Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska nog köpa från mimo hundsockar.. Men det tar ju tid att få hem dem... Vet inte var jag ska hitta passande sockar annars. Helt hopplöst när hon har så långa och smala tassar.

Kan ingenting om hundskor, vill ju att de ska vara bra och sitta uppe ordentligt och hålla bra så dom inte går sönder direkt

Kan ingenting om hundskor, vill ju att de ska vara bra och sitta uppe ordentligt och hålla bra så dom inte går sönder direkt
Jag kan inte heller mycket, det enda jag vet är att förut när jag kollade så var alla skor tänkta till hundar som hade tex 5cm breda tassar och 6cm långa tassar. Jag mätte precis Aysu, 8,5cm långa och 5cm breda...

Jag har shoppat en ny klotång då jag blev less på min gamla. Tror ni inte att jag har köpt en för liten? Har inte prövat än men den kändes väldigt liten att hålla i..suck!

Jag har köpt flera par strumpor/skor till hundarna nu det senaste, men inga av dem har fungerat till någon direkt aktiv motion.
De här från Trixie fungerar under kopplade promenader, och dem behåller jag eftersom det är bra att ha några lite mer vadderade om de t ex fläker tassarna:
1949_1.jpg

Sedan provade jag dessa också (det var dessa och Trixie som butiken hade hemma..), och de var helt värdelösa. Gick sönder i det "förstärkta" under tassen efter 2 min lösspring i snön, så jag returnerade dem direkt:
146467__fashion_pet_lookin_good_hundsko.jpg

Komiskt att de heter "extreme" och gick sönder direkt :p

Nu har jag beställt ett gäng från Gippmokk (sådana som jag tror @Migo tipsade om?) i cordura, som jag hoppas ska fungera bättre. Läste om flera som hade wachtlar som jagat med dem, och där de bara tappat någon enstaka under säsongen.

Jag har köpt flera par strumpor/skor till hundarna nu det senaste, men inga av dem har fungerat till någon direkt aktiv motion.
De här från Trixie fungerar under kopplade promenader, och dem behåller jag eftersom det är bra att ha några lite mer vadderade om de t ex fläker tassarna:
1949_1.jpg

Sedan provade jag dessa också (det var dessa och Trixie som butiken hade hemma..), och de var helt värdelösa. Gick sönder i det "förstärkta" under tassen efter 2 min lösspring i snön, så jag returnerade dem direkt:
146467__fashion_pet_lookin_good_hundsko.jpg

Komiskt att de heter "extreme" och gick sönder direkt :p

Nu har jag beställt ett gäng från Gippmokk (sådana som jag tror @Migo tipsade om?) i cordura, som jag hoppas ska fungera bättre. Läste om flera som hade wachtlar som jagat med dem, och där de bara tappat någon enstaka under säsongen.

Jag är snål och syr själv, men har bara hört gott om Gippmokk!

Låter bra :up: Tyckte de var förvånansvärt billiga ändå, typ 34kr/st. Men jag ska ju bara ha 8st, så då blir det ju inte så dyrt som om man ska ha till ett helt gäng ;)
De slits efter några mil, och när man ska till fem hundar, så ett par-tre uppsättningar åt varje så blir det ju en del! (60 sockar skulle jag beställa, när jag bestämde mig för att sy själv ;))

De slits efter några mil, och när man ska till fem hundar, så ett par-tre uppsättningar åt varje så blir det ju en del! (60 sockar skulle jag beställa, när jag bestämde mig för att sy själv ;))

Hur många mil typ?
Jag förstår att du bestämde dig för att sy själv då ;)
Jag hoppas kunna använda mina åtminstone någon månad, det är ungefär vad som krävs per säsong. Det blir kanske.. 8 mil? Det måste de ju räcka till? De springer ju inte på några vägar med dem.

Hur många mil typ?
Jag förstår att du bestämde dig för att sy själv då ;)
Jag hoppas kunna använda mina åtminstone någon månad, det är ungefär vad som krävs per säsong. Det blir kanske.. 8 mil? Det måste de ju räcka till? De springer ju inte på några vägar med dem.

Jag har dem ju till grusvägskörning när vägarna är som hårdast, då håller de bara ett par-tre mil som mest. I skogen håller de nog lätt tio mil!

Jag har dem ju till grusvägskörning när vägarna är som hårdast, då håller de bara ett par-tre mil som mest. I skogen håller de nog lätt tio mil!

Bra där! :)
Det är ju skaren som sliter på tassarna, men är det för mycket skare så jagar man ju inte ändå. Bara när det är sådär på gränsen.

Jag är snål och syr själv, men har bara hört gott om Gippmokk!
Har funderat på att själv beställa från dem, inte för att tassarna slits pga hårt arbete utan mest för att skydda tassarna mot all skit de slänger på vägarna den här tiden på året, typ salt och sånt otyg.

Är så nöjd över att jag till slut köpte ett ulltäcke, och att jag hittade ett som går hyfsat långt ner både fram och bak (egentligen längre ner än vad som syns på denna bild, där i och för sig inget syns särskilt bra...). I dag en timmeslång promenad i -19 och inga vredesutbrott pga smärta i lederna! Jag hade själv inte tänkt vara ute så länge, han fick bestämma själv. När det var -28 tog jag på ett täcke till, ett regntäcke med lätt fodring, och det gick också bra (hade då även skor och var inte ute mer än 15 minuter).

Det kan ju också vara så att nu har vi haft kallt ett tag och han har vant sig, men av alla täcken vi haft så verkar han definitivt få mest hjälp av detta.

dsc_1406.jpg
Vad är det för täcke? :D

Idag släppte Baggen sina nya svart/rosa expanderkoppel, så jag klickade hem 3 st (1 m, 2 m, 3 m) samt ett matchande Softbelt Race :) !
1601153.jpg

1601154.jpg

Mitt gamla Baggenbälte har snart 6 år på nacken och jag har varit så nöjd med det :up:! Men nu slipper jag och maken ställa om det efter att den andra använt det :D !

Räkningen från förra månaden landade på 7500 kr. Julklappar, hundfoder och ett objektiv. Så denna månad var det köpstopp. Men..

Hundarna fick ju köldkramp när vintern ändå bestämde sig för att komma, så idag fick jag åka o köpa skor. Lite surt, förra vintern klarade dom ju finfint utan skor. Och i år fryser båda? Haha. Att den prickiga är frusen är ju allmänt känt, men BC:n ?! Trodde jag aldrig.

Sen var det ju dags för foderinköp också, så den beställningen hamnade strax över 1000-lappen med tillskotten inräknat. Och när jag ändå höll på så behöver ju BC:n ett vintertäcke om hon nu ska frysa, hon har ju inget sedan innan. Så hon fick ett Hurtta Summit Parka. Och ja.. Den prickiga ville såklart också ha ett nytt täcke då. Han har ju bara sisådär 10 stycken.. Men hans matte har ju varit snål och bara köpt billiga täcken, med dålig passform och dålig kvalitet :down: Dessutom har han bara ett riktigt tjockt, som inte sitter bra. Så hinom beställde jag ett BoT till. Hoppas för gudsskull att det sitter bra för dom pengarna! Hade tänkt köpa Hurtta, men det fanns inte i hans storlek. Föredrog det pga att det är högre framtill i halsen.. Men, jaa..

Köpstopp var det.

Räkningen från förra månaden landade på 7500 kr. Julklappar, hundfoder och ett objektiv. Så denna månad var det köpstopp. Men..

Hundarna fick ju köldkramp när vintern ändå bestämde sig för att komma, så idag fick jag åka o köpa skor. Lite surt, förra vintern klarade dom ju finfint utan skor. Och i år fryser båda? Haha. Att den prickiga är frusen är ju allmänt känt, men BC:n ?! Trodde jag aldrig.

Sen var det ju dags för foderinköp också, så den beställningen hamnade strax över 1000-lappen med tillskotten inräknat. Och när jag ändå höll på så behöver ju BC:n ett vintertäcke om hon nu ska frysa, hon har ju inget sedan innan. Så hon fick ett Hurtta Summit Parka. Och ja.. Den prickiga ville såklart också ha ett nytt täcke då. Han har ju bara sisådär 10 stycken.. Men hans matte har ju varit snål och bara köpt billiga täcken, med dålig passform och dålig kvalitet :down: Dessutom har han bara ett riktigt tjockt, som inte sitter bra. Så hinom beställde jag ett BoT till. Hoppas för gudsskull att det sitter bra för dom pengarna! Hade tänkt köpa Hurtta, men det fanns inte i hans storlek. Föredrog det pga att det är högre framtill i halsen.. Men, jaa..

Köpstopp var det.

Hahah, jösses :D Du får se till att slänga in bilder på hundarna i sina nya täcken sedan. Kanske kan du sälja de som sitter dåligt och tjäna in lite pengar på så vis? Det har jag tänkt göra, tänkt köpa (eller lära mig sy) riktigt välsittande och bra täcken, kosta vad det kosta vill ungefär... Har jag några få riktigt bra så kan jag sälja alla de miljarder halvdana täckena som ligger här och dessutom måste användas flera samtidigt för att värma bra (pga den dåliga passformen)...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka