Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inget hurtta-fan heller, ändå har jag en hel det.. Täckena sitter bra på mina hundar, jag har ett regntäcke av den gamla modellen som min hane har vunnit och ett vintertäcke som jag köpte till BCn. Hanen har även fleeceoverallen som vi båda gillar. Hundarna har varsitt repkoppel, gillar ringen i handtaget och att det är reflex i dem, dock är de inte sköna att hålla i. De två hemmaboende prickarna har varsin ny Y-sele, vilka har värdelös passform på ett eller annat sett till både dem och BCn. Sen har vi ett gäng halsband pga fina färger.. Dock drar hundarna som idioter i de halsbanden så dom används aldrig :D Sen har vi det där reflexsetet med benreflexer som är skitjobbiga att sätta på.

Vi har Hurttas frost coats i grönt och grått till båda hundarna, samt ett regntäcke var. Blev så kär i färgen så det fick bli ett sådant till Tonto, Rollo har ett grått/svart sedan innan. Föredrar Ruffwear dock! :love: Hurttas selar och halsband är rätt fula tycker jag. :o

Jag har precis beställt en bötchersele, en ny spårlina och två starmarkbollar med handtag. Vill få hem det typ nuuuu så att vi kan lära in oss på "nya spårsättet" inför nästa appellstart.

Jag är heller inte någon Hurtta fan,trots det så ar "pisse" et vintetäcke,overallen i fleece och D-selen allt köpt hyfsat billgt på ebay.
Jag har desto fler täcken köpta på granngården o från Buccas
Det enda jag gillar numera från Hurttas sortiment, är vintertäcket Summit Parka - do passar perfekt på mina heeler då dom är lite reglerbara i ryggen. Dock skulle jag ändå hellre vilja ha vintertäcke utan magplatta, då det alltid blir snö under bröstplattan om det inte är helt plogat.

Jag gillar Hurtta för kvalitén.
Har sedan några månader tillbaka bytt ut mina vardagskoppel mot Hurttas och är helt frälst! Älskar dom. Från början lite hårda och stela men känns nu perfekta.
Jag tycker dock att det är så himla tråkigt att alla deras nya kläder saknar de tidigare mellanstorlekarna. Min ena tik passar jättebra i deras gamla storlek 33 och jag har både regn- och värmetäcke i den modellen. Men deras nya går bara i 30 eller 35 och inget av de sitter särskilt bra :(
Tyvärr är det få andra märken med storlek 31/32/33 som hon behöver.
Back on track finns men det är både dyrt och fult :p

Hurrta skaver bort pälsen på mina hundar. Alltså sele/halsband. Så vi har inte längre något av det kvar mer än att valpen spårar i en hurtta sele. Det funkar för den har han ju inte så länge/ofta plus att vi fick den av en kompis :p

På tal om Hurtta så hade Granngården 50% på hela sitt sortiment därifrån, så jag köpte nyss ett regntäcke för halva priset, Torrent-modellen.
Jag gillar deras vintertäcken, Outdoor Ultimate, den gamla modellen är värdelöst stor överallt tycker jag. Sen har vi varsitt regntäcke också till hundarna därifrån, för hur det än är tycker jag kvaliteten och passformen är perfekt för mina.

Hurrta skaver bort pälsen på mina hundar. Alltså sele/halsband. Så vi har inte längre något av det kvar mer än att valpen spårar i en hurtta sele. Det funkar för den har han ju inte så länge/ofta plus att vi fick den av en kompis :p

Antar att det är värt att tänka på för mig med. Vilken djungel detta är :o:D

Antar att det är värt att tänka på för mig med. Vilken djungel detta är :o:D
Det verkar funka för en del och inte för en del. Min kompis använder men det skaver på hennes hundar, hon alternerar då mellan sele o halsband för det tar ett tag innan pälsen nöts typ.
På Zeppe var inte passformen på nya selen nått bra, han hamnade som mitt emellan två storlekar.

s-l500.jpg

Jag har beställt (ännu) en av världens bästa pannlampor. Jag har en sen innan men vill ha en hemma och en i stallet. Min pappa har fått en att ha i skogen när han jagar också. Den är SUVERÄN! Den lyser precis hur bra som helst, man får sänka huvudet i möte med bilister annars bländar man dom. Batterierna är uppladdningsbara och behövs inte plockas ur lampan vid laddning. Den har 4 ljuslägen, men den sista är blinkande. Det lyser en liten röd lampa på nackstycket. Jag kan inte säga gott nog om den här.
Jag har köpt på Ebay, ligger runt 100-150 kr med laddare och sånt. Beror på vilka tillbehör man vill ha. Finns vanlig laddare, billaddare och USB-laddare. Bara lampan är runt 100. Beruit är märket. Tips såhär i mörkret.

På tal om Hurtta så hade Granngården 50% på hela sitt sortiment därifrån, så jag köpte nyss ett regntäcke för halva priset, Torrent-modellen.
Jag gillar deras vintertäcken, Outdoor Ultimate, den gamla modellen är värdelöst stor överallt tycker jag. Sen har vi varsitt regntäcke också till hundarna därifrån, för hur det än är tycker jag kvaliteten och passformen är perfekt för mina.
Jag avskyr torrentmodellen - den hade suttit jättebra om dom
s-l500.jpg

Jag har beställt (ännu) en av världens bästa pannlampor. Jag har en sen innan men vill ha en hemma och en i stallet. Min pappa har fått en att ha i skogen när han jagar också. Den är SUVERÄN! Den lyser precis hur bra som helst, man får sänka huvudet i möte med bilister annars bländar man dom. Batterierna är uppladdningsbara och behövs inte plockas ur lampan vid laddning. Den har 4 ljuslägen, men den sista är blinkande. Det lyser en liten röd lampa på nackstycket. Jag kan inte säga gott nog om den här.
Jag har köpt på Ebay, ligger runt 100-150 kr med laddare och sånt. Beror på vilka tillbehör man vill ha. Finns vanlig laddare, billaddare och USB-laddare. Bara lampan är runt 100. Beruit är märket. Tips såhär i mörkret.
Åh vad synd att det är en "grej" som går upp över skallen - för jag har pannlampa på hösten/vintern men har den runt halsen/kragen på jackan :D Avskyr ha saker på skallen om det inte är tvunget.

Jag avskyr torrentmodellen - den hade suttit jättebra om dom

Åh vad synd att det är en "grej" som går upp över skallen - för jag har pannlampa på hösten/vintern men har den runt halsen/kragen på jackan :D Avskyr ha saker på skallen om det inte är tvunget.
Det är nog bara att klippa bort den. Den är inte nödvändig för konstruktionen på annat sätt än hålla den uppe på huvudet. Plastgrejen kan också klippas till mindre storlek utan att det förstör något

s-l500.jpg

Har samma, men köpt från tradera. Har funderat på en till så då ska jag kika på ebay istället, tack för tipset!

Försvann nog lite?
Oj hahaha, det övre raden tänkt till ett annat inlägg som jag ångrade. Tydligen låg det kvar i textrutan :cautious::p

Den skulle vara att Hurttas torrent-modll sitter bra på kroppen, men jag avskyr bakre delen som ska knäppas under svansen (eller vara öppen). Den delen är i vägen så hunden alltid lyckas skita på det eller så lägger det sig på backen när hon pinkar och suger åt sig fukt när det regnar.

Eftersom jag fick lön i veckan passade jag på att slösa dem på lilla Fenna, en Ruffwear klövjeväska, sele och massa tillskott klickades hem. Nu behöver jag bara köpa ett nytt koppel sedan ska jag inte behöva köpa fler hundgrejer på ett tag. :p

Imorgon ska det regna hela jäkla dagen... Funderar på att ta mig till någon djuraffär och leta hundtäcken.. Kanske åka till Kungens kurva och gå in på sea, hööks och.. Arken zoo är det väl som också finns där? Finns ju någon tygaffär där också, så jag kanske kan hitta något roligt tyg att sy hundkläder av... Ska jag eller ska jag inte? Vet inte hur troligt det är att jag hittar något användbart...

Nä, nu är jag trött på det här. Nu struntar jag nog i färger osv och köper ett regntäcke som faktiskt lär passa utmärkt på Ebrah. Enkelt tyg, sytt för vinthund, magplatta… ca 300kr + frakt, så det är inte så farligt dyrt för att vara sytt till vinthund. Frågan är bara vilken färg jag ska ha det i…
Såhär ser det ut:
3630_detail_titul.jpg

3634_real.jpg

Cgt0r_RXEAA7GJh.jpg

Hamlet fyller snart 3 år, och då hans bädd från biltema är ganska så förstörd tänkte jag lägga pengar på en bia istället. Med tanke på att Lex biabädd är över 4 år och knappt något sliten känns det värt, men den svåra frågan är ju detta med färg:angel:
Om man ska köra på en matchande svart, eller ge honom en i någon roligare färg istället:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka