Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Det är både gammalt och nytt tror jag, är säker på att du kommer gilla den! Priserna ger inget utrymme för att shoppa mycket, men helt okej! Runt 500 brukar det jag tittat på ligga på.

Yllva: beyond retro är ju värt ett besök också även om jag tycker att det varierar mycket vilket utbud de har där.

Äh, inget för mig just nu med andra ord. Har ungefär inga pengar alls vilket inte alls är särskilt roligt.

*kl*

Kan för övrigt meddela att jag precis upptäckt hur kul Wrapp är, och ber således i förväg om ursäkt ifall ni inte alls uppskattar presentkort från denna tjänst. Jag är i vanliga fall mycket reserverad och misstänksam mot saker som är "gratis" eller ska kopplas till fb. Men med tanke på att blotta medlemskapet på fb innebär att de vet allt om en så kan jag väl lika gärna koppla in en tjänst som i alla fall ger mig något, särskilt med tanke på att min plånbok är tom :angel: testade att lösa in ett presentkort idag vilket blev nya köksgardiner för 44 kr. Ska imorgon förvandla ett annat till nya strumpbyxor för ungefär en guldpeng. Inte så dumt.

kl

Uppstått har Jesus, HURRA HURRA! Jag har blivit kallad till arbetsintervju på onsdag! :bump:

Senast ändrad:

Jag gillart! Satt faktiskt där i förmiddags för första gången (det kom upp att du hade skickat något till din man på mitt flöde, så var tvungen att se vad det var för något) och försökte komma på hur man gjorde :angel:

Tack! Fick dessutom ett positivt svar från mäklaren (om den lägenhet som jag är intresserad av), så har ett himla flyt ikväll! Vi tänker oss antagligen Telefonplan eller typ Alvik/Brommaplan. Det smärtar lite i mig att flytta ifrån Kungsholmen, men är ute efter en stor tvåa (vi ska bo tillsammans) och då sticker priset iväg på K-holmen. Dessutom vill vi ha nära till stora grönområden (som inte är Rålambshovsparken) eftersom att vi får hem det lilla fyrbenta knytet i höst!

Nu lär ju lägenheten som jag är intresserad av hinna gå, men man kan ju hoppas att den ligger kvar i typ... Ganska många veckor till. Hehe.

SPÄNNANDE!!! Vad är det för jobb?

Och så himla fint med lägenhet och man och knyten (fyrbenta i alla fall!). Vill också ha fin lägenhet, fick nöja mig med att byta gardiner i köket. Inte för att det gjorde att lägenheten blev mindre utav en källarlägenhet, men det blev lite vårigare i alla fall :angel:

Och visst är det smart, man ger varandra presentkort (bara att välja kompisar i flödet, folk behöver inte fylla år) och sen är det bara att öppna presentkortet när man tänker använda det (då blir det en kod som scannas i kassan och som är giltig i typ 15 min från och med det att man öppnat den) och så blir det billigare. Fick se att man kan få hundringar från Rizzo så det önskas åt mitt håll, de har en väldigt snygg plånbok som jag suktar efter (eftersom det inte blir någon MK för att matcha väskan förens till hösten).

Det är två tjänster, reception och typ telefonbokning. Hon ringde nyss och jag blev så ställd, hade totalt gett upp hoppet!
Så nu får ni hålla tummar och tår! :bump:

Ja, fyrbenta knytten är verkligen :love: De parningarna som vi är intresserade av kommer att ske i maj/juni, så nu är det inte så himla lång tid kvar!
Som sagt så är det ingenting som är skrivet i sten med lägenhetsköpet, men det ser ljust ut och jag hoppas verkligen!

Nämen! :D

Om sanningen ska fram så rör jag mig sällan bortom Kungsholmen, Vasastan och Östermalm. Och jag har väl alltid varit lite av den åsikten att bortom Thorildsplan tar världen slut :angel:
Men mannens bror med familj bor på Telefonplan, och jag gillar det verkligen!

Mannen har en lägenhet i Alvik, och det KAN vara så att undertecknad utbrast "Alvik?! Ligger det ens i zon A?" när han nämnde det för första gången :angel: :o

Mvh,
xXFOREVER_iNNERSTAN_GALXx

Okej, dags att knalla till ICA för att inhandla choklad och alkoholfri cider att fira dagens samtal med!

Åh ROLIGT! Med både arbetsintervju och lägenhet, även om det inte är helt klart än! Telefonplan tror jag att jag befunnit mig vid någon gång och tyckt varit trevligt!

Tack!
Åh är så nervös, men glad!

Haha, jag gick inte på någon barnkör när jag var liten, men däremot på Kyrkans förskola. De enda minnena jag har från de sångstunderna är att jag sitter så uttråkad och stirrar rakt upp i taket i församlingshuset. Men trots mitt bristande engagemang så kommer jag ihåg vissa sånger :D

Åh jag gick i söndagsskola när jag var liten! Känns sjukt konstigt, men troligtvis var det nåt min äldre syster kommit på och jag bara hakade på. Det enda jag minns är att jag en dag hade blå bamsehängslen när jag var där och att min syster fick vara i ett rum med de äldre barnen och lära sig om brinnande buskar.

Söndagsskola? Det låter förlegat, som något som försiggick på den tiden som Astrid Lindgren skev om Emil och barnen i Bullerbyn typ. Jag har ett vagt minne av en kyrklig kör från när jag var liten, men det är nog det enda också.

*kl*

Sitter på biblioteket och har inte alls lust att plugga. Har en 500 sidor tjock bok om sexologi på norska i famnen och funderar på varför de var tvungna att välja en bok på just norska. Har en del problem med språket känner jag. Det är ju en sak att läsa lättare texter, en annan att basera en tenta på information som jag (tror) att jag inhämtat ur en bok på ett språk som jag (i stort sett inte) förstår på akademisk nivå. Längtar tills jag får gå härifrån och traska i några affärer på hemvägen. Köpte en stor påse lösgodis förut också som ligger i väskan, det är ju trots allt fredag (även om vardagarna knappast brukar hindra mig från att köpa godis annars), och jobbade 5 timmar i förmiddags. Vill nu mest bara packa ihop och gå och köpa mig ett fint diadem att ha i håret, något vårigt och trevligt.

haha, har aldrig själv gått på söndagsskola, men det finns i alla kyrkorna jag jobbar i :p

Fast är konceptet detsamma som längre tillbaka i tiden? Jag tänker mig renodlad undervisning under inte särskilt underhållande former och som någonting som inte var särskilt frivilligt (känns som bilden jag fick av söndagsskola anno förr i tiden). Får man unga att gå på sådant idag? Eller är det lite större underhållningsvärde i det?

Började lyssna på Håkans nya skiva nu, hej produktivitetslöshet. Har läst samma sida tio gånger och fortfarande inte fått ut något av det.

kl

Stötte precis ihop med min gamla stallägare. Åååh vad jag saknar hästarna!

Funderar på att börja på ridskola när vi har flyttat, men då ska det till med det där rackarns körkortet också. Och efter att ha kollat lite snabbt på ridskolor i Stockholm så kan jag inte påstå att jag är sådär överdrivet imponerad över priserna :crazy:

Senast ändrad:

nej det är garanterat inte på samma sätt som då :p

Nu är det mer utformat som ett roligare alternativ än att sitta kvar i kyrkbänken med mamma och pappa och lyssna på prästen ;) Iaf i min församling.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 684
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka