Simmande marsvin?

O

Osis

Kan marsvin simma?

En av mina marsvinshonor är välidgt fet så jag tänkte att det kanske vore bra att låta henne simma i badkaret en stund kanske varje eller varannan dag?
Eller lägger dom sig ner och drunknar med detsamma?

Simning är ju bra för lederna tänkte jag :angel:

Har ni låtit era marsvin simma om dom nu kan de?

Sv: Simmande marsvin?

Jag tycker inte du ska försöka få ditt marsvin att simma. Jag har inget svar men mitt eget förnuft säger nej. Marsvin är inte byggda för simmning, och med små tassar som det inte kan få mycke påskjut med så skulle jag inte tro de är några framgångsrika simmare...Dra istället ner lite på pellets/kraftfoder och motionera ditt marsvin på andra sätt, t.ex. springa fritt eller hinderbana om hon behöver gå ner i vikt.

Kan marsvin simma?

En av mina marsvinshonor är välidgt fet så jag tänkte att det kanske vore bra att låta henne simma i badkaret en stund kanske varje eller varannan dag?
Eller lägger dom sig ner och drunknar med detsamma?

Simning är ju bra för lederna tänkte jag :angel:

Har ni låtit era marsvin simma om dom nu kan de?
Alla däggdjur kan simma. Men jag tycker inte du ska försöka dig på det. Bättre att aktivera marsvinet på andra sätt.

marsvin kan simma, men jag tror det skulle stressa halft ihjäl stackaren. Jag tror också på att se över kosten och ge marvin mer yta att röra sig på.

På tal om motion, min marvinsherre får väldight långa ben (han sträcker på sig) när han går i en gräshage, gämfört när han går i buren. Det är nog inte lika skönt att släpa buken i backen där ;) (och kulorna också, för den delen). Ser ganska "motionerande" ut, får man säga.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 033
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II