Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte ett hundförarbälte från Baggen idag, det sitter bra men det enda jag funderar på är om dämpningen är för mjuk. Någon som har ett Baggenbälte och i sådant fall vilken dämpning?

Jag tog den mjuka och har en hund på ca 25 kg.

Jag köpte ett hundförarbälte från Baggen idag, det sitter bra men det enda jag funderar på är om dämpningen är för mjuk. Någon som har ett Baggenbälte och i sådant fall vilken dämpning?

Jag tog den mjuka och har en hund på ca 25 kg.

Jag har den hårdare dämpningen, köptes för en 28-kilos hund. Nu har jag två 10-kilos hundar istället. Men jag tyckte det var lagom till den större hunden. Det hänger lite på hur mycket hunden drar, om den drar ut hela dämpningen eller ej?
Nu är dämpningen egentligen lite för hård för mina hundar för de är inte så starka men jag har löst det med expanderkoppel.

En ny tröja till en frusen grabb och en mjukisräv :)

70227_1444334995.jpg

95760_1444334964.jpg

Jag köpte nyligen nya selar till mina hundar.

12118799_845138152273044_3067695260149260735_n.jpg

Spårselarna från Hööks. Ivan hade klockren storlek XXS och Billy hamnade precis mittemellan XS och S. Det var faktiskt ett ganska stort kliv från XS till S (särskilt över förbröstet) vilket jag tyckte var väldigt trist. Nu blev det en i storlek S som alltså är lite för stor, men under vintern har han ofta täcke på sig och då kommer den att passa perfekt.

(Vet visserligen redan nu att jag ändå kommer att ha den året runt och att hans förra sele var också lite för stor – men ändååå. Vill ju gärna att grejerna ska sitta så bra som möjligt.)

Hunden har fått lite nytt i sin garderob nu inför vintern. Ett lätt regntäcke utan något värmande foder för att hålla den värsta höst- och vintervätan ute och ett 3-meters anti-glidkoppel som lär vara lättare att hålla tag i när man tvingar börja med vantar där allt annat glider som tvål i händerna. Var lite sugen på Hööks vattentäta täcke från Showmaster som finns upp till storlek 90 nu, men backade iom att det är värmande teddyfoder i det och det är inget min pälsiga ryss behöver egentligen.

Köpt en mysig tröja från hurtta till den frusna valpen! Han är snart 40cm i ryggen så köpte 45 så kan han ha den när han växt lite då vi har ett som passar i nuläget! Någon som vet skillnaden på 45xs och 45m förresten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka