Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en bilsele till valpen idag ^_^, inte det mest super säkra men hon är för liten för att man ska våga ha henne i bagaget. Så nu kan hon sitta bredvid mig eller i baksätet tills hon är trygg med bilåkandet :).
Nej det kan hon inte! Det är livsfarligt att ha bilsele på valpar,krockar du så stendör hon av inre skador.

Bilden som inte fungerade.
2_by_tontorollostorm-dah10ef.jpg

Rollo fick den här, Jag är trött på att inte kunna gå på stan utan att ha ett led med ungar som springer efter och skriker att de ska klappa... Sen så ska han få springa kapplöpning med om han vill! :D

5_by_tontorollostorm-dah14v2.jpg
Vad ör det för märke på selen?

Nej det kan hon inte! Det är livsfarligt att ha bilsele på valpar,krockar du så stendör hon av inre skador.
Bättre än att vara lös på väg till och från brukshundsklubben i alla fall.
Har bur i ena bilen(i baksätet) och last galler i andra bilen. Där det är bur åker hon såklart i buren. Men i andra bilen så är det för stort utrymme för en liten valp att åka löst. Därav krocktestad bilsele.
Vet att det är långt ifrån bra för någon hund med sele vid krock men hon far i alla fall inte runt i bilen vid krock.

Bättre än att vara lös på väg till och från brukshundsklubben i alla fall.
Har bur i ena bilen(i baksätet) och last galler i andra bilen. Där det är bur åker hon såklart i buren. Men i andra bilen så är det för stort utrymme för en liten valp att åka löst. Därav krocktestad bilsele.
Vet att det är långt ifrån bra för någon hund med sele vid krock men hon far i alla fall inte runt i bilen vid krock.

Det blir dock inte bättre än att vara lös då hon lär dö av inre skador med bilsele på. Om du inte syftar på att det är bättre för människorna vid krock om hon sitter fast.

Det blir dock inte bättre än att vara lös då hon lär dö av inre skador med bilsele på. Om du inte syftar på att det är bättre för människorna vid krock om hon sitter fast.
Fast det gör väl även vuxna hundar (om man krockar i högre hastigheter än vad selen är testad för iaf)?

Fast det gör väl även vuxna hundar (om man krockar i högre hastigheter än vad selen är testad för iaf)?
Fast vuxna hundar har rejälare o fullväxta ben i kroppen,mycket av smällen tas ju upp i fronten,så på en valp kan det räcka med en rejäl inbromsning för att hela frontdelen ska tryckas in.

Bättre för människorna. (Och man kör då lagligt)
Har läst att de selar som finns inte är testade och säkra för hastigheter över 50kmh, men krockar man i 100kmh så får man i alla fall inte hunden i nacken(lika lätt).
Är nu också ca 2 gånger i månaden i månaden jag har med valpen på kurs och inte nödvändigtvis med den bilen. De gånger vi åker annars är knappt 5 min åt gången och 50-60kmh som högsta hastighet. Dvs mest till djurbutiken och hundkompisen.

Beställde grejer från Vetzoo förra veckan, fick snabbt mejl att en grej som jag beställde inte fanns i lager trots att det gick att betala för den, de bad om ursäkt om detta och jag bad då att dom skickar den så fort som möjligt när den var åter i lager vilket var om 2v, inga problem så bråttom har jag inte att få hem just den saken. Men jag skrev att jag fortfarande ville att mina andra saker skulle skickas nu och det andra får de skicka i efterhand, har fortfarande inte fått hem något paket trots att det har gått över en vecka nu. :meh:

Men men, mitt köpförbud sprack igår ganska snabbt, råkade köpa hem kalkonhalsar och hästrevben till stackars Fenna som inte alls har massa mat i frysen. :angel:

Funderar på att beställa hem en MIM-bur till Tonto. Han är 57 cm i mankhöjd. Blir det för litet med 65 cm i höjd på buren? På hemsidan så står det att det att buren är ok till hundar upp till 58 cm i manken. Så svårt att hitta något som passar in.

Funderar på att beställa hem en MIM-bur till Tonto. Han är 57 cm i mankhöjd. Blir det för litet med 65 cm i höjd på buren? På hemsidan så står det att det att buren är ok till hundar upp till 58 cm i manken. Så svårt att hitta något som passar in.
Min är ca 60 i mankhöjd. Hans öron sticker upp genom taket på buren och han vill huka sig när han sitter i vår bur. Den är strax över 70 cm hög.
Jag satte en hylla i garderoben på samma höjd som buren är hög och bad vovve sätta sig där inne för att se hur höjden skulle va :angel: )

Min är ca 60 i mankhöjd. Hans öron sticker upp genom taket på buren och han vill huka sig när han sitter i vår bur. Den är strax över 70 cm hög.
Jag satte en hylla i garderoben på samma höjd som buren är hög och bad vovve sätta sig där inne för att se hur höjden skulle va :angel: )

Så då blir den väl för liten. :crazy: Han har en canvasbur nu som han gillar och den är bara 58 cm hög. :rofl: Brukar ha den på utställningar och då ligger han bra i den, men en bilbur lär väl behöva vara större.

Så då blir den väl för liten. :crazy: Han har en canvasbur nu som han gillar och den är bara 58 cm hög. :rofl: Brukar ha den på utställningar och då ligger han bra i den, men en bilbur lär väl behöva vara större.
Har också en lägre bur på utställningar. Då ligger han helst så det funkar fint!
Jag tror att du skulle behöva större men det beror väl kanske på hur han är i bilen också. Min vill helst sitta har vi upptäckt. Så jag försöker hitta en lite högre så inte huvudet tar i taket :p

Har också en lägre bur på utställningar. Då ligger han helst så det funkar fint!
Jag tror att du skulle behöva större men det beror väl kanske på hur han är i bilen också. Min vill helst sitta har vi upptäckt. Så jag försöker hitta en lite högre så inte huvudet tar i taket :p

I bilen ligger han mest. Men jag ska nog ringa robust på måndag och fråga om de kan bygga en åt oss!

Ojdå :o, jag "råkade" gå in på Jamihundsport och checkade ut från sidan nästan 2000kr fattigare :nailbiting:.

Blev en bötchersele (som var skälet till att jag kikade in där), massa spårpinnar (för man kan ju inte kapa pinnar själv), ett gäng småpåsar med RC energy godis och så det jag har suktat efter hela sommaren, en silver shade duk! Det är ju lämpligt nu när sommaren snart är slut :D

Jag har lite dåligt samvete.. Har köpstopp egentligen men igår klickade jag hem en utställningsdräkt för nästan 1400 kr. Så idag har jag sålt lite hundsaker begagnat på fb för att dämpa ångesten lite. Duktigt :up: Men nu MÅSTE det vara köpstopp.. Ska ju ha råd att anmälda hundarna till Helsingfors, 3000 kr, så jag kan använda dräkten!

Jag har lite dåligt samvete.. Har köpstopp egentligen men igår klickade jag hem en utställningsdräkt för nästan 1400 kr. Så idag har jag sålt lite hundsaker begagnat på fb för att dämpa ångesten lite. Duktigt :up: Men nu MÅSTE det vara köpstopp.. Ska ju ha råd att anmälda hundarna till Helsingfors, 3000 kr, så jag kan använda dräkten!

När är den i Helsingfors? Hur tar man sig dit osv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V