Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahah, jösses :D Du får se till att slänga in bilder på hundarna i sina nya täcken sedan. Kanske kan du sälja de som sitter dåligt och tjäna in lite pengar på så vis? Det har jag tänkt göra, tänkt köpa (eller lära mig sy) riktigt välsittande och bra täcken, kosta vad det kosta vill ungefär... Har jag några få riktigt bra så kan jag sälja alla de miljarder halvdana täckena som ligger här och dessutom måste användas flera samtidigt för att värma bra (pga den dåliga passformen)...
Jösses är mitt nya favoritord ja :D När jag frågade vad skorna kostade och personalen svarade "149kr" flög det bara ur mig. Inte för att jag ansåg att det var dyrt utan jag vet faktiskt inte varför. Personalen tyckte nog att jag var snål :o

Jag hoppas verkligen att täckena ska sitta bra. Då ska ni få bilder! Övriga täcken for dock stanna, de flesta är trasiga på ett eller annat sätt eller så billiga att dom har noll andrahandsvärde, bara jobbigt att hålla på att annonser och skicka. Det får bli slit och släng täcken, aldrig att dom får ha sina nya, fina täcken på sig när dom leker med varandra :eek::D

Vill också sy.. Måste ta tag i projekt laga symaskin.

Jösses är mitt nya favoritord ja :D När jag frågade vad skorna kostade och personalen svarade "149kr" flög det bara ur mig. Inte för att jag ansåg att det var dyrt utan jag vet faktiskt inte varför. Personalen tyckte nog att jag var snål :o

Jag hoppas verkligen att täckena ska sitta bra. Då ska ni få bilder! Övriga täcken for dock stanna, de flesta är trasiga på ett eller annat sätt eller så billiga att dom har noll andrahandsvärde, bara jobbigt att hålla på att annonser och skicka. Det får bli slit och släng täcken, aldrig att dom får ha sina nya, fina täcken på sig när dom leker med varandra :eek::D

Vill också sy.. Måste ta tag i projekt laga symaskin.

Vad är det för skor du köpt? För mig tog det ett år, minst(!) att gå från "borde laga symaskin" till att faktiskt lämna in den på service... Nu syr jag så fort jag hinner och tycker att det är jättekul :banana: Lär väl snart lägga in bildbomber i tråden om att göra egna hundgrejer :angel:

Vad är det för skor du köpt? För mig tog det ett år, minst(!) att gå från "borde laga symaskin" till att faktiskt lämna in den på service... Nu syr jag så fort jag hinner och tycker att det är jättekul :banana: Lär väl snart lägga in bildbomber i tråden om att göra egna hundgrejer :angel:
Vet inte vad dom heter :D Tror @AraSlei la upp bild på dom tidigare i tråden.. Eller i någon annan tråd. Dom är röda och säljs i fyrpack iallafall. Inga värstingar, men dom fyller sin funktion iallafall. Blir bara korta kissrundor nu så.

Kul! Jag följer den tråden lite i smyg. Inser att jag måste ta tag i symaskinen, jag vill också lära mig :D Sydde varsitt halsband till hundarna innan den gav upp. Blev helt ok!

Vet inte vad dom heter :D Tror @AraSlei la upp bild på dom tidigare i tråden.. Eller i någon annan tråd. Dom är röda och säljs i fyrpack iallafall. Inga värstingar, men dom fyller sin funktion iallafall. Blir bara korta kissrundor nu så.

Kul! Jag följer den tråden lite i smyg. Inser att jag måste ta tag i symaskinen, jag vill också lära mig :D Sydde varsitt halsband till hundarna innan den gav upp. Blev helt ok!

Är det de där "extreme" nånting?

Jag tyckte de var värdelösa :angel: Provade dem på Otis och när han sprang 2 min i snön med liiite skare på så gick de sönder i det "förstärkta" under tassen... Men bra om de fungerar för dig :)

Är det de där "extreme" nånting?

Jag tyckte de var värdelösa :angel: Provade dem på Otis och när han sprang 2 min i snön med liiite skare på så gick de sönder i det "förstärkta" under tassen... Men bra om de fungerar för dig :)
Hmm nä, mina heter visst All weather boots, från Pet Collection.

Såg att du tyckte dom var värdelösa :p Haft dom tidigare till hund med skadad klo och det funkade dom bra till, så testade att köpa nu också. Än så länge har hundarna bara haft dom på sig 2 kissrundor, men skorna ser som nya ut fortfarande. Bara tänkt att använda som promenadskor, så det verkar dom ju duga till än så länge :up: Förhoppningsvis blir det varmare igen någon gång.. :D

Hmm nä, mina heter visst All weather boots, från Pet Collection.

Såg att du tyckte dom var värdelösa :p Haft dom tidigare till hund med skadad klo och det funkade dom bra till, så testade att köpa nu också. Än så länge har hundarna bara haft dom på sig 2 kissrundor, men skorna ser som nya ut fortfarande. Bara tänkt att använda som promenadskor, så det verkar dom ju duga till än så länge :up: Förhoppningsvis blir det varmare igen någon gång.. :D

De jag hade är dessa.

Det viktigaste är ju att de fungerar för dig! Jag hade ju tänkt att använda dem just som skydd mot skaren, och där räckte de helt enkelt inte till :p

De jag hade är dessa.

Det viktigaste är ju att de fungerar för dig! Jag hade ju tänkt att använda dem just som skydd mot skaren, och där räckte de helt enkelt inte till :p
Haha det är samma, men verkar ha många olika namn ;)

Vi har faktiskt ingen skare här än. Idag är det soligt och lite varmare, så ikväll kanske vi har en skare.. Men vi bor ju rätt centralt, är plogat eller upptrampat överallt så då är det inte så hård påfrestning för skorna :)

Haha det är samma, men verkar ha många olika namn ;)

Vi har faktiskt ingen skare här än. Idag är det soligt och lite varmare, så ikväll kanske vi har en skare.. Men vi bor ju rätt centralt, är plogat eller upptrampat överallt så då är det inte så hård påfrestning för skorna :)

Haha, misstänkte det :D

Så bra, då kommer de säkert att hålla :)

Har beställt ett ylletäcke till min fryslort. Jag hoppas att det kommer sitta bra och vara varmt.
img_0572.jpg

Idag shoppades det hundmat, 30kg Mush till ena hunden borde räcka ett tag, beställde även nya täcken från DG doggear till min frusna Whippet och imorgon ska vi kika på skor. :D

Jag letar efter en ny sele till min Aussie, men skulle vilja ha en sele med fäste i fronten, någon som vet några bra selar?

Kör gippmokks socka med elastisk kardborre sedan några år tillbaka. Oslagbara. Bara lånehunden som blev tokig ha dem på sig men han blir nipprig av täcke och sele oxå och är knäpp med sånt.
På My dog köpte jag K9 produkter. Crisp schsmpo och vanliga aloe balsam, mist spraybalsam och silkyshine olja. Fick med en gratispåse VoH lammköttbullar oxå som de gillade skarpt!

Har varit -12 här tidvis och kallare i göteborgs fuktiga vind. Men vi har klarat oss utan täcken även lilleman faktiskt. Den hunden räds ingenting och tål allting verkar det som ju. Men fick tänka till nu och inte klippa pälsen runt pung och snopp när han är så nära marken! Vi har dock använt hurrta slush overallen ibland pga snöbollar när det är kramsnö. Grymt bra overall!!

Igår storshoppade jag hem lammnacke, grissvans och kycklinghalsar. Var så länge sedan de fick lammnacke och Idefix har aldrig ätit det men lille grisen med nos som en chihuahua i str åt upp hela utan problem!

De andra forumen här på Buke har ju shoppingtrådar, så jag startar en här på Hund också.
Det måste ju finnas fler än jag som råkar (nåja) köpa grejer till hunden i tid och otid..?

Så... Vad har du köpt på sistone?

Jag "råkade" köpa ett täcke, en hundbädd, en sele och en doggybraintrainer åt min lilla vovve.:o Jag kan knappt gå igenom en djuraffär utan att råka köpa något åt hunden eller katterna.:)

Någon som vet ett ställe som säljer läderkoppel (bra kvalité) som är 2½ - 3 meter med BGB hake? De flesta är antingen standardlängd, eller har pistolhake...

Någon som vet ett ställe som säljer läderkoppel (bra kvalité) som är 2½ - 3 meter med BGB hake? De flesta är antingen standardlängd, eller har pistolhake...
Har inte Kenjan med BGB?
Loboo har 2,5m tror jag.

Jag köpte med pistolhake och bytte haken bara när jag inte hittade nått!

Alac säljer sådana :) från 60cm-250cm, och i olika bredd och färg. BGB och pistolhake, men tycker oftast de har BGB.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30