Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Glömde kanske säga att jag måste tacka ja eller nej till det första idag, typ inom en timma eftersom de har telefontid nu... GAH! Vet inte hur många jag pratat men ingen kan ju bestämma åt mig...

kl

Hade jag varit singel så hade jag ändå inte varit singel, för jag hade varit i ett förhållande med Ben and Jerry's Peanut Butter Cup.

Just saying.

Senast ändrad:

Tacka ja till jobb nummer två då, se det som en rolig erfarenhet och sök "riktiga" jobb samtidigt. Behöver du mera pengar så kan du väl fylla upp med timmar från bemanningen då (för det är väl helt fristående från varandra)?

Yes så blev det!

Fast jag vet ju som sagt inte om jag får det på Kriminalvården även om det ser lovande ut.

Kvinnan som jobbar på bemanningen är så himla gullig! Efter att jag tackat nej till deras erbjudande sa hon att jag skulle höra av mig så fort jag visste något mer och att det aldrig var kört med jobb i sommar och att i så fall kan jag få gå in i fler enheter så att jag kan få jobba mer.

Och ja, bemanningen var en okej bisyssla har jag frågat så nu får jag verkligen hoppas på detta i stället!

NU kanske jag äntligen kan koncentrera mig lite på uppgiften som saknar sisodär 1500 ord tills på söndag :angel:

Om det känns rätt nu så har du gjort rätt :).
Själv tycker jag kriminalvården verkar väldigt intressant.

Nu är man på väg till jobbet.En överliggning i Vänersborg står på schemat idag.
Min sambo slutar snart & jag slutar 9.40 imorgon så min katt blir ju inte ensam så länge.Han verkar nämligen inte tycka att livet är toppen roligt med opererat bäcken & tratt.

Jag ringde faktiskt först och tackade ja och sen direkt efter kände jag att "nä, det här var ju fel" så då ringde jag igen och ändrade mig. Och nu känns det som det var rätt beslut trots allt. Kändes lite som på film!

Hihi, det är bara en dejt som var ikväll och det gick bra faktiskt. Himla trevlig kille som var väldigt rolig och pratglad, passar nog mig det som också gärna pratar på om allt möjligt.. Han såg även bra ut :D
Han kysste mig iaf mitt på gatan när vi skulle skiljas åt så jag hann nog till och med bli lite förvånad, haha, men det kändes okej. Vi kommer ses igen ;)

Ja men då har du nog verkligen gjort rätt :).

Mitrolle:Hihi låter som ett härligt avslut på en trevlig dejt ;).

Ja, men du hade ju eventuellt en imorgon också? :p :D

Låter som en himla nice dejt iaf! Jag gillar det där med att kyssas på första dejten, haha :D

Haha, lätt hänt. Känns som det blev lite rörigt även för min del eftersom jag hade en dejt i helgen också.. Men den idag kändes ju iaf inte fel om man säger så. Känns mer som att man vill fortsätta och se vad det leder till.

Kul med dejt och att det kändes bra! :)

Kl
Febern verkar vara borta. Ska sätta mig på tåget till Sthlm ikväll så jag hoppas inte den kommer tillbaka. Fortfarande sjukt trött, men jag kan väl lika gärna vila där som här :angel: Bli lite omhändertagen också :D

Funderar på det här med resa. Tar gärna emot tips på ett trevligt, varmt och solsäkert ställe (gäller augusti). Billigt är ett plus. Vill sola och bada i havet, och att det finns lite sevärdheter/något annat att göra än bara sola. Inte Turkiet, dit åker jag i maj.
Mitt problem är att jag typ vill resa överallt, så jag vet inte riktigt vad jag ska söka på :p

Spanien eller Grekland är det som direkt hoppade upp i min för tillfället luddiga hjärna. Bör väl vara billigt att resa till euroländer just nu i alla fall och håller man sig i Europa så blir det kortare resvägar.

Kl

Jag är hemma från jobbet. Åkte direkt och köpte hästfoder på andra sidan stan och sen hem. Är luddig i hjärnan, tät i hela huvudet och har förbannat ont i öronen. Nu ska jag och the Kardashians softa i soffan en stund innan jag åker till stallet och rider. Igår tog jag och mannen det lugnt hemma, Vi firade med alkoholfritt bubbel, middag, tårta, film och paket. Han var mycket nöjd med sin födelsedag i alla fall. Imorgon bär det av till Värmland för att fira pappas 65-årsdag. Fullt upp de här dagarna, mannen och pappa fyller år med en dags mellanrum. Dåligt för plånboken också.

Hatar det där med att folk inte har vett att fylla år med lite avstånd från varandra! :p E och mamma fyller år med 5 dagars mellanrum. Och båda mina storasyskon fyller i december - den ena 3 dagar innan jul och den andra 3 dagar efter jul. Hur smart är det liksom?? :p :mad:

Låter som en härlig gårdag iaf! Och alldeles säkert en fin helg med :)

Evvan: Mysigt med Stockholm!

Mest att det blir så dyrt, särskilt när pappa fyller 65 år. Mannens paket blev inte särskilt extravaganta den här gången. Några småsaker han behövde men inte köpt själv, lite finare hudvård och en upplevelse som vi kan göra tillsammans. Pappa ska få en tavla som är fotad av en naturfotograf, jag träffade fotografen då han hade utställning på Naturhistoriska och köpte tavlan där. Förhoppningsvis en uppskattad present, det är i alla fall genomtänkt och antagligen något som faller honom i smaken.

Jag har 135 kr kvar på kontot och ska klara mig fram till löning, bara att bita ihop :angel:

Skulle betala en faktura och såg precis att jag fått utdelning på mina TeliaSonera-aktier! Nästan tillräckligt för att täcka biljetterna som jag köpt till GHS (unnade mig att gå på både hela onsdagen och torsdagen med delfinal ett i både hoppning och dressyr när jag fick möjlighet att köpa biljetter på rad 4). Så nu slipper jag ta den kostnaden från mitt sparkonto. Happy happy!

Jo, det är ju så. Jämna tal är jobbiga att fira, för det blir så dyrt, haha. :p

Gott med aktierna! Härligt!

Jag älskar ju Spanien, så jag säger det! :D :love:

Dock var jag väldigt förtjust i Grekland de två veckorna jag spenderade där...
Men ja, håller med Undret - Spaniel eller Grekland! :D

Spanien har jag faktiskt aldrig besökt. Grekland har jag varit i en gång, och älskade det. Åker gärna tillbaka. Sen var vi lite inne på Cypern. Och Italien.

Det finns för mycket att välja på :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V