Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Det finns förresten en affär som heter Dress Code och som ligger på södra vägen (typ längst upp mot korsvägen) som kanske kan vara värd att besöka :)

kl

Har precis varit ute på promenad med missen :p Tredje gången vi var ute, men senast vi var ute var över en månad sen. Han verkade tycka betydligt mycket mer om det idag :) Även om alla människor/cyklar etc var lite läskiga...

I fucking love my life.

601741_10151388369705163_1144302327_n.jpg

164976_10151388366710163_235316562_n.jpg

379918_10151388368275163_795139487_n.jpg

Har varit på Vättern hela dagen, det guppar ännu. Har fått se storskrake, skäggdopping, skarv, korp, pilgrimsfalk och fiskgjuse. På yrkesfiskarens båt fanns det stora öringar, rödingar, abborrar, lakar och sikar. Rena rama julafton. ;)

Är nu helt slut och hungrig trots att jag ätit middag. Hoppas alla haft en fin lördag och spenderat den utomhus i solskenet!!

Mvh lycklig, trött och solbränd i ansiktet

Fint det ser ut och jag förstår att du stormtrivs!

Själv har jag sen igår gått in i GHS-bubblan... Varit på Scandinavium 10 timmar igår och 14 timmar idag. Mycket är det att förbereda innan de första hästarna kommer i morgon faktiskt!

I morgon bitti måste jag dock ställa om till "skol-mode" och skriva en inlämningsuppgift innan jag åker in, känns lagom kul!

Ser fantastiskt härligt ut! :)

KL
Själv vill jag ta en paus från livet ett tag. Varför finns inte den möjligheten?

Säg till om du kommer på ett sätt att göra det på. Själv har jag haft det så fruktansvärt intensivt ett tag att jag bara behövde ha den här dagen till mig själv, att vila och ta igen mig lite. Hade tänkt stänga av mobilen och inte vara kontaktbar under dagen bara för att verkligen få vara ifred, men det går ju inte för då får ju folk panik och tror det har hänt nåt... Det räckte liksom med att jag inte orkade svara på sms(!!) i förmiddags så blir ju folk hysteriska och skickar massor och ringer och håller på. Att man inte har ork/lust till att svara är tydligen ingen godkänd anledning och nåt som folk inte verkar förstå sig på alls. :grin:

Åh, spännande! Jobbar du under hela GHS-veckan också?

*kl*

Jag har typ världens finaste helg.

Igår hade vi sovmorgon och sedan åt vi chokladvåfflor och drack te framför Disneys Alice i Underlandet. Efter det åkte vi in till stan och jag fyndade två underbara klänningar på Myrorna samt ett diadem på Prickig Katt för ett presentkort som jag fick i julas. Vi delade på en löjligt stor kanelbulle på en uteservering i Haga och strosade runt och njöt av solen. Hittade även världens finaste butik med massor av smycken och annat från 50- till 70-talet i nyskick (Fåfängan, värt minst ett besök!) och har nu spanat in hårrosetter, solglasögon och strassörhängen att lägga framtida CSN på. På eftermiddagen så hade jag lektion för medryttaren på hästen och på kvällen så lagade jag och mannen koreanskt och drack vin innan vi gick på bio och såg Oz.

Idag var jag i stallet för morgonfodring och fixade allt samt red direkt. Sen tog vi det lugnt hemma och jag har ägnat mig åt att tvätta och inspektera de nya klänningsfynden (en vit klänning med vackra broderier och en längre i blå tyll för en framtida fest) samt läsa ikapp ett par bloggar och lära mig att göra pin curls i håret. Sedan åkte vi in och gick på Göteborgs Stadsmuseum (alla som bor här, deras utställning om romer är väldigt värd att gå dit för!) samt åt på Andrum. Och sen gjorde jag helgens upptäckt #2 - den kinesiska livsmedelsbutiken bredvid Andrum (mittemot Nordstan)! Helt fantastisk med ett jätteroligt utbud! De har frysta dumplings med massor av olika fyllningar, deg för att göra egna dumplings och vårrullar, både frusen och färsk tofu samt allt annat man kan önska sig och lite mer. Och väldigt bra priser, tofu kostade mindre än hälften av vad den gör på Ica (betalade 19 kr för en lika stor bit som jag betalar 43 kr för annars)! Ny favorit när det kommer till att komplettera det kulinariska!

Nej man får inte lägga sig till med en vana att alltid svara snabbt på sms, då kan du inte vara upptagen en halvtimma utan att folk får panik! Du får förvarna alla innan nästa gång, då har de ingen ursäkt att störa! :D

Grejen är att jag har inte det som vana, men eftersom jag är ledig idag har jag väl ingen ursäkt till att inte svara direkt... Och folk förstår inte att jag behöver vara ifred heller, även om jag säger det. Då ska de ha en utförlig förklaring eller så tror de att jag mår dåligt och blir oroliga, eller så är det något som "går sååååå snabbt" så jag inte har rätt att inte orka med det. Så det är inte de som behöver en ursäkt för att störa, det är tydligen jag som behöver en ursäkt till att inte vilja bli störd.

Men herrejösses. Vilka människor. Man ska definitivt inte behöva ha en ursäkt till att vilja vara ifred ibland, även om jag känner igen fenomenet...

Nä, det lät ju inte så kul. Då behöver jag inte ha dåligt samvete för att inte ha hört av mig det senaste kanske. ;)

Jag känner också att det där med ensamtid vore fint. Är inne själv nu, men får nog sällskap snart... Har knappt varit själv en sekund på flera dagar. Det är iof ganska gött, men några tusen frågor eller "jag behöver din åsikt till ungefär jättemånga saker" orkar jag inte med just nu.

Haha nej, vi hördes ju senast i torsdags, så det är ju inte sååå längesen. ;) Plus att jag vet att du har ganska fullt upp med och inte flippar ur om inte jag svarar på några timmar. :p

Oh yes, I do! 10 timmar idag med, man somnar rätt gott på kvällarna kan man säga!
I min grupp har vi ju mest att göra innan ankomsterna och nu måndag tisdag när alla kommer, sen är det lite lugnare under tävlingarna men det är ändå showhästar, juniorer/YR, GP-ponnysar, gymkhanaponnysar som kommer/åker typ hela tiden :p

Jag har ett mål, och det är att jag ska se när Ninja tackas av i alla fall! Fredag kväll :)

Låter otroligt kul! Jag hade velat se GHS men alla biljetter var slut när jag tänkte beställa, insåg inte att man tydligen var tvungen att hänga på låset när de släpptes.. Galet.

Det är lite lågt på dejtingfronten just nu, killen jag träffar (?) har tenta i morgon och var upptagen hela helgen så vi får se om det blir längre fram i veckan. Jag är dock skeptisk tills motsatsen är bevisad.

Jag hade tur, hade inte köpt några biljetter heller. Men sen så hade min tränare fått biljetter över som hon inte kunde använda så då fick jag köpa till onsdagen och torsdagen på rad 4. Annars hade jag inte heller kunnat gå.

Hej på er alla!

Förlåt för mina konstanta in och uthopp ur tråden. Hoppas allt är bra med er och kärleken spirar i takt med vårblommorna?! :love:

Blir ett snabbt inlägg från jobbet men jag behöver presentråd. Grabben fyller år om en månad och mitt fullspäckade schema gör att jag redan nu börjat få smått hysteri över att hinna köpa något riktigt bra till honom MEN jag har total torka! :eek:

Världens underbaraste grabb som inte önskar sig annat än att typ få vara med mig. :p
Så något att göra, en upplevelse. Han älskar att gå i fjällen och vi har pratat om att åka till Norge för att se norrskenet. Han ska göra svenska klassikern nästa år så han är totalt uppslukad av all träning.

Vad ska jag hitta på? Vi snackar mycket om sommaren, som är oviss eftersom han ännu inte vet om han får sommarjobb, men vi ska bla ut och segla, ev ut till min pappas holme och ut och paddla, hälsa på vänners sommarställen och (min dröm) åka söderut till grader på 30+ :d
Vi har också pratat om att ta en weekend senare i november antingen Europa eller längre söderut. Han vill verkligen till Brasilien och jag till Kroatien.

Så något inom detta tema och kombinera våra planer eller något helt annat?

Min budget är ju något begränsad :crazy: men jag skulle verkligen vilja köpa något något roligt, uppskattat och minnesvärt.

Jag ska med vara på GHS fast i helgen och stå i en monter.Kommer att bli trevligt:).
Jag ska verkligen börja med hästar igen då jag har fått körkort.Saknar det som tusan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 684
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka