Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll använde jag dom nya och knappt använda Alac-kopplen, jag köpte tidigare i sommar. Det fullkomligt vräkte ner regn ute. När jag kom hem insåg jag att mina händer var svarta av läderfärg och inte tusan gick det att skrubba bort :rage: Nu torkad dom så gott det går, men jag ger mig tusan på att dom kommer färga ett tag till:arghh: Tips här någon - jag gillar inte att ha fläckvist svarta händer:p
Har inget bra tips, jag har ett sånt koppel som färgar av sig, det ligger i en låda som extrakoppel:banghead:

Har inget bra tips, jag har ett sånt koppel som färgar av sig, det ligger i en låda som extrakoppel:banghead:
Jag har ju köpt just Alac-koppel tidigare men aldrig har några färgat av sig så mycket. Har dom blivit sämre tro:crazy: Får använda dom med svarta vantar sen tills dom har färgat av sig allt som kan färga av sig:D

Jag har ju köpt just Alac-koppel tidigare men aldrig har några färgat av sig så mycket. Har dom blivit sämre tro:crazy: Får använda dom med svarta vantar sen tills dom har färgat av sig allt som kan färga av sig:D
Jag vet inte alls egentligen, men jag skulle tagit lädertvål och en svamp och typ "skrubbat" kopplet tills all färg (alltså den överblivna färgen som färgar av sig ;)) lossnade och sedan fetta in och låta torka. Har aldrig testat, har tur som inte varit med om såna koppel :D Men min hjärna säger att jag skulle testa det.

Jag vet inte alls egentligen, men jag skulle tagit lädertvål och en svamp och typ "skrubbat" kopplet tills all färg (alltså den överblivna färgen som färgar av sig ;)) lossnade och sedan fetta in och låta torka. Har aldrig testat, har tur som inte varit med om såna koppel :D Men min hjärna säger att jag skulle testa det.
Har ju ingen lädertvål, men kanske får införskaffa mig framöver :D

Nu har vi varit på rejäl shoppingrunda! Efter flera djuraffärer kom vi hem med följande:
30127_1441537187.jpg

Uppe till vänster: hösttäcke till fröken fryslort för en hundralapp.
Uppe till höger: hundgodis, pris? dyrt.
Nere till vänster: regntäcke till Ebrah för ca 50kr. Aysu fick också ett, hennes kostade ca 70kr.
Nere till höger: varmare täcke till Ebrah som hon kan ha när hon blir lite större, även det för 50kr. Har precis samma täcke i Aysu-storlek och det är tokbra. Hundgodis "leversnittar" eftersom Aysu älskar sådant skräp och reflexsele till mig som blir bra att ha under hundpromenaderna.

Inget av hundgodiset är sådant som jag normalt sett köper pga innehållet, men jag behöver lägga mer energi på hundträningen nu och Aysu kräver variation i godiset för att inte tröttna (troligen är valpis likadan, det vet jag inte än).

Nu har vi varit på rejäl shoppingrunda! Efter flera djuraffärer kom vi hem med följande:
30127_1441537187.jpg

Nere till vänster: regntäcke till Ebrah för ca 50kr. Aysu fick också ett, hennes kostade ca 70kr.
Nere till höger: varmare täcke till Ebrah som hon kan ha när hon blir lite större, även det för 50kr. Har precis samma täcke i Aysu-storlek och det är tokbra. Hundgodis "leversnittar" eftersom Aysu älskar sådant skräp och reflexsele till mig som blir bra att ha under hundpromenaderna.

Inget av hundgodiset är sådant som jag normalt sett köper pga innehållet, men jag behöver lägga mer energi på hundträningen nu och Aysu kräver variation i godiset för att inte tröttna (troligen är valpis likadan, det vet jag inte än).
Åh, vilka fina täcken! Vad är det där röd/svarta för märke? Ser ju superbra ut! Och vilka fynd du har gjort med täckena, dom brukar väl vara svindyra så här års ;)

30127_1441537187.jpg

Vilka affärer hittade du täckena i? :)
Fina!

Åh, vilka fina täcken! Vad är det där röd/svarta för märke? Ser ju superbra ut! Och vilka fynd du har gjort med täckena, dom brukar väl vara svindyra så här års ;)
Det rödsvarta är från Trixie! Kostar vanligtvis ca 200-300kr. Googla på Trixie Avallon så får du fram en mängd olika täcken i samma modell, finns som regntäcke, softshell, vintertäcke m.m.
Såhär ser mitt stora ut:
Wahidah_har_fatt_ett_nytt_vintertacke.jpg

Knasigt nog hade de rea på massor av vintertäcken. Såg även Hurttas nyaste vintertäcke för 50-100kr(!) men det fanns bara i modell megajättegigant, tippar på att det krävs i princip en grand danois eller varghund för att fylla ut det.

Vilka affärer hittade du täckena i? :)
Fina!
Regntäckena är från Rusta. Lite väl stora i halsen för mina damer, men för det priset fick det vara ok ;) De andra är köpta i en affär som heter XL-Zoo som finns norr om Sthlm, vet inte om de har fler butiker än just den. Det bruna är dock från Dogman och det rödsvarta från Trixie, så det lär finnas återförsäljare lite överallt :)

Nu har jag shoppat ännu mer!
En ny regnoverall till Aysu. Hon fryser så fort hon blir lite blöt på låren, så en overall är i princip ett måste för att hon ska klara promenader när det är blött ute...
12016546_551322338349484_1437938688_n.jpg

Köpte även en till reflexväst, så att valpen har något att använda när hon blir stor. Tänkte att jag kunde passa på när det var rea. Små fåniga tuggpinnar köpte jag också. På CityGross hittade jag dessutom biffsenor, broskben och lever (stod "hundmat" på etiketten!). Ska bli spännande att se vad valpis säger om broskben sedan ;)

En ny regnoverall till Aysu. Hon fryser så fort hon blir lite blöt på låren, så en overall är i princip ett måste för att hon ska klara promenader när det är blött ute...

Köpte även en till reflexväst, så att valpen har något att använda när hon blir stor. Tänkte att jag kunde passa på när det var rea. Små fåniga tuggpinnar köpte jag också. På CityGross hittade jag dessutom biffsenor, broskben och lever (stod "hundmat" på etiketten!). Ska bli spännande att se vad valpis säger om broskben sedan ;)

Hur ger du broskben? Som hela tuggpinnar? Jag har skurit det i bitar men tycker att de ibland har svårt att smälta brosket. Kanske fungerar det bättre om de själva får tugga?

Hur ger du broskben? Som hela tuggpinnar? Jag har skurit det i bitar men tycker att de ibland har svårt att smälta brosket. Kanske fungerar det bättre om de själva får tugga?

Jag slänger fram hela, pang poff :) Har inte upplevt några problem för dem med att smälta det, så länge broskbenen fått tina ordentligt innan. Är en del kött på de jag köper också, vet inte om du också köper från citygross? Får se hur det går för Aysu att äta sådant den här gången dock, hon brukar kunna vara så glupsk att hon nästan sätter i halsen ibland och då får hon bara småbitar eller megagigantbitar av allt. Broskben är sånt där jobbigt mellanläge för henne.

Jag slänger fram hela, pang poff :) Har inte upplevt några problem för dem med att smälta det, så länge broskbenen fått tina ordentligt innan. Är en del kött på de jag köper också, vet inte om du också köper från citygross? Får se hur det går för Aysu att äta sådant den här gången dock, hon brukar kunna vara så glupsk att hon nästan sätter i halsen ibland och då får hon bara småbitar eller megagigantbitar av allt. Broskben är sånt där jobbigt mellanläge för henne.

Ja köper också från citygross och har också glupsk hund! Men det var länge sedan de fick, ska kanske åka och handla lite snart. Brukar vara bra pris på det!

Ja köper också från citygross och har också glupsk hund! Men det var länge sedan de fick, ska kanske åka och handla lite snart. Brukar vara bra pris på det!

Vad exakt är det ni kallar broskben? Jag gillar att ge lite olika ben men är alltid så osäker på vilka jag vågar ge

Har shoppat lite hundmat på en sida på nätet. Blev även lite tuggben, whimzees som inte innehåller kött (pga ena hundens kassa njurar som inte ska ha protein).

Vad exakt är det ni kallar broskben? Jag gillar att ge lite olika ben men är alltid så osäker på vilka jag vågar ge

Broskben är, enligt citygross iaf, en bit med mest brosk som är i slutet på revbenen. Det är alltså som en långsmal broskbit med en del kött på när det köps i affär. När det gäller vilka ben du kan ge.. Ge allt utom bärande ben från större djur (märgben). Nackkotor från alla möjliga djur och revben från mindre/yngre djur brukar vara lättast att få tag på av det som är bra att ge.

Jag har haft lite shoppingspree i veckan då vi varit på semester och besökt butiker som inte finns hemma..
Ska fota lite för att göra det hela lite roligare ;)
Men har bla. shoppat till ev. kommande valp som inte ens är tillverkad ännu :o :angel:
Gekås, Grizzly Zoo i Jönköping och Jennys hund och katt i Valbo har vi besökt :D

Haha! Var ni på hööks och CityGross i kungens kurva? Där var vi också idag och köpte biffsenor, broskben, kyckling och grissvansar idag. :rofl: Min valp sa att broskben var mumma! :d

Haha! Var ni på hööks och CityGross i kungens kurva? Där var vi också idag och köpte biffsenor, broskben, kyckling och grissvansar idag. :rofl: Min valp sa att broskben var mumma! :d
Stämmer bra! :D

Provade förresten Hurttas nya Y-sele på Aysu eftersom jag varit sugen på att köpa den. Vilken tur att jag provade den innan jag beställde, för fy vad den satt uselt! Den modell som hon enligt måtten borde ha, den var på tok för stor. Den i storleken mindre satt bra när hon stod stilla, men hade jag på koppel och drog lite lätt så hamnade den direkt så att den skavde i armhålorna. Dessutom var ju banden jättesmala!

Stämmer bra! :D

Provade förresten Hurttas nya Y-sele på Aysu eftersom jag varit sugen på att köpa den. Vilken tur att jag provade den innan jag beställde, för fy vad den satt uselt! Den modell som hon enligt måtten borde ha, den var på tok för stor. Den i storleken mindre satt bra när hon stod stilla, men hade jag på koppel och drog lite lätt så hamnade den direkt så att den skavde i armhålorna. Dessutom var ju banden jättesmala!

Men vad roligt. :rofl:

Vi hade Hurtta selar på våra hundar men de sitter inte alls bra nu när de blivit använda lite, så det fick bli andra selar.

Vill du fota reflexvästen från hööks igen? ;):bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst