Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör blodpuddingen på 100grader, nu har jag rätt tjockt lager i pannorna och ganska stora bitar så det tar ca en timma till den konsistens jag tänkt mig den här gången.Oh! Hur gör ni när ni torkar? Grader på ugnen och hur lång tid? /newbie
Tack! Måste testas!Jag kör blodpuddingen på 100grader, nu har jag rätt tjockt lager i pannorna och ganska stora bitar så det tar ca en timma till den konsistens jag tänkt mig den här gången.
Jag vill ha dem såpass torra att jag kan ha dem i fickan men inte helt genomtorra.
Tack! Måste testas!
Oh! Hur gör ni när ni torkar? Grader på ugnen och hur lång tid? /newbie
Köpt ny leksak och matta, väldigt gillat av hunden!
Jo, men han rullar bara runt med kanten i munnen, så ingenting går sönderOch hunden ser det inte som om du köpt två leksaker, där den ena är jättestor och jätterolig? Det skulle nog Ebrah ha gjort
Najs! Tack! Vad brukar du torka?Jag skär/klipper blivande hundgodisen i massor av småbitar och öser ut på plåten. Gör ofta så mycket att det ligger i ett tjockt lager... Ugnen (först skrev jag ungen...) på 100-110 grader och luckan har jag helt stängd. Med ungefär en halvtimmes mellanrum tar jag ut plåten och vänder runt alla bitarna med stekspade, då försvinner en del av fukten och och bitarna blir mer jämnt torkade. Då kollar jag också hur torra de blivit, så avbryter jag när det känns lagom. Eftersom jag sällan har dem helt genomtorra så förvaras godiset i frysen sedan.
Ofta blir det hjärta (kyckling, lamm och nöt brukar jag kunna få tag på). Annars blir det riktigt bra godis av lungor. Rent kött väljer jag att använda som mat och lever vill jag inte använda som godis. Använder inte heller köttbullar eller blodpudding eftersom det innehåller lök. Om du ska torka hjärta kan det dessutom vara klokt att koka det någon minut innan du slänger in det i ugnen, då försvinner en del av fettet och det torkar mycket(!) snabbare.Najs! Tack! Vad brukar du torka?
Då ska jag ut på hjärt/lung jakt imorgon! Tack!Ofta blir det hjärta (kyckling, lamm och nöt brukar jag kunna få tag på). Annars blir det riktigt bra godis av lungor. Rent kött väljer jag att använda som mat och lever vill jag inte använda som godis. Använder inte heller köttbullar eller blodpudding eftersom det innehåller lök. Om du ska torka hjärta kan det dessutom vara klokt att koka det någon minut innan du slänger in det i ugnen, då försvinner en del av fettet och det torkar mycket(!) snabbare.
Har du något citygross i närheten? I så fall, kolla där!Då ska jag ut på hjärt/lung jakt imorgon! Tack!
Vi har MAT i närheten det är ju typ samma sak. Har för mig att jag sett såna snuskdelar där innan.Har du något citygross i närheten? I så fall, kolla där!
Ah, yes, det ska vara samma sak Då kan du kolla efter grisknorrar också! Brukar vara jättesmaskigt tugg för hundarna (fast ge dem råa i så fall).Vi har MAT i närheten det är ju typ samma sak. Har för mig att jag sett såna snuskdelar där innan.
Hade jag ingen aning om att man kunde ge! Låter som ett bra tidsfördriv. Då ska jag kika efter det med.Ah, yes, det ska vara samma sak Då kan du kolla efter grisknorrar också! Brukar vara jättesmaskigt tugg för hundarna (fast ge dem råa i så fall).