Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt ny leksak och matta, väldigt gillat av hunden!
5CgyS6U.jpg

NP3kpD9.jpg

Förutom den sedvanliga hundmaten (lammkött, vom, nöt osv) så köptes även 3 kg pinfärsk lunga i onsdags. Här torkas för fulla muggar nu och hundarna är saliga :D Det är helt otroligt vilken skillnd det är på lukt när man torkar själv jämfört med färdigtköpta torkade grejer - dom köpta luktar alla lika illa ju:wtf: hemmatorkat luktar helt okej och lunga nästa ingenting alls :)
Det var första gången jag köpte färsk lunga och jag blev lite förvånad över konsistensen. Trodde det skulle vara segt att skära i, men det var som typ marshmallows:p

Oh! Hur gör ni när ni torkar? Grader på ugnen och hur lång tid? :D /newbie :angel:
Jag kör blodpuddingen på 100grader, nu har jag rätt tjockt lager i pannorna och ganska stora bitar så det tar ca en timma till den konsistens jag tänkt mig den här gången.
Jag vill ha dem såpass torra att jag kan ha dem i fickan men inte helt genomtorra.

Oh! Hur gör ni när ni torkar? Grader på ugnen och hur lång tid? :D /newbie :angel:

Jag skär/klipper blivande hundgodisen i massor av småbitar och öser ut på plåten. Gör ofta så mycket att det ligger i ett tjockt lager... Ugnen (först skrev jag ungen...) på 100-110 grader och luckan har jag helt stängd. Med ungefär en halvtimmes mellanrum tar jag ut plåten och vänder runt alla bitarna med stekspade, då försvinner en del av fukten och och bitarna blir mer jämnt torkade. Då kollar jag också hur torra de blivit, så avbryter jag när det känns lagom. Eftersom jag sällan har dem helt genomtorra så förvaras godiset i frysen sedan.

Jag skär/klipper blivande hundgodisen i massor av småbitar och öser ut på plåten. Gör ofta så mycket att det ligger i ett tjockt lager... Ugnen (först skrev jag ungen...) på 100-110 grader och luckan har jag helt stängd. Med ungefär en halvtimmes mellanrum tar jag ut plåten och vänder runt alla bitarna med stekspade, då försvinner en del av fukten och och bitarna blir mer jämnt torkade. Då kollar jag också hur torra de blivit, så avbryter jag när det känns lagom. Eftersom jag sällan har dem helt genomtorra så förvaras godiset i frysen sedan.
Najs! Tack! :bow: Vad brukar du torka? :D

Najs! Tack! :bow: Vad brukar du torka? :D
Ofta blir det hjärta (kyckling, lamm och nöt brukar jag kunna få tag på). Annars blir det riktigt bra godis av lungor. Rent kött väljer jag att använda som mat och lever vill jag inte använda som godis. Använder inte heller köttbullar eller blodpudding eftersom det innehåller lök. Om du ska torka hjärta kan det dessutom vara klokt att koka det någon minut innan du slänger in det i ugnen, då försvinner en del av fettet och det torkar mycket(!) snabbare.

Ofta blir det hjärta (kyckling, lamm och nöt brukar jag kunna få tag på). Annars blir det riktigt bra godis av lungor. Rent kött väljer jag att använda som mat och lever vill jag inte använda som godis. Använder inte heller köttbullar eller blodpudding eftersom det innehåller lök. Om du ska torka hjärta kan det dessutom vara klokt att koka det någon minut innan du slänger in det i ugnen, då försvinner en del av fettet och det torkar mycket(!) snabbare.
Då ska jag ut på hjärt/lung jakt imorgon! :rofl: Tack! :bow:

Tack alla som tipsade mig om sele! :up:

Tänkte höra med er vad ni brukar ha på er för jacka när ni är ute och tränar med hundarna? Känner att jag skulle behöva köpa en tjock och varm sådan!

Jag har storshoppat idag!
En påse "lever"godis, en boll med rep genom, en stor förpackning tuggpinnar (eller klippa klor-pinnar som jag kallar dem nu.. jag mutar valpen med en sådan varje gång som klorna ska klippas :meh: ) och en luddig leksak med boll i ena änden och pip i andra änden. Fyra koppel blev det också, och det var för kopplen och klippa klor-pinnarna som jag alls åkte till Hööks. Kopplen kostade 50kr/st, är av brett nylonband med rejäl hake och de bör därför inte kunna gå sönder oavsett vad mina hundar gör. Inte bränner de i händerna heller, så nu har valpen ett sådant koppel. Jag kommer även använda dem på lure coursingen till sommaren.
12568260_526292457545605_663706009_n.jpg

Sedan köpte jag faktiskt en bädd också. Jag har pratat om att köpa en bädd att ha hos min mor, för valpen börjar flåsa av att ligga i soffan där. En liten bädd som går att ställa vid balkongdörren skulle därför vara bra. Valpen hittade själv en bädd i butiken som hon ville ha, så den tog vi med oss hem!
12605434_597472810401103_2183518449547833112_o.jpg

(och jag måste berömma henne lite här. Jag brukar ju skriva om hur galen hon är, men så fort hon fick en bädd att ligga i så låg hon lugnt i affären trots att det gick runt folk där och såklart fanns massor av roligheter att titta på. Hon hade nog inte gått därifrån om jag inte sagt åt henne att följa med ;) )

Till mig själv köpte jag en tjock fleecetröja. Jag har varit på jakt efter en prisvärd sådan ett tag nu, det behövs på rastningsrundorna! (På långpromenaderna går jag i så högt tempo att jag håller mig varm ändå)
120897-22-15200-upp-fra-01.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
698
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj