Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shoppade två rostfria skålar idag, 15kr/st på myrorna :D Hade hoppats på att göra fynd i en djuraffär som skulle lägga ner också, men de hade stängt nu.

Köpte också en skål idag. :D

Blir så sjukt shoppingsugen nu när valpen kommer på måndag, men det är typ inget jag behöver köpa. :p

Jag har hittat en bra sele som jag ska köpa, men det blir inte idag :p Är inte mycket för att shoppa egentligen, men gillar att fynda bra, begagnade saker.

Jag har hittat en bra sele som jag ska köpa, men det blir inte idag :p Är inte mycket för att shoppa egentligen, men gillar att fynda bra, begagnade saker.

En sele måste jag köpa! Så bra att du påminde mig. ;)

Dock ska jag nog vänta tills jag får min personalrabatt, om allt går som det ska så borde jag ha den registrerad snart.
Fördelen med att jobba för en stor djurbutik. :laugh:

Eftersom alla garanterat är nyfikna på hur mina nya matskålar ser ut (eller för att jag är otroligt uttråkad ikväll...)

Här är bild på den minsta skålen som kommer få vara vattenskål.
11836705_530975890384129_691249881270475227_n.jpg

Yep! Är bara med i en sådan grupp (vad jag vet). "Begagnade hundsaker köp och sälj" heter den. En jäkligt stor grupp, så jag har inte riktigt kollat efter fler :p

Den är bra! Finns också "nya och begagnade hund och kattsaker" som också är kanon (och har många medlemmar)!

Jag har både köpt och sålt mycket genom de sidorna!

Har egentligen inte ekonomi att köpa saker till hunden just nu, har redan spenderat min "hobbybudget" på kläder och skor till ett bröllop, men men, får tänja lite. Halsband till hunden och lite mindre mat till matte så jämnar det ut sig.

Har letat efter denna typen av halsband hur länge som helst. Har aldrig lyckats hitta något som sitter riktigt bra och dessutom är brett utan att bli styvt och stelt som tusan, men nu så. Sitter hur bra som helst, 4 cm brett, stor rejäl koppelring och förvånandsvärt mjukt. Väl investerade 129 kr och hunden gav MVG+.
88625.jpg

Fick lite hundgodis som present på köpet.
130250.jpg

Oops... Råkade köpa två halsband med tillhörande koppel från Dog Artist. De har inte kommit hem än men tror de kommer bli skitsnygga på!
Hur man nu kan "råka" köpa två set för de pengarna... Men är man shoppinggalen till hunden så är man. ;) Det blev ett rött Change och ett rött Lucky, har bara svart och brunt i läder till henne, så tyckte att lite rött kan bli snyggt, älskar rött på svarta hundar!
18022735-origpic-235450.jpg
18018904-origpic-261ae9.jpg
(fast i rött).

Jag funderar på att köpa hurttas "uppdaterade y-sele" ändå... Inte rymningssäker, men de enda gånger Aysu faktiskt försöker backa ur selen är på LC. Till vardags fungerar lite vad som helst, och OM hon väl skulle komma lös så är ju inte det hela världen heller, hon har faktiskt fungerande inkallning nu... Men om jag ska köpa en, då vill jag ju ha en matchande till valpen också som hon kan ha när hon blir vuxen...

Det här är min favoritfärg på hurtta-selen och den hade nog fungerat på Aysu:
26857385-origpic-1f1fe1.jpg

Sedan finns ju de här färgerna:
updated_yharness_web_2080.jpg

De andra två färgerna som finns, gul och någon orangeblå faller mig inte i smaken.

Ska jag köpa den i favoritfärgen och hoppas att det släpps en i matchande färg lagom tills valpis växt klart?
Ska jag köpa två i andra färger för att få några som matchar? (tänker mig då de två längst ner på bild två)
Ska jag ge fan i hela alltihop?

Tror att jag oavsett vilket ska vänta tills jag har valpis här, för att se så att Aysu uppför sig då med och inte börjar hitta på dumheter bara för att valpis får vara lös när hon själv är kopplad ibland :p

Jag funderar på att köpa hurttas "uppdaterade y-sele" ändå... Inte rymningssäker, men de enda gånger Aysu faktiskt försöker backa ur selen är på LC. Till vardags fungerar lite vad som helst, och OM hon väl skulle komma lös så är ju inte det hela världen heller, hon har faktiskt fungerande inkallning nu... Men om jag ska köpa en, då vill jag ju ha en matchande till valpen också som hon kan ha när hon blir vuxen...

Det här är min favoritfärg på hurtta-selen och den hade nog fungerat på Aysu:
26857385-origpic-1f1fe1.jpg

Sedan finns ju de här färgerna:
updated_yharness_web_2080.jpg

De andra två färgerna som finns, gul och någon orangeblå faller mig inte i smaken.

Ska jag köpa den i favoritfärgen och hoppas att det släpps en i matchande färg lagom tills valpis växt klart?
Ska jag köpa två i andra färger för att få några som matchar? (tänker mig då de två längst ner på bild två)
Ska jag ge fan i hela alltihop?

Tror att jag oavsett vilket ska vänta tills jag har valpis här, för att se så att Aysu uppför sig då med och inte börjar hitta på dumheter bara för att valpis får vara lös när hon själv är kopplad ibland :p
Hur stor är "risken" att valpen inte blir av ungefär samma storlek som Aysu? För jag hade nog köpt 2 likadana isåfall direkt av din favoritfärg. Kul att du ska få hem en valp:)

Passar på att fråga. Jag funderar på att köpa ett flexikoppel till min gamling som inte hör något, men jag är ju av uppfattningen att flexi är en styggelse :p och är därför helt ouppdaterad på den fronten. Nu när jag kollar tycker jag de är snordyra, tunga och klumpiga. Hur fel är det att köpa ett som sägs ha maxvikt på 25 kg till en hund på 35 kg som inte rycker och drar mer än nåt enstaka..?

Hur stor är "risken" att valpen inte blir av ungefär samma storlek som Aysu? För jag hade nog köpt 2 likadana isåfall direkt av din favoritfärg. Kul att du ska få hem en valp:)

Passar på att fråga. Jag funderar på att köpa ett flexikoppel till min gamling som inte hör något, men jag är ju av uppfattningen att flexi är en styggelse :p och är därför helt ouppdaterad på den fronten. Nu när jag kollar tycker jag de är snordyra, tunga och klumpiga. Hur fel är det att köpa ett som sägs ha maxvikt på 25 kg till en hund på 35 kg som inte rycker och drar mer än nåt enstaka..?

De lär bli ungefär lika stora... valpis borde inte kunna bli så enorm att storleken över är lagom, Aysu ligger ganska "mitt i" en storlek, men hon är så otroligt pytteliten i kroppen för att vara saluki. De selar som jag har sedan tidigare, de halkar runt hejvilt på Aysu :p

Flexi är en underbar uppfinning ju :D Mitt standardkoppel faktiskt. Men ja. Är hunden väluppfostrad och inte rycker hårt eller tokdrar så kan jag inte tänka mig att det blir dumt med 25kg till 25kg-hund.

När jag skulle köpa ett flexi tyckte jag de flesta var SÅ fula, men tillslut hittade jag ett som uppfyllde mina kriterier! Det blev ett flexi new classic med 8m snöre, upp till 20kg men mira väger 30 och är som din som inte rycker och drar. Billigare än många andra också!

Till Zipper har jag haft ett flexi för 20kg i typ... Ja, troligtvis sju-åtta år. Han väger 35kg och rycker sällan men kan dra ibland och det har hållit utan problem. Och det är ett typ dogman eller något, det billigaste jag kunde hitta i en djuraffär.

Har shoppat mig ett flexi till valpen och torkad fisk. Det sistnämnda såldes som kattgodis, men jag tänkte att det kunde bli lite lämpligt tugg till valpis när hon blir för jobbig med sitt tuggande :)
11898828_545203678961350_5031698658993453005_n.jpg

Eftersom vi ska köpa valp så blir det ju lite shopping :angel:
Hittills köpt ett halsband med koppel (har ett läderkoppel sen innan som kommer användas när hon blir större). 2 st biothane halsband (gula med reflex), tänkte klippa till ett så det passar henne i vinter och det andra sparas. Köpte matchande reflexkoppel också. 2 st microfiber handdukar och 2 st leksaker :D

Igår kväll använde jag dom nya och knappt använda Alac-kopplen, jag köpte tidigare i sommar. Det fullkomligt vräkte ner regn ute. När jag kom hem insåg jag att mina händer var svarta av läderfärg och inte tusan gick det att skrubba bort :rage: Nu torkad dom så gott det går, men jag ger mig tusan på att dom kommer färga ett tag till:arghh: Tips här någon - jag gillar inte att ha fläckvist svarta händer:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka