Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en mysig tröja från hurtta till den frusna valpen! Han är snart 40cm i ryggen så köpte 45 så kan han ha den när han växt lite då vi har ett som passar i nuläget! Någon som vet skillnaden på 45xs och 45m förresten?

Det är skillnad i hals-och bröstomfång (kraftig eller smalt byggd hund).
45XS är för 42 cm runt hals och 50 cm runt bröstet och 45M är för 50 cm runt hals och 60 cm i bröstet
Här är anvisningar:
*Länk raderad av moderatorn*

Senast ändrad av en moderator:
Köpt en mysig tröja från hurtta till den frusna valpen! Han är snart 40cm i ryggen så köpte 45 så kan han ha den när han växt lite då vi har ett som passar i nuläget! Någon som vet skillnaden på 45xs och 45m förresten?

Fick med en likadan av uppfödaren när jag hämtade min valp. Den har varit jättebra! Men den lille parveln har redan vuxit ur den, så det blir nog till att köpa en ny...

Fick med en likadan av uppfödaren när jag hämtade min valp. Den har varit jättebra! Men den lille parveln har redan vuxit ur den, så det blir nog till att köpa en ny...

Vilken storlek var det i den?
Jag köpte ju en större så han kan växa i den, men blir osäker på om 45m blir för stort och han skulle haft 45xs..

Vilken storlek var det i den?
Jag köpte ju en större så han kan växa i den, men blir osäker på om 45m blir för stort och han skulle haft 45xs..

30/XS
Jag tycker det är så svårt med täcken och halsband till hundar, föredrar att testa i en affär om det går. Men beställa på nätet är ju så smidigt!

Vi har redan handlat lite fast vi inte ens lagt handpenning på lille valpen än. :o

Från gekås:

650EA0E1-DC02-4D43-9807-053FCE785769_zpsfernj3yw.jpg

Lite från övriga djurbutiker:

DE097B7C-AA99-4382-9253-430907CBADD4_zpsos4jyd7k.jpg

Vi testade även en bur och den passade perfekt i bilen så blir att beställa en sån lite längre fram. :up:

Jag funderar på att köpa en tröja här till fryslorten Aysu. Kostar typ 300kr. Tänker mig att den kan vara bra i bilen, bra under täcken som inte har perfekt passform (vilket är måånga) eller under overallen de riktigt kalla dagarna... Kort sagt, något hon skulle kunna bo i under vintern :p
604153_801273246581027_8391668844916982908_n.jpg

Jag funderar på att köpa en tröja här till fryslorten Aysu. Kostar typ 300kr. Tänker mig att den kan vara bra i bilen, bra under täcken som inte har perfekt passform (vilket är måånga) eller under overallen de riktigt kalla dagarna... Kort sagt, något hon skulle kunna bo i under vintern :p
604153_801273246581027_8391668844916982908_n.jpg

Åh, en sådan skulle Rollo behöva. Han skriker om han måste gå ut i minusgrader. :angel:

Åh, en sådan skulle Rollo behöva. Han skriker om han måste gå ut i minusgrader. :angel:

Hahah! Ja, du ser ju vilken sida det finns på ;) Misstänker dock att du kan få tag på billigare och kanske mer välsittande kläder från ditt jobb? De här är ju sydda för att passa vinthundar, så de kanske är för tighta för Rollo?

Hahah! Ja, du ser ju vilken sida det finns på ;) Misstänker dock att du kan få tag på billigare och kanske mer välsittande kläder från ditt jobb? De här är ju sydda för att passa vinthundar, så de kanske är för tighta för Rollo?

Det blir säkert för tight på honom. Klumpedunsen. På jobbet har vi bara tråkiga grejor från Hurtta osv. ;) Han har redan en frost jacket, ett regntäcke och ett vintertäcke från BoT. Det finns dock inga bra tröjor tycker jag.

Det blir säkert för tight på honom. Klumpedunsen. På jobbet har vi bara tråkiga grejor från Hurtta osv. ;) Han har redan en frost jacket, ett regntäcke och ett vintertäcke från BoT. Det finns dock inga bra tröjor tycker jag.

Justja, du får gärna hålla utkik efter ett sånt där varmt vintertäcke av hurttas nyare modell, om du har möjlighet såklart :P Strl 55 eller 60 passar Aysu.
Hur lång rygg har Rollo? Jag kan ju hojta till om jag råkar se någon bra tröja i någon webbshop som är i rätt storlek?

Jag är sugen på en riktig dragsele till labben för att komma igång med just drag (cykel, släde och husse har tänkt springa med honom också).
Tips på bra selar till ok pris?

Såg nu att tröjan jag funderar på är i polyester... Jag är inte förtjust i det... Vet inte om jag vill köpa tröjan då eller inte.. Hur hade ni gjort? Jag hade hellre haft i bomull och jag är rädd att polyester gör Aysu elektrisk så att hennes öron trasslar och tovar sig... Så blir det av tex fleece.

Såg nu att tröjan jag funderar på är i polyester... Jag är inte förtjust i det... Vet inte om jag vill köpa tröjan då eller inte.. Hur hade ni gjort? Jag hade hellre haft i bomull och jag är rädd att polyester gör Aysu elektrisk så att hennes öron trasslar och tovar sig... Så blir det av tex fleece.
Fast bomull värmer ju inte. Jag hade letat tröja i ull.

Oj, ingen aning, jag har aldrig kollat efter hundtröjor:D bambu är också ett bra naturfiber tycker jag.
Bambu har jag aldrig sett till hundkläder. Det är öht skitsvårt att hitta hundtröjor i storlek 55-60cm, så när det börjar dyka upp önskemål om material så blir det... Svårt :(

Dogmania har riktigt bra ulltäcken. Har bekanta som använder :) Kostar dock en del. Dom har även softshelltäcken som är gjorda att kunna ha ovanpå ulltäckena, om man behöver både värme och vindskydd.

Justja, de har jag sett, men jag är inte så imponerad av dem. Sedan är det inte direkt ett täcke som behövs, utan just en tightare tröja att ha under. Annars har jag en uppsättning fleecetäcken, varma täcken utan magplattor, varma täcken med magplattor och två overaller av olika modell, så varm kan hon hållas. Det vore dock smidigt med just en tröja... Ena overallen är förresten softshell, och när det är säsong för den så måste jag borsta öronen varje dag för att de blir så toviga... Den har dock hög krage som går hela vägen upp till huvudet. Även pälsen på benen får tovor. Så softshell är jag inte förtjust i, heller. Allt för att vara bökig ;)

Fick hem varsitt specialbeställt fleecetäcke till hundarna igår. Svart med rosa kantband och silverpasspoal. Riktigt tjock och mysig fleece, bra kvalité och perfekt passform. Love it! :love: Bilder kommer när jag har fotat.
dsc_0082_564f7c792a6b220b9ddbe20c.jpg
dsc_0090_564f7c81e087c347c7825d96.jpg

Täckena är invigda. Älskar dom fortfarande, dock insåg jag när hundarna kom mer i rörelse att det blir aningen för kort på sidorna för Zippo :( Och magplattan går knappt runt :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka