Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Njae, det vet jag däremot inte om jag håller med om. Tror det skiljer mer från person till person än mellan könen. Det är nog en fråga om hur man är som person helt enkelt.

Mjo, fast jag har pratat med mina vänner och alla känner samma sak, inklusive en kille som jag också diskuterat det med. Hans teori var att tjejer letar lämpliga fäder till barn medan killar bara är ute och sprider sin säd eller nåt, haha.

Ja men om en kille säger så så MÅSTE det ju vara så.

Mina erfarenheter ser helt annorlunda ut och vad jag hör skiljer sig otroligt mellan olika människor.

Hans teori var att tjejer letar lämpliga fäder till barn medan killar bara är ute och sprider sin säd eller nåt, haha.
Smart kille.

Nä, nog för att vår historia är kort men jag tror att vi kommit en bit ifrån både grottmänniskan och 50-tals förhållandet. Det är ganska fritt fram idag, och man kan göra lite som man vill. Man kan vara en skitstövel, eller så kan man inte vara det.

Haha. Ja det var hans teori om biologin typ. :p

Näe, men jag har varit med om att de flesta jag träffat har betett sig som allt varit bra och sedan släppt bomben bara sådär och så har de spelat teater under olika lång tid. Så det känns som jag råkar ut för det jämt :(

Jag förstår att det känns trist och du har ju verkligen haft otur. Jag har själv ingen erfarenhet av just det utan är nog mer den som tröttnar i hemlighet, är gullig och rar och sedan dumpar lite fint.

Det är inte lätt alla gånger detta!

På tal om medeltida könsroller. Någon som kollar på Mad Men? Den serien är som en filmatisering av en kursbok vi har, som handlar om kön och organisation. Jag kollar med andra ord på serien i utbildningssyfte ex antal timmar varje vecka :angel:

Jag är mer sån att jag beter mig nog lite avvisande och är definitivt inte speciellt gosig och mysig och sedan gör jag slut. Först så de fattar att nåt är fel, sedan gör man slut ordentligt, ungefär.

Killarna jag (och mina vänner) träffat har gjort tvärtom, varit extra gulliga och sedan släppt bomben när man minst av allt trodde det skulle hända.

Men jag tänker att det väl beror på hur seriöst relationen är också? Hur man bör "göra slut" alltså. Har jag och killen inte lovat varandra nåt och jag inte är känslomässigt engagerad så kan jag vara asgullig och mysig och fin för att det är trevligt men ändå sedan avsluta det för att jag lessnat på själva grejen. Har vi kommit längre skulle jag nog fungera annorlunda. Tror jag.

Jag kan inte göra så oavsett, inleder jag något så gör jag alltid det med tanken att det ska fungera seriöst, dvs jag kan inte vara i något där jag inte är känslomässigt engagerad, då startar jag inte upp något alls. De kommer inte längre än till möjligtvis två dejter på offentlig plats typ.
Känns det inte bra så avslutar jag det alltså snabbt, känns det bra och leder till något längre och att man sedan tröttnar så kör jag på ovan nämnda strategi. Jag hintar nog oavsett tydligt så det inte blir någon jättechock, eftersom jag avskyr när jag själv blir utsatt för det.

Då förstår jag att det blir extra jobbigt för dig! Jag har en helt annan inställning när jag dejtar, och jag skulle aldrig lead someone on men säger ju inte heller rakt ut att det för mig är oseriöst. För det vet jag ju inte förrän jag faktiskt har träffat personen ett tag.

För mig är det omöjligt att veta om jag vill ha nåt seriöst med någon baserat på en dejt. Därför blir jag inte heller känslomässigt engagerad förrän jag faktiskt känner personen lite bättre, innan dess är det bara pirr - vilket är fint men ändock bara är pirr.
Jag kan också dejta någon i några månader för att det är kul och bra och sexet är bra och snubben är trevlig men efter ett tag känna att nej, detta blir det nog ingenting mera med.

Alla är vi olika :)

Oooops :o

Jag sköter mig faktiskt exemplariskt för tillfället och är mycket kär i killen jag träffar sedan 8 månader tillbaka. Men karma's a bitch så han lär väl dumpa mig helt out of the blue nån dag :p

Ja, nej det hoppas jag verkligen inte att han gör. Eller att jag tröttnar.

Men det är klart att det inte är nåt fel på dig, eller mig om han dumpar mig. Det handlar ju bara om att hitta nån man funkar med. Hade du och el teatersnubbe pratat känslor nånting? Alltså om huruvida ni var kära, vad ni ville etc?

Inte jättemycket, men vi hade pratat om att vi båda var förhållandemänniskor och inte ute efter nåt kortvarigt. Både han och jag sade 'var har du varit i hela mitt liv' så det kändes ju som nån form av känsloyttring. Sedan under senare delen av det hela pratade vi inte om vad vi var för något, jag tänkte att det ger sig ju med tiden och eftersom det kändes bra och att han ville ses ofta och var väldigt mysig och allt sånt så trodde man ju det utvecklades åt samma håll.
Ja o så sa vi ju till varandra att vi tyckte om varandra, typ varje gång vi sågs..

Senast ändrad:

Ja, "var har du varit hela mitt liv" skulle jag definitivt säga är en känsloyttring och att leada någon on om man inte menar nånting med det. Mysighet är det svårare med, det behöver inte vara nåt mer än bara mysighet.

Tråkigt oavsett!

Sleepan: Yes, är tillbaka igen, flög från Madrid i söndags. Sitter nu och planerar för en resa till Marocko med jobbet, och så klart att få hit spanjoren nästa vecka :love:

Mitrolle:Usch att bli dumpad på dessa vis :(.
Har själv ett ex som var ett riktigt as.

Yllva:bDu har ju med en bra utbildning för att jobba i häkte.:)

Undret:Vilket spa var ni på?

Lorden:Tänk efter så att du verkligen är säker på din sak ang att skaffa katt men det är verkligen underbart att ha katt.
Grattis till lägenheten!:bump:

Vi kommer få en kissa på söndag.:love:

Senast ändrad:

Blev det den "fösta" katten, eller någon av de andra du fått kontakt med nytligen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 663
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 382
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 704
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka