Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis skickat efter 4 täcken (behöver egentligen bara 3, men valpen växer ju !) från Zooplus. Typ liknande Hööks reflextäcken i softshell som är suveräna, fast med bröstplatta och orange-svart istället för gul-svart. Känns som bra mellantäcke när man vill värma bara lite för isiga vindar. 125-135 kr styck är som hittat :)

Jag har shoppat ett nytt objektiv! Det är väl till hundarna eftersom dem är det enda jag fotar :angel:

Köpte nya i somras men ville ha ett ljuskänsligare så har lagt lite mer pengar på det nu. Blev ett beg. Tamron 70-200mm f/2.8!
Åh jag älskar dom objektiven, jag köpte ett likadant nikon
Bilderna blir kristallklar även om hunden springer för fullt :up:
Det är lätt att vara bra fotograf om en har bra objektiv :)

Shoppade en hundsäng idag!
Aysu ligger än så länge bara i min säng och valpen tror att hon fått en enorm tuggleksak... :cautious:
1597669_1004407012953699_803993062_n.jpg

(japp, jag har alltid fula gamla lakan i hundsängarna)
Perfekt med gamla lakan i bäddarna, jag använder även gamla badlakan :up:

Jag har shoppingförbud åt dogsen så här är ynka fynd från mydog mässan :D förutom fodret då, det var smakprover :up:

Tuggsticks som jag bryter i småbitar och har som godis till valpen, två pipleksaker, grisöron samt liten godisväska.
20160109_194456_zpsxlpvgxww.jpg

Jag har shoppat idag :D

Utställningskatalog - 60 kr (har en hemsk ovana att alltid köpa utställningskataloger och spara i min bokhylla)
Grått antiglidkoppel 1 meter från Julius K9 - 30 kr (köpte tre, superbra att ha på rastningshundar:up:)
Chockrosa antiglidkoppel 2 meter från Sprenger - 150 kr (det var ju rosa :()
Pudelklipphäfte - 100 kr (jag vet redan hur man klipper pudel, men den har så fina bilder på fina pudlar...)
Pudelnyckelring - 10 kr (har ingen förklaring)
Och sen lite mer krafs som jag inte packat upp än :p

Staffepin - 30 kr ( @isafore :o)

Detta fick vi med oss från MyDog, massa fodertester(som inte är till mig allihopa), ett koppel och ett halsband från Hurtta, en leksak med kanin, tuggisar och en pläd till buren i bilen:)
IMG_1891_zpsjx5jzajr.jpg

Sedan har det inhandlats en fiskolja från ArkenZoo också!
IMG_1916_zpsr1dm0lpq.jpg

Är så nöjd över att jag till slut köpte ett ulltäcke, och att jag hittade ett som går hyfsat långt ner både fram och bak (egentligen längre ner än vad som syns på denna bild, där i och för sig inget syns särskilt bra...). I dag en timmeslång promenad i -19 och inga vredesutbrott pga smärta i lederna! Jag hade själv inte tänkt vara ute så länge, han fick bestämma själv. När det var -28 tog jag på ett täcke till, ett regntäcke med lätt fodring, och det gick också bra (hade då även skor och var inte ute mer än 15 minuter).

Det kan ju också vara så att nu har vi haft kallt ett tag och han har vant sig, men av alla täcken vi haft så verkar han definitivt få mest hjälp av detta.

dsc_1406.jpg

Jag bestämde mig precis för att köpa hundskor till Aysu. Det ska bli svinkallt nu och hon kommer inte kunna gå långpromenader pga köldkramp i tassarna... Jag är lite smått allergisk mot att ta vilodagar enbart pga väder, vi klär på oss istället! (Aysu är dessutom tjock, så hon ska inte ha fler vilodagar än nödvändigt nu)

Ska bli intressant att se vad valpen tycker om en miljard minusgrader. Troligtvis tänker hon väl "TJOHOO! Nu är allt lite extra konstigt! Så kul!" :p

Jag bestämde mig precis för att köpa hundskor till Aysu. Det ska bli svinkallt nu och hon kommer inte kunna gå långpromenader pga köldkramp i tassarna... Jag är lite smått allergisk mot att ta vilodagar enbart pga väder, vi klär på oss istället! (Aysu är dessutom tjock, så hon ska inte ha fler vilodagar än nödvändigt nu)

Ska bli intressant att se vad valpen tycker om en miljard minusgrader. Troligtvis tänker hon väl "TJOHOO! Nu är allt lite extra konstigt! Så kul!" :p
Aysu tjock?!? :eek::eek::eek: Inte Minahtjock va? :crazy:

Har också tänkt att köpa skor till min stora för han verkade få köldkramp nu sist de va så kallt

Aysu tjock?!? :eek::eek::eek: Inte Minahtjock va? :crazy:
Nejnej, inte så tjock som när hon kom till mig ;) i tävlingskondition väger hon 17,5kg, under viloperiod tycker jag det är ok om hon väger upp till 19kg. Nu väger hon nästan 20kg och det är inte evighetslång tid kvar till tävlingssäsongen börjar. Som tur är kan ju valpen hänga med på längre och längre rundor nu när hon blir äldre, men Aysu fick "lite" för mycket mat förut, jag lät bli att väga maten ganska länge och gav tokigt mycket mat utan att riktigt märka det :angel: Som tur är har hon rejält med muskler också, annars hade jag fått skämmas.

Har också tänkt att köpa skor till min stora för han verkade få köldkramp nu sist de va så kallt
Jag ska nog köpa från mimo hundsockar.. Men det tar ju tid att få hem dem... Vet inte var jag ska hitta passande sockar annars. Helt hopplöst när hon har så långa och smala tassar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka