Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Vad är det som avgör vem som får platserna? Lottdragning? Betyg?

Filipuss: Skönt att hästen är piggare!

kl
Kom precis hem. Är galet trött! Började jobba 7.30. Var på besök på brandstationen med barnen på förmiddagen, det var faktiskt jättekul. De fick testa att sitta i brandbilen och ambulansen och prova brandmanskläder.
Efter jobbet två utvecklingssamtal. Visserligen ganska smidiga, inga problembarn alls. Och sen möte. Nu är jag lite mör...

Blir nog knepigt dock - men jag hade absolut kunna tänka mig det! Verkade vara en astrevlig stad. Och så bor ju två av mina favoritbukare där! (tre - om inte en bestämt sig för att flytta! :( :p)

Haha, taaack! :) Får väl se om det kan bli en Karlstadstripp i sommar igen. Hade varit jättekul!

Och, jag tycker att du ska göra slag i saken och besöka Götet! :D

Alltså, det är så sjukt fett! Jag har en alldeles EGEN soffa att sitta och dega i (detta innebär att samtliga bukare jag finner trevliga har en stående inbjudan att komma och nyttja nämnda möbel!) jag har ett EGET kylslåp att öppna hundra gånger om dagen och stirra en stund i. Jag kan vara grinig på morgonen utan att ha ett dugg dåligt samvete, jag kan gnälla över grannarna, lämna ludd i tvättmaskinen, skita i att diska, bada i mitt badkar (kärlek) och ha det precis hur stökigt alternativt välstädat som jag råkar känna för just för dagen. Och INGEN kan begära min uppmärksamhet om jag inte vill.

Fint. Liv.

(bilderna kommer, jag loooovar. Det saknas mest lite hyllor och sänt nu!)

Fel, du kan inte lämna luddet i torktumlaren eller tvättmaskinen! Det är typ förenat med livsfara och i dina hoods hade jag aldrig vågat chansa :D ;)

Jag håller tummarna för dig att du får en aspirantplats här runt Gbg :).

Haft en väldigt trevlig eftermiddag med först Ms syster.Sen med M,Ms syster & min syster.Sen åt vi Kinamat & då kom även min systers sambo.
Sen fick jag köra min systers automat Volvo.Spännande då jag inte kört så stor bil innan.
Det känns fortfarande i hjärtat men jag & min syster pratade om det där med att vissa djur blir lite extra speciella trots att man älskar alla sina djur & ja han var speciell för mig.

Pfff. Om det kommer nån gangster från mitt Hood och klagar på mitt ludd så skickar jag svansson på henom! :D

Sleepan: :love:
Jag är också så himla glad. Så himla glad :).

Och idag ska jag till Ullareeeeeeed! :banana:

Alltså, det är så sjukt fett! Jag har en alldeles EGEN soffa att sitta och dega i (detta innebär att samtliga bukare jag finner trevliga har en stående inbjudan att komma och nyttja nämnda möbel!) jag har ett EGET kylslåp att öppna hundra gånger om dagen och stirra en stund i. Jag kan vara grinig på morgonen utan att ha ett dugg dåligt samvete, jag kan gnälla över grannarna, lämna ludd i tvättmaskinen, skita i att diska, bada i mitt badkar (kärlek) och ha det precis hur stökigt alternativt välstädat som jag råkar känna för just för dagen. Och INGEN kan begära min uppmärksamhet om jag inte vill.

Fint. Liv.

(bilderna kommer, jag loooovar. Det saknas mest lite hyllor och sänt nu!)

Det är nästan så att jag är beredd att tacka ja till samboskapet som du erbjöd Sleepan!

Kl

Jag var på möte igår om lägenhetsköp, och det ser ljust ut! Det är fortfarande lite pill kvar då det måste tas ett beslut om den ska köpas som privat eller juridisk person. Men så GÖTT!
Nu hoppas jag (något naivt) bara att den fantastiska tvåan ligger kvar på marknaden i en månad till :bump:

Nu är det ju bara Evvan som har den goda smaken till att vara i vår vackra huvudstad då och då, så Evvan.... Suit up för inflyttningsfest!

KL

Göteborgare eller ni som har koll på affärsutbudet i Göteborg!

Jag ska på ett bröllop, min egen examensfest och själva examen. Tre tillfällen men jag tänker max två klänningar. Examensfesten är två dagar innan den officiella examen i skolan nämligen.

Jag orkar inte beställa på nätet utan vill köpa den i en affär. Har ni några bra tips på ställen förutom de stora kedjorna?

Dels finns det en massa bröllopsaffärer, bl.a. På Linnégatan, vid vasaplatsen, bakom arkaden och på Kungsgatan, som även kan ha festklänningar. Jag vet att även NK har en avdelning med lite finare klänningar.

Annars finns affärer som typ Bistro Elle vid Heden, Eriks modehus på wiesselgren och jag kan tänka mig att de mindre butikerna (som kan verka rätt tantiga) uppemot korsvägen kan ha festklänningar :)

Vad är det för typ av klänning du vill ha? Jag älskar Popboutiqe på Magasinsgatan, dom har väldigt fina klänningar, men de är ju inte så eleganta omd et är det du är ute efter.

Åh men roligt med lägenhetsköp! Var i Stockholm tänker ni köpa en? Är det du och Trapphuset tillsammans?

Lorden: Låter alldeles fantastiskt det där! Ett badkar kan jag verkligen sakna, så himla härligt att ligga där för sig själv och bara ta det lugnt.

kl
Idag har det varit kaos på jobbet, barn i slagsmål med varandra, barn i slagsmål med möbler, barn i slagsmål med allt som kommer i deras väg. Tur att jag slutade tolv så jag bara kunde lämpa över dem på fritidspersonalen...

Ja alltså, att gå till en riktig bröllopsbutik är nog inte det jag är ute efter. Ville mest ha förslag på "smultronställen" som ni andra har men som kanske inte gemene man vet om. Stället på magasingatan ska jag absolut gå till, vet att jag varit där innan men det var länge sen.

Var på NK igår faktiskt och ja, visst finns det fina klänningar men dom passade inte riiktigt min budget! Jag tänker max 1000 spänn ungefär.

MQ har ju en del som är både finare men ändå användbart, fast det är ju en kedja. Jag har nog bara tyvärr plockat på mig smultronställen för pinaler och pynt hittills. Men jag skulle nog ha traskat till en Second Hand för att se om jag kunde hitta något skojigt som passade mig.

Och Grisen, tackar för tipset. Om du gillar en affär så gör jag nog också det... följdfråga; är det second hand eller nyproducerat som ska se äldre ut? Och kommer prislapparna att göra mig deprimerad?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 679
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 941
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 419
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2