Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
b163948.jpg

Lite av shoppingen. En skyllt till dörren och en typ webcam så jag kan kika på honom när han är ensam hemma, handlades på Ullared.
Päls B-vita, balsamspray och fästingplockare köpte vi i Valbo på Jennys hund och katt.
Och när jag kom hem hade min ebayshopping dykt upp, en korvdelare :p
b163950.jpg

Hurtta halsbandet köpte jag på Gekås och det gröna rukka i bakgrunden på Grizzly zoo i jönköping. Tilltänkta valpis fick ett lila rukka :angel:

b163951.jpg

Myggnät till bilen

Innan resan köpte jag en silver shade duk och en kyldyna
b163952.jpg

Och när TassaShop hade rabatt beställde jag skylthållare som nu hade kommit!
b163953.jpg

Sen blev det massa leksaker och godis, både till vovve och kommande valp, samt nytt läderkoppel till vovve och ett till valpen. Ny karda, mer balsamspray och öh. fiskolja! Säkert något mer som jag inte kommer ihåg just nu :angel:

(hoppas bilderna blir mindre när jag postar inlägget?)

Ja sådant där bagageskydd måste jag införskaffa nu när det kanske blir mer bilresor framöver för att hunden som hatade resor är såld.

Hursomhelst har jag dregglat över hurrtas nya täcken länge och nu när man har en liten hund där passformen är viktig så fick det bli det. Men de finns uj bara i svart o rosa och jag ville ha det där turkosgröna som finns på overallen ( som för övrigt också är beställd ). Så fick bli ett svart regntäcke och blått vintertäcke av gamla modellen. Dessutom bara 299 kr.

str 30. Så smått så jag döööör vad gulliga täcken är i dessa storlekar!

Dessutom en planet pet sele som satt som smäck. Lite bredare band än 1c m som annars är standard på små h-selar men ändå nätt och m an kan fästa kopplet i ring fram.

Sedan har vi ju även köpt en spårsele i blått/gult från hurrta och halvstryp i ljusblått/svart....

Nästa sak blir roliga leksaker med fluff. Å kan inte lönen komma nu!

Vilken shoppingspree @bollen__ :D

Jag måste missat att du ska få valpis! Vilken ras? :)

Köpte förresten det lila Rukka när en av Dahlias valpar bodde här i ca en månad. Så himla perfekt att man kan växla mellan halvstryp och vanligt halsband samt att det är lätt att ta på och av och har reflex!

Vilken shoppingspree @bollen__ :D

Jag måste missat att du ska få valpis! Vilken ras? :)

Köpte förresten det lila Rukka när en av Dahlias valpar bodde här i ca en månad. Så himla perfekt att man kan växla mellan halvstryp och vanligt halsband samt att det är lätt att ta på och av och har reflex!
Eh ja! :D Vi har varit iväg i en vecka på semester så jag råkade gå lite bananas då jag fick veta att jag fick jobb samma dag som vi åkte :p :banana:
Den är inte tillverkad ännu, men vi har ställt oss på kö när det väl blir valpar på den tiken! Är samma ras och uppfödare som tidigare :D

Visste inte att det var reflex också, då är det ju ännu bättre! Fastnade också för att man kunde växla mellan!

Eh ja! :D Vi har varit iväg i en vecka på semester så jag råkade gå lite bananas då jag fick veta att jag fick jobb samma dag som vi åkte :p :banana:
Den är inte tillverkad ännu, men vi har ställt oss på kö när det väl blir valpar på den tiken! Är samma ras och uppfödare som tidigare :D

Visste inte att det var reflex också, då är det ju ännu bättre! Fastnade också för att man kunde växla mellan!

Haha var väl ett ypperligt tillfälle att fira med lite nya hundgrejer :D

Åh vad spännande! Då håller jag tummarna för att det blir en tjusig liten krabat till dig sen. Tik eller hane?

Handlade lite inför höst och rusk.

En showmaster fleeceoverall till dagar då han är med på jobbet framförallt men kanske blir en till också om den funkarbra, en stall och en till hemma
image.jpg2_zpsndjjiovp.jpg

Och ett regntäcke från showmaster.
image.jpg1_zpsqdvp2yod.jpg

Han har täcken från hurrta sen innan men passformen blir inge bra på honom som är grov med mycket bröstdjup och kort rygg. Showmaster verkar lovande så vi provar och ser. Funkar det så säljer jag nog dom hurrta har har och satsar på dessa istället. Han behöver ju dubbla uppsättningar dessutom så då är det en bonus att showmaster är billigare också.

Det åkte med en reflexväst också som visade sig vara för stor och en leksak och lite träningsgodis.

Handlade lite inför höst och rusk.

En showmaster fleeceoverall till dagar då han är med på jobbet framförallt men kanske blir en till också om den funkarbra, en stall och en till hemma
image.jpg2_zpsndjjiovp.jpg

Och ett regntäcke från showmaster.
image.jpg1_zpsqdvp2yod.jpg

Han har täcken från hurrta sen innan men passformen blir inge bra på honom som är grov med mycket bröstdjup och kort rygg. Showmaster verkar lovande så vi provar och ser. Funkar det så säljer jag nog dom hurrta har har och satsar på dessa istället. Han behöver ju dubbla uppsättningar dessutom så då är det en bonus att showmaster är billigare också.

Det åkte med en reflexväst också som visade sig vara för stor och en leksak och lite träningsgodis.

Den overallen är kanon! Mira har också en som hon hade under ett täcke i stallet i vintras, höll sig varm jättebra!

Råkade köpa ett till halsband :angel:
På håret att det passade så vi får se om jag behåller eller säljer vidare..

Sen har jag köpt en reflexväst från hurtta med, visar när den levererats!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka