Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså ååååh!!! :love::love::love: Hade egentligen tänkt beställa ett rosa men jag vet att även husse skulle använda det om det om jag tog ett i orange! :up::angel:

Sitter det bra och hur är det i storleken? Och hur är det vid svansen?
Jag har det rosa på min lurv. Han har täcket över svansen! Det går att lägga täcket under svansen men det blir lite knöligt då och täcker inte låren lika bra tycker jag!

Åh dumt :down: Antar att det från hööks är fel i passformen också?

Annars hittar jag olika alternativ hos ex globus, djurjaktochfiske och sjöhagen (här går det ju att välja typ allt och de såg riktigt bra ut!)
Anar att du tänker på det här från hööks?
045095-56-15200-upp-fra-01.jpg

Det är ENORMT i halsen (känns som om det är designat för typ.. leonberger) och täcker inte lårmusklerna det minsta. Vet inte vad de räknar med att en hund med 65cm-täcken har för halsbandsmått, men jag tippar på att de inte räknar med Ebrahs 32cm ;)

Köpte
Asså ååååh!!! :love::love::love: Hade egentligen tänkt beställa ett rosa men jag vet att även husse skulle använda det om det om jag tog ett i orange! :up::angel:

Sitter det bra och hur är det i storleken? Och hur är det vid svansen?

Tog 55 cm till Tonto och det satt bra! Vid svansen är det utrymme så att de kan korva upp svansen på ryggen och så finns det knapp under om man nu skulle vilja knäppa den. Går ganska långt ner på benen och har inte en gräsligt lång magplanta (han pissar ju i täcket annars...) :) Gillar det skarpt!

Men så dumt av dem @Red_Chili Ibland tycker jag hööks grejer är superbra men andra gånger är det helt obegripligt vad som hänt! :down:

Vi köpte ett fleecefodrat regntäcke där förra året som sitter kanon på min smalis men han är rätt tetig i kroppen så det är ju definitivt inte gjort för breda hanar utan möjligtvis tunna (men inte vinthundar) tikar :grin:

Men så dumt av dem @Red_Chili Ibland tycker jag hööks grejer är superbra men andra gånger är det helt obegripligt vad som hänt! :down:

Vi köpte ett fleecefodrat regntäcke där förra året som sitter kanon på min smalis men han är rätt tetig i kroppen så det är ju definitivt inte gjort för breda hanar utan möjligtvis tunna (men inte vinthundar) tikar :grin:
Jag har faktiskt skrivit till dem och frågat hur f*n de tänker när de designar täcken... Just för att passformen är så konstig nu. Förut hade jag flertalet täcken osv från Hööks till mina hundar och var riktigt nöjd, för även om täckena då inte var speciellt snygga så satt de förvånansvärt bra, var funktionella och hade ok kvalitet. Jag såg inte en anledning i världen till att köpa tex hurtta istället för hööksgrejer. Nu har det istället blivit tvärt om, Hurttas nyare täcken verkar tokbra, selarna har blivit finare (när det inte står hurtta övertydligt överallt :p ) och Hööks grejer är bara.. konstiga.

Vad fick du för svar på det @Red_Chili :D :up:
"Hej Ninni! Vi försöker att använda oss utav olika typer av hundar när vi tar fram hundtäcken, men givetvis är det svårt att få det så att det passar alla. Det är jättebra att du delar med dig hur du upplever passformen, på så vis kan vi förbättra oss! :) MVH Hööks"

(Jag skrev öppet på deras facebooksida, så det går att se där också för den nyfikna)

Jag har det rosa på min lurv. Han har täcket över svansen! Det går att lägga täcket under svansen men det blir lite knöligt då och täcker inte låren lika bra tycker jag!

Köpte

Tog 55 cm till Tonto och det satt bra! Vid svansen är det utrymme så att de kan korva upp svansen på ryggen och så finns det knapp under om man nu skulle vilja knäppa den. Går ganska långt ner på benen och har inte en gräsligt lång magplanta (han pissar ju i täcket annars...) :) Gillar det skarpt!

Det låter ju mycket bra! Hennes svans åker dock upp och ner rätt mycket så frågan är om det skulle hålla sig på plats då. Det hade ju varit väldigt praktiskt om svansen kunde hålla sig under täcket så även den höll sig torr. :)

Jag har faktiskt skrivit till dem och frågat hur f*n de tänker när de designar täcken... Just för att passformen är så konstig nu. Förut hade jag flertalet täcken osv från Hööks till mina hundar och var riktigt nöjd, för även om täckena då inte var speciellt snygga så satt de förvånansvärt bra, var funktionella och hade ok kvalitet. Jag såg inte en anledning i världen till att köpa tex hurtta istället för hööksgrejer. Nu har det istället blivit tvärt om, Hurttas nyare täcken verkar tokbra, selarna har blivit finare (när det inte står hurtta övertydligt överallt :p ) och Hööks grejer är bara.. konstiga.
Åh, någon mer som tycker Hurttas (äldre) selar är fula :D

Anar att du tänker på det här från hööks?
045095-56-15200-upp-fra-01.jpg

Det är ENORMT i halsen (känns som om det är designat för typ.. leonberger) och täcker inte lårmusklerna det minsta. Vet inte vad de räknar med att en hund med 65cm-täcken har för halsbandsmått, men jag tippar på att de inte räknar med Ebrahs 32cm ;)
Det är designat för en Västgöte förstår du väl! :D Har det i strl 55, det går precis runt halsen (han har ca 40 i halsmått). Men det är supervarmt säger han, så det används inte. :(

Åh, någon mer som tycker Hurttas (äldre) selar är fula :D
Ja och inte bara selarna! De gamla täckena och allt annat som hurtta gjort har jag ogillat extremt. Ännu mer har jag ogillat att det enda som säljs i vissa djuraffärer är just hurtta och att människor varit så övertygade om att deras fula, illasittande saker är det bästa i hela världen :angel:

Har (redan) börjat kolla på grejor till den blivande valpen och tycker att Hurtta-debatten är intressant. Känns som alla överallt överallt kör på Hurtta och för mig som förstagångsköpare trodde jag liksom att de var the IT brand i hundvärlden :confused::confused:O_o

Jag tokvägrar Hurtta, suuuperfult ju. ;)
Är Puppiafrälst. Professorn har ett par fler såna selar än han behöver. :angel:
Hoppashoppas Sherlock kan ha nåt från dem också.

Jag är heller inte någon Hurtta fan,trots det så ar "pisse" et vintetäcke,overallen i fleece och D-selen allt köpt hyfsat billgt på ebay.
Jag har desto fler täcken köpta på granngården o från Buccas

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka