Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att köpa en sele som hunden liksom går i och knäpps på ryggen, för min unghund hatar att trä saker över huvudet. Men vet inte vad sådana kallas så hittar inte så mycket när jag googlar. Någon som har tips på vad det heter och något bra märke? :)

Jag funderar på att köpa en sele som hunden liksom går i och knäpps på ryggen, för min unghund hatar att trä saker över huvudet. Men vet inte vad sådana kallas så hittar inte så mycket när jag googlar. Någon som har tips på vad det heter och något bra märke? :)
Step-in sele?

Vgw har jag till min stora hund :)

Min unghund är likadan. Jag har köpt (begagnat) en Selen Security Heavy Duty Reflex. Har inte fått den än så vet inte hur den är. Hoppas mest på att Ascot ska tycka att den är ok.
Återkommer när jag har fått selen! :)

Såg precis att Hööks fått in ett nytt reflextäcke.
045590-30-16100-mil-hun-01.jpg

Funderar nu på om jag ska köpa varsitt sådant till hundarna. När jag haft reflextäcke på Aysu i skogen så har jag gillat det mycket, för att det blir så mycket lättare att se var hon är. Både hon och Ebrah har väldigt bra kamouflage i skogen :p 200kr skulle det kosta i deras storlek. Tänkte köpa samma storlek till båda trots att Ebrah lär bli längre. Hon är inte direkt den som behöver värmas ändå....

Finns det något annat bra att ha på dem i skogen annars? Med reflex? Måste vara ställbart eller väldigt litet i halsen. Normalt sett så brukar täcken som är 30-35cm långa ha bra hals och så ska de ha minst 55 i ryggen :meh:

Nu var det i höstas vi köpte hurrta slush overallerna men de är så bra! I vissa väder hade annars hundarna ben haft sådana här bollar upp till ljumskarna och armhålorna.

Nu var det i höstas vi köpte hurrta slush overallerna men de är så bra! I vissa väder hade annars hundarna ben haft sådana här bollar upp till ljumskarna och armhålorna.

Det finns lösa benskydd som man kan trä på benen som går från strax ovanför tassen (dvs utan sko) och en bit upp längs benet och över hasen på bakbenen. Det kanske du kunde komplettera med om du vill bli av med snöbollarna helt.

Det finns lösa benskydd som man kan trä på benen som går från strax ovanför tassen (dvs utan sko) och en bit upp längs benet och över hasen på bakbenen. Det kanske du kunde komplettera med om du vill bli av med snöbollarna helt.

Tror inte det behövs. Det är så sällan det är sådan här klibbsnö i dessa mängder och upptäckte att renbadad och fönad päls fastnar det mindre i.

laddis.jpg

Supersnabb leverans av Csigora!
Zero DC Shortern verkar sitta riktigt bra, det enda som möjligtvis går att klaga på är att den "kryper upp" litelite på halsen när man belastar den i ringen bak. Men jag ska ju inte ha den att dra med, så jag tror inte det spelar någon roll :)

laddis.jpg

Supersnabb leverans av Csigora!
Zero DC Shortern verkar sitta riktigt bra, det enda som möjligtvis går att klaga på är att den "kryper upp" litelite på halsen när man belastar den i ringen bak. Men jag ska ju inte ha den att dra med, så jag tror inte det spelar någon roll :)
Grymt snygg färg! :up::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
698
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj