Räkningen från förra månaden landade på 7500 kr. Julklappar, hundfoder och ett objektiv. Så denna månad var det köpstopp. Men..
Hundarna fick ju köldkramp när vintern ändå bestämde sig för att komma, så idag fick jag åka o köpa skor. Lite surt, förra vintern klarade dom ju finfint utan skor. Och i år fryser båda? Haha. Att den prickiga är frusen är ju allmänt känt, men BC:n ?! Trodde jag aldrig.
Sen var det ju dags för foderinköp också, så den beställningen hamnade strax över 1000-lappen med tillskotten inräknat. Och när jag ändå höll på så behöver ju BC:n ett vintertäcke om hon nu ska frysa, hon har ju inget sedan innan. Så hon fick ett Hurtta Summit Parka. Och ja.. Den prickiga ville såklart också ha ett nytt täcke då. Han har ju bara sisådär 10 stycken.. Men hans matte har ju varit snål och bara köpt billiga täcken, med dålig passform och dålig kvalitet
Dessutom har han bara ett riktigt tjockt, som inte sitter bra. Så hinom beställde jag ett BoT till. Hoppas för gudsskull att det sitter bra för dom pengarna! Hade tänkt köpa Hurtta, men det fanns inte i hans storlek. Föredrog det pga att det är högre framtill i halsen.. Men, jaa..
Köpstopp var det.