Jag älskar ju min västkust. Det kanske får bli en liten timmerstuga mitt ute i skogen istället. Jag och ugglorna liksom.
High five.

Åh, Killaloe visade mig en lagom liten gård i Ale som inte kostade astronomiskt mycket. Mycket, men ändå så att man kanske kunde ha råd någon gång under denna livstid i alla fall. Då tänkte jag lite på dig!

Heddan, aha, det var flickvännen jag missat. Dumt.
Ja, alltså, jag kommer säkert komma fram till att jag är för rabiat för att leva med någon ändå. Det är nog just känslan av utanförskap, att inte veta vad jag går miste om så att säga, som är jobbig. Eller nu ljög jag lite, det är inte bara det som är jobbigt men det är en del i det hela.
:)

Åh, Killaloe visade mig en lagom liten gård i Ale som inte kostade astronomiskt mycket. Mycket, men ändå så att man kanske kunde ha råd någon gång under denna livstid i alla fall. Då tänkte jag lite på dig!

*går direkt ut på hemnet*

Hittar den inte?! Bara en gård som inte alls ser särskilt trevlig ut, någon har glömt att både renovera och tapetsera de senaste... 35 åren :cautious:

Det kan säkert vara den! Jag sa inget om skick ;)
Men där var 3-4 boxar tror jag, hyfsat fräscht stall. Hugg tag i renoverarmössan.

Jag kan också bo med dig och Lillen!

KL

Jag har haft en superfin helg, riktigt trött nu bara. Och som vanligt när jag haft en fin helg börjar jag fundera på framtiden och konstaterar att jag kommer nog få leva ensam. Blä.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 684
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka