Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sömmarna för ringarna rakt över kopplet, hela vägen ut i kanterna? Om de är det, då är risken stor att hunden kan rycka sönder kopplet. Det var alltså inte själva materialet som gick sönder för mig utan det var sömmarna som förstörde det hela.

Första kopplet rök när jag använde det för att binda upp hunden vid ett staket. Tänkte att det inte var så konstigt ändå, det blir ju ett väldigt kraftigt ryck där stolpen är helt stum (och hunden såg favoritkompis, därav att hon kastade sig). Meen sedan gick nästa koppel sönder av något så avancerat som att hon hoppade efter en pinne på marken under vanlig promenad och så jäkla mycket drar hon inte, dessutom väger hon bara 20kg och kopplet var inte underdimensionerat.
Jo förstår att det är området runt ringarna som är problemet i sådana fall, så får kolla dem ordentligt där :) Vet inte exakt hur sömmarna sitter, tycker det syns lite dåligt på bilderna. Men jag håller tummarna för att de är någorlunda bra, annars skickas dem tillbaka direkt:p

Då vi var så otroligt smarta att vi la kopplen på biltaket häromdagen när vi var och badade, och sedan glömde dem där och nu är två koppel kort här hemma, fick dessa flytta hit så länge! Billiga och praktiska.
36472_PLA_Hunter_Ecco_Sport_Fuehrleine_schwarz_3.jpg
Var köpte du kopplen? :)

Nä, nu är jag trött på det här. Nu struntar jag nog i färger osv och köper ett regntäcke som faktiskt lär passa utmärkt på Ebrah. Enkelt tyg, sytt för vinthund, magplatta… ca 300kr + frakt, så det är inte så farligt dyrt för att vara sytt till vinthund. Frågan är bara vilken färg jag ska ha det i…
Såhär ser det ut:
3630_detail_titul.jpg

3634_real.jpg

Cgt0r_RXEAA7GJh.jpg
Min kompis säljer Williams! Det beigesvarta. Str M1. Knappt använt =) INTE tvättat. Hon kanske har kvar gröna tröjan och hurrta overallen oxå- Det är bara at kolla. Men pma mig på fb inte här. Är inte här så mycket.

s-l500.jpg

Jag har beställt (ännu) en av världens bästa pannlampor. Jag har en sen innan men vill ha en hemma och en i stallet. Min pappa har fått en att ha i skogen när han jagar också. Den är SUVERÄN! Den lyser precis hur bra som helst, man får sänka huvudet i möte med bilister annars bländar man dom. Batterierna är uppladdningsbara och behövs inte plockas ur lampan vid laddning. Den har 4 ljuslägen, men den sista är blinkande. Det lyser en liten röd lampa på nackstycket. Jag kan inte säga gott nog om den här.
Jag har köpt på Ebay, ligger runt 100-150 kr med laddare och sånt. Beror på vilka tillbehör man vill ha. Finns vanlig laddare, billaddare och USB-laddare. Bara lampan är runt 100. Beruit är märket. Tips såhär i mörkret.

Hittar lite olika av den här på Ebay, dels lite olika lumen och dels verkar det vara några som kommer med batteri och laddare samt några som kommer utan batteri och laddare. Vilken av dem är det du köpt?

Hittar lite olika av den här på Ebay, dels lite olika lumen och dels verkar det vara några som kommer med batteri och laddare samt några som kommer utan batteri och laddare. Vilken av dem är det du köpt?
Jag har den på 11000 tror jag. Köpte med batterier och laddare. Svårt att hitta de batterierna här. Men har bara vanlig laddare

Om man blivit med valp i år så kunde man få en DogBag! Man var tvungen att handla för 250 kr på animail så det blev en fodersäck så att jag kunde få den :angel:
b202848.jpg

Man fick två provpåsar med mat, lite godis, en rulle bajspåsar och kaffe?! lite lustigt med kaffe i en sån dock :p

Eftersom att Tonto är så mycket bättre så ska han få vara med på prova på kapplöpningsträning i slutet på månaden. Så vi har skaffat en munkorg för att han inte ska bita sönder släpharen. Hoppas att den här är ok!

Kunde inte låta bli att köpa den här selen heller. Nytt intagningsprov till patrullhund i November liksom. Märket får sitta på hyllan tills han blir godkänd. ;)

1_by_tontorollostorm-dah10dx.jpg

2_by_tontorollostorm-dah10ef.jpg

Eftersom att Tonto är så mycket bättre så ska han få vara med på prova på kapplöpningsträning i slutet på månaden. Så vi har skaffat en munkorg för att han inte ska bita sönder släpharen. Hoppas att den här är ok!

Kunde inte låta bli att köpa den här selen heller. Nytt intagningsprov till patrullhund i November liksom. Märket får sitta på hyllan tills han blir godkänd. ;)

1_by_tontorollostorm-dah10dx.jpg

Bilden som inte fungerade.
2_by_tontorollostorm-dah10ef.jpg

Rollo fick den här, Jag är trött på att inte kunna gå på stan utan att ha ett led med ungar som springer efter och skriker att de ska klappa... Sen så ska han få springa kapplöpning med om han vill! :D

5_by_tontorollostorm-dah14v2.jpg

Köpte en bilsele till valpen idag ^_^, inte det mest super säkra men hon är för liten för att man ska våga ha henne i bagaget. Så nu kan hon sitta bredvid mig eller i baksätet tills hon är trygg med bilåkandet :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur