Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Jag har varit där två gånger i veckan och har bra snurr på det. Denna veckan har jag dock legat hemma sjuk och använt min energi till nödvändigheter som att jobba, rida och hålla tempot i skolan. Tänkte dock gå på lunchyogan på fredag och köra lite lugnt för att inte tappa styrfarten helt på träningsfronten. Var köpte du gymkort tillslut?

Åh då har jag blandat ihop det! Varje gång du har nämnt Whitney så har jag trott att du menade en serie om en blond tjej. D'oh!

Åh, älskar min lilla filmnörd! "En komediserie om en blond tjej" säger jag. "Den med Christina Applegate? Som bara hette någonting med ett tjejnamn?"
Älskade karl! :D

SAMANTHA(!!!), är det som jag alltid har haft i tankarna när du har pratat om Whitney!

Samantha who? Har sett typ ett avsnitt av den, men då förstår jag varför du pratade på om en blondin :D

Hoppas att du kryar på dig snart, är så irriterande att vara sjuk. Jag har fått ett sånt där irriterande sår under näsan som man får när man har nåt virus, men jag hoppas jag slipper resten av viruset för jag känner mig inte sjuk alls. (förutom rygghelvetet som krånglar igen)

Pratar lite med en kille på badoo som nu vill ses, verkar bli dejt i morgon!? :D

Åh fy, då måste ni ju se till att de blir skjutna, fort, när de är så oskygga och visar sig bland människor inne i en stad..! :eek:

:devil:

Vi hade både harar och rådjur utanför fönstret hela tiden där jag bodde förut, det roligaste var när min katt skulle fånga dem :angel: hon gick in helhjärtat för det, och de verkade nästan driva med henne. Väntade tills hon skulle hoppa på dem och skuttade då därifrån precis så långsamt så att hon var strax efter dem men snabbt nog för att hon inte skulle kunna ta dem :D

Det är väldigt irriterande. Var på hoppträning igår och blev helt slut och jätteandfådd av varje övning. Det var tur att hästen var så fin som han var, jag hade inte orkat hålla honom om han hade varit sitt värsta jag. Idag har jag jätteont i öronen, det känns inte så bra. Jag får nog försöka ta det lugnt så att jag blir frisk.

Idag fyller i alla fall mannen år så vi ska laga lite mat tillsammans ikväll och umgås. Jag har fått uppdraget att baka en prinsesstårta också. Innan dess så har jag utbildning på jobbet. Och nu borde jag åka till stallet och fixa så att jag hinner dit i tid.

Min ena katt jagar dem från insidan av fönstret :D Han stod som en surikat på bakbenen på fönsterbrädan när en hare skuttade runt nedanför.

Insåg just att dagens dejt går i samma klass som en jag var på en dejt med för ett bra tag sen (som fortfarande hör av sig ibland), hoppas att det inte blir awkward bara :p Är ju inte intresserad av den andre, han är bara en rolig o trevlig prick som jag skulle kunna ha som kompis, men den här som jag ska på dejt med idag (om det blir av) känns mer som min typ.

Ska för övrigt ha fullt upp idag, först stallet o rida flera hästar och åka och hämta spån på en såg. Sedan kommer en killkompis förbi och hälsar på när han ändå är i stan på jobb. Sedan ska jag försöka piffa till mig och hinna på dejt. Living on the edge :p

Ja, jag har fått ont i halsen på ena sidan, på en punkt man kan klämma på från utsidan. Efter att ha jobbat med det jag jobbar med så är jag livrädd för halsbölder och diverse annat, det är så brutala metoder att fixa sådant, stora nålar och skalpeller :eek:

KL

Snälla, kloka bukekompisar! Nu behöver jag råd.

Jag har blivit erbjuden sommarvikariat inom den stadsdelen jag jobbar nu men i stället för hemtjänst så har jag önskat att få byta så det de vill erbjuda mig är 8 veckor på ett gruppboende där det bor folk med psykiska funktionsnedsättningar. Detta tycker jag verkar väldigt kul och jag tror att det skulle vara en bra erfarenhet. MEN det är bara 80 % och enligt dom sjukt tråkiga reglerna så får man inte gå in extra om man har ett sånt vikariat under sommaren så jag får inte ta några extrapass även om jag hade kunnat.

Sen så är jag även kallad till en andra intervju (om två veckor) på Kriminalvården och pratade nyss med en person där. Det är två veckors introduktion på heltid (fullt betalt) men sen kunde hon inte garantera ett visst antal veckor eller hur mycket. Det här jobbet är jag självklart väldigt nyfiken på och jag tror att det hade varit en bra utmaning för mig.

Till sist så tar jag ju även examen i juni och söker "riktiga" jobb, alltså inte bara över sommaren. Så tackar jag nu ja till det första alternativet så kanske jag måste dissa eventuella erbjudanden som jag hoppas få.

I grunden så är jag anställd i bemanningen så den sista utvägen är ju i så fall att ligga lågt och får jag verkligen inget jobb så får jag vara timvikarie hela sommaren. Vilket egentligen inte passar mig då jag gillar att planera... Å andra sidan kan det säkert komma upp vikariat även längre fram om folk hoppar av eller liknande.

Några kloka tankar om detta?

Men va? Får du inte jobba extra via bemanningen samtidigt som du ligger som sommarvikarie? Det har jag gjort tidigare, är det lokala regler då?

Vet att det var så förra året också och ja det är verkligen helt ologiskt! Har inte koll på detaljerna kring detta tyvärr...

Usch vad tråkigt med hästarna och även med killens död.
Hoppas att det vänder snart för dig.

Tack igen alla för gratulationerna:).

Det är så segt att vara sjuk!!
Igårkväll hade jag 38,8. Än så länge är det bättre idag, nere på 37 men vet inte om det är alvedonens påverkan som sitter i.
Har hunnit se en film idag redan, ska försöka ta mig ur sängen och pilla i mig lite glass till frukost och sen bara vila vila vila. Inte en chans att jag får vara sjuk imorgon kväll...

Jobbigt med jobben hörru...
Jag för min del tycker ju såklart att alternativ två låter mest intressant, då jag själv var väldigt inne på att söka mig till Kriminalvården efter avslutad Socionomutbildning. Nu blev det ju inte så men det är något som lockar mig.

Det första lät också bra, och på 80% kommer man ändå ganska långt. Hade det inte varit ganska skönt att ta en lite lugnare sommar nu och sen förhoppningsvis kunna hitta ett jobb inom rätt område efter sommarn?

Jamen i höstas så skickade jag ett jätteargt mail för att de inte hade satt in mina pengar (retur). I måndags skickade jag ett småargt mail om kollinumret på en order (och hur dumt det var att man måste be dem om numret, istället för att få det direkt). Idag skickade jag ett också småargt mail, om att posten har slarvat bort min order.

Känner mig hemsk mot den stackars personen som sitter där och svarar, det är ju inte den personens fel, och ändå är det den som får ta emot min irritation!

Mvh,
Lär brinna i helvetet :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V