Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick in i djuraffär idag och såg åter igen Hurttas "uppdaterade y-sele". I rosa och grönt. Alltså. Jag vill ha den! Dumma vinthundar som inte kan ha sådana selar :(

Jussis Amoken-sele sjunger på sista versen så så igår beställde jag en Zero DC Shorter i fräsigt neongult, nu hoppas jag bara att den passar och att jag blir lika nöjd som de flesta verkar med modellen :up:

Köpte hem det här idag!
11421949_393958757464863_2101424686_n.jpg

Brukar aldrig köpa färskfoder och är inte överförtjust i VoH, meeen jag hittade en kupong i tidningen som gav 100kr rabatt vid köp av foder för 500kr i närmaste affären. I den affären hade jag även en gratis 500g-korv VoH att hämta och jag fick idag presentkort på 4st Mush Vaisto.
Så jag köpte 15kg VoH sprint, 4st Mush Vaisto Puppy, 1kg Mush vom samt 500g VoH taste lamm. Fick även någon liten förpackning "dentastix" som får bli någon typ av godis. Totalt betalade jag 417kr. Utan rabatt skulle allt ha kostat 740kr. Så ja, jag är nöjd :p

Enda problemet nu är att 5kg-korvarna med VoH inte får plats i frysen... De tinar just nu i en låda i badkaret, så får jag dela upp det allt eftersom det tinar. En del av det ska blandas med renkött redan imorgon tror jag.

På utställningen i helgen inhandlades 2 nya koppel, schampo, lite gottis och så en bunt leksaker. 4 nya grymtgrisar till Polly, som hon får döda när hon gjort sig förtjänt av det (det går rätt fort - hon har redan fått 2:D ), några mer hållbara mjukisleksaker - en med prassel och en som är töjbar och passar till kamp.....och så en anka. Den blev förrätt redan dagen efter av Mini:p
IMG_1129 by heffalklumpens, on Flickr

Köpte hem det här idag!
11421949_393958757464863_2101424686_n.jpg

Brukar aldrig köpa färskfoder och är inte överförtjust i VoH, meeen jag hittade en kupong i tidningen som gav 100kr rabatt vid köp av foder för 500kr i närmaste affären. I den affären hade jag även en gratis 500g-korv VoH att hämta och jag fick idag presentkort på 4st Mush Vaisto.
Så jag köpte 15kg VoH sprint, 4st Mush Vaisto Puppy, 1kg Mush vom samt 500g VoH taste lamm. Fick även någon liten förpackning "dentastix" som får bli någon typ av godis. Totalt betalade jag 417kr. Utan rabatt skulle allt ha kostat 740kr. Så ja, jag är nöjd :p

Enda problemet nu är att 5kg-korvarna med VoH inte får plats i frysen... De tinar just nu i en låda i badkaret, så får jag dela upp det allt eftersom det tinar. En del av det ska blandas med renkött redan imorgon tror jag.

Vi delar våra 5kg korvar med en yxa. :angel: Beställde hem 6 st 5 kg korvar och så hade vi 10 kg i 500 g storlek. Frysen är lite full nu...

Lyckades dela enbart med hjälp av största kniven. Den är bra! :D
Såhär blev det i fryslådan. 14kg hundmat bara sådär. Trodde det skulle ta mer plats men min frys sväljer förvånansvärt mycket.
11406528_506931009455284_2012894004147736025_n.jpg

Aysu hjälpte mig att göra rent förpackningarna sedan också. Väldigt snällt av henne att erbjuda den hjälpen ;)
11412443_506931112788607_8422032960855247493_n.jpg
Sådär kommer det se ut i våran frys snart också :rofl:
Beställt hem 3 st 5kg korvar som kommer på onsdag.
Kan man använda en såg kanske? :angel:

Vi köpte ett expander-koppel på hööks idag, mäkta förvånad när det var sambon som tyckte hon skulle ha ett sånt :angel: Halsbandet fick vi med hem idag och var en vinst från hurtta! :love:

Senaste inköpet är 6 kg grishjärtan och nu är jag innerligt trött på att putsa bort fett för att kunna torka.....sista 2 kilona fixade ikväll och nu behöver jag inte torka på länge :p

Shoppat lite träningsgrejer!

Godis, pipande boll, 5m lina och en klicker! Aldrig använt klicker så om någon vet en bra komma igång-sida får ni gärna tipsa :)

9 kr Mush-vaisto bollar inköpta. Försöker locka med allt nu för att få fröken "troligtvis-dräktig" att vilja äta lite :p
Fast å andra sidan blev dom billigare än VoH med rabatten och dom stora påsarna :D

Har beställt lite foder, schampo/balsam, borstar, blodpulver och träningsgodis.

Har inte behövt borstar innan till Rollo, men Tonto lär behöva det. :p

Letar även efter ett par trevliga selar, gärna en i rött och en i blått, men lyckas inte hitta något trevligt. Någon som har tips? :)

Har beställt lite foder, schampo/balsam, borstar, blodpulver och träningsgodis.

Har inte behövt borstar innan till Rollo, men Tonto lär behöva det. :p

Letar även efter ett par trevliga selar, gärna en i rött och en i blått, men lyckas inte hitta något trevligt. Någon som har tips? :)
Finns ju en trevlig på hööks som är väldigt inställningsbar (även framme vid bogen/skulderbladen) så kan ju tänka mig att man kanske kan ha den lite längre än en som är "fast" i en storlek Bra när dem växer :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2