Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte lägga in bild på ditt rukka-täcke som sitter bra? Själv har jag ju problemet att alla(!) täcken är för vida fram :p
10598285_747664345352905_1986841241_n.jpg

Har bara den här bilden från förra året tyvärr. Kan ta några nya i veckan. Han har blivit MYCKET grövre sen det här fotot togs, ca 7-8 kg har han gått upp :eek: Så här var det ju för stort, och jag funderade på om jag skulle lämna tillbaka det. Men när jag satte på honom täcket häromdagen fick jag världens chock, helt plötsligt satt täcket perfekt :D inte sådär stora glapp vid armbågarna längre och bröstplattan sitter som gjuten på hans bröstkorg. Och som sagt, det ser inte ut som en kjol I midjan längre ;)

Santo fick en sele idag då vi börjat gå lite mer i koppel, samt en ny leksak till båda hundarna såklart! Hööks är bra! :D

Fryslorten har täcke ute så den sitter perfekt ovanpå det

Den där selen känns väldigt intressant, måste kolla in den nästa gång på Hööks!

Har han S eller M?

Jag väntar på lite smått och gott till lilleman här hemma, borde komma idag eller imorgon. En ny klicker, lite tandvård, en ny leksak (hans favvo) och lite pälsverktyg! :p

Dom ser ut så :)
Min whippet har en "ngt rullad svans" så den flänger omkring nånstans strax bakom bakbenen :D

Okej :D Är den alltid mellan benen, även när hunden är helt avslappnad?

Det börjar bli lite väl många bilder för att jag ska tro att det är för att hunden är obekväm liksom :D

De är nog strykrädda! ;)

Haha, jag har faktiskt tänkt att det är pga att de fryser, inte är bekväma i situationen eller dylikt, men det börjar bli väl många bilder för att den hypotesen ska hålla :D
Har oftast reagerat på det på typ produktbilder och utställnings-/upptställningsbilder.

Okej :D Är den alltid mellan benen, även när hunden är helt avslappnad?

Det börjar bli lite väl många bilder för att jag ska tro att det är för att hunden är obekväm liksom :D

Såhär ser min ut när hon bara står. Men hon har ju en, för rasen, "något rullad svans".

11863367_10152967518200588_3281055561432276719_n.jpg

Heeelt OT, men varför har alla vinthundar svansen mellan benen på alla kort förutom när de typ springer? :p
Mer sluttande kors än många andra raser + en väldigt lågt ansatt svans :) När de är avslappnande hänger svansen ofta rakt ner, flyttas bakbenen långt ut bakåt så blir ju svansen mellan mellan benen.

Däremot har de ju i avslappnat läge inte svansen upp mot magen. Vissa (tex Aysu och Zala) kan dock få för sig att ha svansen upp mot magen när de koncentrerar sig vid tex lydnadsträning :p

Mer sluttande kors än många andra raser + en väldigt lågt ansatt svans :) När de är avslappnande hänger svansen ofta rakt ner, flyttas bakbenen långt ut bakåt så blir ju svansen mellan mellan benen.

Däremot har de ju i avslappnat läge inte svansen upp mot magen. Vissa (tex Aysu och Zala) kan dock få för sig att ha svansen upp mot magen när de koncentrerar sig vid tex lydnadsträning :p

Det är klart :) Det har jag inte ens tänkt på, men så klart att svansen ser ut att bli mellan benen när man flyttar bak bakbenen på dem.
Men det är nog främst de som har svansen upprullad så att svansspetsen nästan är upp emot magen, som jag tänker på. Tufft att det kan bli så när de koncentrerar sig! :)

Det är klart :) Det har jag inte ens tänkt på, men så klart att svansen ser ut att bli mellan benen när man flyttar bak bakbenen på dem.
Men det är nog främst de som har svansen upprullad så att svansspetsen nästan är upp emot magen, som jag tänker på. Tufft att det kan bli så när de koncentrerar sig! :)
Det gör vissa BC också, när de jobbar. Rullar upp svansen under magen alltså.

Sådana ser jag dock sällan(!) så jag undrar var du ser alla med svansen mot magen. Är det bilder på typ... azawakh på utställning kan jag tänka mig det, men inte annars :p

Sådana ser jag dock sällan(!) så jag undrar var du ser alla med svansen mot magen. Är det bilder på typ... azawakh på utställning kan jag tänka mig det, men inte annars :p

Haha, mest överallt tycker jag :p En del på facebook, ibland på forum... Inte så mycket vardagsbilder då, men utställningsbilder och produktbilder.
Jag tror du lade upp en utställnings-/uppställningsbild på en salukihane som hade svansen uppåt magen för en tid sedan?
Kan ju vara så att jag (p g a bristande intresse av hundtypen) inte ser de vanliga bilderna, utan bara reagerar när jag tycker att det ser annorlunda ut mot vad jag är van vid också :)

Haha, mest överallt tycker jag :p En del på facebook, ibland på forum... Inte så mycket vardagsbilder då, men utställningsbilder och produktbilder.
Jag tror du lade upp en utställnings-/uppställningsbild på en salukihane som hade svansen uppåt magen för en tid sedan?
Kan ju vara så att jag (p g a bristande intresse av hundtypen) inte ser de vanliga bilderna, utan bara reagerar när jag tycker att det ser annorlunda ut mot vad jag är van vid också :)
En cremefärgad hane? Vad jag minns så är även han en av de med svansen ner, men där bakbenen dras mycket(!) långt bak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka