Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Joo, jag har funderat på det, men är lite rädd att det ska bli ännu mer friktion då? Gnuggar man på fleece tycker jag att det nästan blir en lite brännande känsla efter ett tag?
Hon är ju i ständig rörelse med västen, och är lös mellan 1-4 timmar/gång med den så den hinner ju glida fram och tillbaka några gånger på den tiden... Men jag kanske nojar i onödan? :D

Jag behöver nog lämna in den om jag ska sy på något, vid armbågen är det 4 lager tätvävd Twaron... :p

Att det blir blött gör inte så mycket, hon är i regel alltid blöt från mitten på magen och nedåt efter en jakt :) Däremot håller västen torrt väldigt bra över ryggen, om hon inte varit över någon sjö eller större å.
Har du provat att gnugga blöt fleece? :p Tänker att det ju borde bli blött jättefort och då inte lika.. jobbigt.
Vet inte vad Twaron är, men misstänker att det är något superstarkt material som ska skydda mot vildsvin och liknande odjur :D

Har du provat att gnugga blöt fleece? :p Tänker att det ju borde bli blött jättefort och då inte lika.. jobbigt.
Vet inte vad Twaron är, men misstänker att det är något superstarkt material som ska skydda mot vildsvin och liknande odjur :D

Haha, iofs inte :D Jag föredrar torr fleece :angel:

Precis :D Twaron är ett tyg som grovt vävt ger ett ballistiskt skydd, dvs mot kulor, och tättvävt ger skydd mot stickvapen (eller vildsvinsbetar :p ). Används bl a i olika typer av skyddsvästar för människor, men även för hund då :) Lite liknande kevlar.

Lite för hardcore för mammas gamla symaskin... :p

20% rabatt på allt på djurmaxi i helgen.. Jag funderade häromdagen på att köpa lysande halsband till hundarna, men samtidigt är jag tveksam, de är ju alltid(!) kopplade när det är mörkt ute. Å andra sidan finns det ju cyklister här som kanske skulle se oss bättre om vi hade lampor och inte bara reflexer.

Dessutom tänker jag lite på vad som hände om de kom lösa vid fel tillfälle, tex på nyårsafton eller något... Valpen har redan lyckas få kopplet att knäppa upp sig så att hon varit lös några gånger, trots rymningssäker sele och koppel som jag valt för att det borde vara svårt att få upp. Tur att hon har bra inkallning :p

20% rabatt på allt på djurmaxi i helgen.. Jag funderade häromdagen på att köpa lysande halsband till hundarna, men samtidigt är jag tveksam, de är ju alltid(!) kopplade när det är mörkt ute. Å andra sidan finns det ju cyklister här som kanske skulle se oss bättre om vi hade lampor och inte bara reflexer.

Dessutom tänker jag lite på vad som hände om de kom lösa vid fel tillfälle, tex på nyårsafton eller något... Valpen har redan lyckas få kopplet att knäppa upp sig så att hon varit lös några gånger, trots rymningssäker sele och koppel som jag valt för att det borde vara svårt att få upp. Tur att hon har bra inkallning :p

har också tänkt att köpa nått så man ser hundarna bättre typ reflexväst men vet inte :cautious:

Hittade en tröja nu också som faktiskt finns i storlek 60! Ful, men billig. Flertalet hundralappar billigare än den vinthundsanpassade i "fel" material som dessutom hade högre krage än vad jag vill ha...

har också tänkt att köpa nått så man ser hundarna bättre typ reflexväst men vet inte :cautious:
Sån här har jag funderat på, där lyser hela halsbandet, inte bara några få lampor. Gick dessutom att ladda med USB-sladd. Tittade på det i affär och blev sugen.
12700.jpg

Sån här har jag funderat på, där lyser hela halsbandet, inte bara några få lampor. Gick dessutom att ladda med USB-sladd. Tittade på det i affär och blev sugen.
12700.jpg
Jag använder sådana för andra vintern nu och är supernöjd - hundarna syns på långt håll :)
Cyklister på lite mörkare cykelvägar säger ofta att vi syns ordentligt. Och jag ser dom själv när vi gå mörkerpromenader i skogen.

12700.jpg

Tradera har billiga lyshalsband! Ofta 39kr och fri frakt! Sett många i whippet-gruppen på FB som har sånna :) Leopardmönstrade i olika färger och storlekar, tyvärr är leveranstiden rätt lång - tror jag sett 1-2v..

Apropå mörker och lyse har mina båda reflexväst samt blinkande halsband.
Reflex för att ögat reagerar snabbare på reflex sams syns på längre håll än en lampa. Men lampan är bra att ha för cyklister och liknande samt att jag ser var mina hundar är när de är lösa.
Klickade precis hem ett nytt halsband då det gamla gått sönder. Kostar typ ingenting på ebay.

Köpte tröjor till hundarna på ÖoB häromdagen. 79 kr, perfekt när det är lite kyligt men torrt ute.

Beställde lite julklappar till hundarna på hööks. Till labben ett flash-halsband och koppel, till lagotton ett sånt koppel. Sen lite godis, en liten belöningsväska till mig själv (indirekt till hundarna ju) och ett dubbelkoppel. Har aldrig använt dubbelkoppel förut, så det blir spännande.

Ja, jätte! Den är kanon :)
Negativa är att den inte är ställbar i halsen utan endast runt magen, men för det billiga priset gör inte det någonting!
Oh, såg precis att den även finns i lila - wohooo :D Cookie har snart växt ut sin lånade Puppiasele, så då blir det en sådan från Hööks som nästa sele. Lila är lika bra som rosa och till det priset är den ju oslagbar :)

Insåg att jag borde beställt ett halsband till lagotton också från Hööks. Försökte beställa, men minsta summa för beställning var 200 kr så det fick bli ett mail med tidigare ordernummer och så i förhoppningen att de går med på det.

Beslutsångest!
Varsin sådan här till damerna:
dg-11-2014-478-imp.jpg

Kostar knappt 200kr/st + frakt.

Eller varsin sådan här:
3008_real.jpg

Kostnad ca 320kr/st + frakt.

Tippar på att fraktkostnaden blir ungefär densamma från de båda sidorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka