Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis klickat hem ett täcke från hansbo med 300g fyllning för endast 90kr! Med fri frakt :angel::idea:
422244hundtacke3-1-1_zps4tlrg0ne.jpg

Jag letar efter en ny sele till min Aussie, men skulle vilja ha en sele med fäste i fronten, någon som vet några bra selar?

Kan bra instämma med @lady_vip Amokens selar är riktigt bra! Lite dyra och som sagt fästet i fronten är inte som på Rukkas selen. Min knäppis tycker dock att det är obehagligt att dra selar över huvudet så har nu köpt (begagnat) selen Sele Security Heavy Duty Reflex som man kan öppna i "halsen". Den selen har också fäste i fronten. Återkommer när jag har fått den :)

Omöjligt att köpa kläder till en whippetvalp.. Tips på hur jag kan minska denna i halsen/bogen? Redan satt ihop den i nacken lite.

20160120_114753_zpskhr2xyki.jpg

Täcket drunknade han med i :angel: kanske passar ovanpå overallen dock.
20160120_114919_zpsedlz0i48.jpg

Omöjligt att köpa kläder till en whippetvalp.. Tips på hur jag kan minska denna i halsen/bogen? Redan satt ihop den i nacken lite.

20160120_114753_zpskhr2xyki.jpg

Täcket drunknade han med i :angel: kanske passar ovanpå overallen dock.
20160120_114919_zpsedlz0i48.jpg
Köp en mindre overall istället? Sedan när valpis växt klart så kan du köpa riktiga vinthundskläder istället, så får du något som sitter ordentligt från början :D (med tanke på priset förstår jag att du inte gör det...) Behövs verkligen overall? Det går inte att få det bra ändå med dubbla täcken som har magplatta? Borde gå lättare att hitta något som sitter hyfsat.

Köp en mindre overall istället? Sedan när valpis växt klart så kan du köpa riktiga vinthundskläder istället, så får du något som sitter ordentligt från början :D (med tanke på priset förstår jag att du inte gör det...) Behövs verkligen overall? Det går inte att få det bra ändå med dubbla täcken som har magplatta? Borde gå lättare att hitta något som sitter hyfsat.

Mindre blir för kort i ryggen, men jag löste det så den funkar :) han fryser hemskt när vi är ute, så fort han inte springer som en tok darrar hela han.. Hans vintertäcke har magplatta och är jättetjockt men det är låren/rumpan som är mest "blottat". Ja, när han växt färdigt ska han få ordentliga kläder :p

Jo, faktiskt! Jag har för många! Meeen jag håller trots det på och syr ett till hemma hos min mor :angel: (Ska dock göra mig av med de täcken som inte passar mina hundar perfekt och därför inte används.)

Hahah där ser du :D
Men om alla passar bra då även fast några är förstora än :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30