Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
sk_rmavbild_2014-04-02_kl._09.27.36.png

Hade ett presentkort till djuraffären så det fick bli läderkoppel från Jokke. :) Trevligt läder!

Tyvärr är de specialsydda av en som inte håller på längre. Senast jag såg någon som gjorde likadana så var det merny. Ruffwear har dock liknande variant på sele som är riktigt bra.

Ruffwear har den plattan upptill som jag inte vill ha, sedan går de inte att få måttbeställda.... Hittar inte Merny längre, känns som att de inte håller på? Är det ok om jag använder din bild där man tydligt ser vilken modell jag är ute efter och efterlyser någon som kan sy en sån? (på fb/bloggen)?

Ruffwear har den plattan upptill som jag inte vill ha, sedan går de inte att få måttbeställda.... Hittar inte Merny längre, känns som att de inte håller på? Är det ok om jag använder din bild där man tydligt ser vilken modell jag är ute efter och efterlyser någon som kan sy en sån? (på fb/bloggen)?

Ah, synd om alla slutar :( Helt ok att du lånar bilden!

Tack! Har försökt googla men hittar verkligen ingen som måttsyr. Vill du sälja en av dina i framtiden och de passar så är jag sugen ;) Men skall testa efterlysa på fb.

Jag skulle också vilja ha såna selar! Men hittar dessvärre inte heller någon som syr sådana.. :(

Det är jättedumt, jag skulle behöva en ny då min minsta sele är på tok för stor för Aysu, men ja... En vän ska försöka hinna hjälpa mig att sy en, annars tänker jag försöka få symaskinen lagad och lära mig sy själv. Tyvärr är jag i dagsläget inte speciellt bra kompis med symaskiner, så om jag någonsin lär mig sy bra kommer det ändå dröja länge innan jag vågar sy till andras hundar :/

Det är jättedumt, jag skulle behöva en ny då min minsta sele är på tok för stor för Aysu, men ja... En vän ska försöka hinna hjälpa mig att sy en, annars tänker jag försöka få symaskinen lagad och lära mig sy själv. Tyvärr är jag i dagsläget inte speciellt bra kompis med symaskiner, så om jag någonsin lär mig sy bra kommer det ändå dröja länge innan jag vågar sy till andras hundar :/

Jag tror att marknaden är stor, många som är intresserade. Särskilt eftersom att det verkar så svårt att få tag i en redig, måttbeställd bra gjord sele.

Klickade hem en Zero DC Faster och matchande rosa joggingkoppel till lilla Pu igår! Ska bli spännande att se om selen passar, köpte strl SL till henne och hoppas den blir bra :) ! Beställde i går eftermiddag och fick nu på morgonen sms om att paket var på väg :up:!

1505271.jpg

Och extra passande så bokade min man en draghundskurs till sig och Pu till hösten, riktigt roligt :banana: !

Idag har min VGW-beginner kommit, sent om sider. Det tog en liten stund att passa in den, men efter lite pulande och pillande så lyckades jag få till det. Vill helst ha den sittande lite som en vinthundssele, dvs med magremmen bakom bröstkorgen för att göra den mer rymningssäker. Hade helst sett att remmen som går mellan frambenen varit kanske 5 cm längre så man fick bak magremmen ordentligt bakom bröstkorgen, men den sitter ändå helt okej. Trots allt är Filimon rejält lång i kroppen och selen är egentligen inte gjord för att magremmen ska sitta så pass långt bak som den gör på en vinthundsele. Så efter omständigheterna var det ändå väl investerade kronor tycker jag. Nu återstår det bara att se om den är effektiv också.

Grymma Dogmania-service, idag låg selen och kopplet i brevlådan! Och den satt som en smäck på Pu :up:!

img_1430.jpg

Vad använder man en sådan sele till? Cykling? Joggning? Har tänkt köpa en sådan till min men eftersom de kostar en del så tänkte jag först se så jag verkligen vill ha den.
Hade tänkt använda den när vi cyklar! :) Är det bra kvalité på den? Har en Zero DC till henne redan som jag är jättenöjd med!

Idag har min VGW-beginner kommit, sent om sider. Det tog en liten stund att passa in den, men efter lite pulande och pillande så lyckades jag få till det. Vill helst ha den sittande lite som en vinthundssele, dvs med magremmen bakom bröstkorgen för att göra den mer rymningssäker. Hade helst sett att remmen som går mellan frambenen varit kanske 5 cm längre så man fick bak magremmen ordentligt bakom bröstkorgen, men den sitter ändå helt okej. Trots allt är Filimon rejält lång i kroppen och selen är egentligen inte gjord för att magremmen ska sitta så pass långt bak som den gör på en vinthundsele. Så efter omständigheterna var det ändå väl investerade kronor tycker jag. Nu återstår det bara att se om den är effektiv också.
Har hunnit testa VGW-beginner selen i några dagar nu och kan väl säga som så att den inte sitter så bra som den gav intrycket av. Sitter som en smäck när vi provar inomhus, men när vi väl kommer ut, det blir rörelse på hunden, han rör huvudet för att nosa osv då glider den som en tvål över hans långa silkiga päls oavsett hur hårt jag spänner den. Så jag tror nog att det är bättre att måttbeställa en Y-sele med ring på bröstet och dubbla maggjordar, som @Red_Chili har. Som det ser ut med VwG-beginner selen så åker maggjorden fram framför skulderbladen vid minsta lilla tryck när hunden drar ned huvudet oavsett om jag spänner den så han knappt kan andas. Har mycket svårt att tänka mig att det är bekvämt att gå med den så...

Tror ni det går att returnera även om man klippt bort lappen så länge man ser till att minsta lilla hår är borta?

Tjusigt! Det är nog första gången jag ser den selen på en hund. Har inte lyckats förstå innan hur den är tänkt att sitta men det där såg ju jättebra ut.

Ja jag tycker verkligen om hur den sitter! Det jag gillar mest är att den sitter så långt bak från armbågarna, de flesta selar ligger ju så himla kloss an där så det känns som att det ska skava. Himla nöjd är jag!

Vad använder man en sådan sele till? Cykling? Joggning? Har tänkt köpa en sådan till min men eftersom de kostar en del så tänkte jag först se så jag verkligen vill ha den.
Hade tänkt använda den när vi cyklar! :) Är det bra kvalité på den? Har en Zero DC till henne redan som jag är jättenöjd med!

Vi kommer använda den till promenader med midjebälte/jogging/mountainbikecykling, alltså allt dragaktigt som involverar mänsklig dövikt bakom hunden :D! Jag har ju inte hunnit testa kvaliten än, men den känns gedigen och välsydd :)

Har hunnit testa VGW-beginner selen i några dagar nu och kan väl säga som så att den inte sitter så bra som den gav intrycket av. Sitter som en smäck när vi provar inomhus, men när vi väl kommer ut, det blir rörelse på hunden, han rör huvudet för att nosa osv då glider den som en tvål över hans långa silkiga päls oavsett hur hårt jag spänner den. Så jag tror nog att det är bättre att måttbeställa en Y-sele med ring på bröstet och dubbla maggjordar, som @Red_Chili har. Som det ser ut med VwG-beginner selen så åker maggjorden fram framför skulderbladen vid minsta lilla tryck när hunden drar ned huvudet oavsett om jag spänner den så han knappt kan andas. Har mycket svårt att tänka mig att det är bekvämt att gå med den så...

Tror ni det går att returnera även om man klippt bort lappen så länge man ser till att minsta lilla hår är borta?

Tyvärr tror jag inte det :( Man får väl inte returnera använda varor och speciellt inte när lappen är borta..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈