Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har för mig att d40 ska klara 3 bilder per sekund. Klarar inte din kamera det så har du troligen fel inställningar för autofokus eller just seriebildtagning.

Lite mer allmänt: vad säger ni om att starta en hundfototråd istället? Alltså om hur man fotar hundar och tekniken bakom, inte som den vanliga bildtråden alltså. Jag har funderat ett tag på att starta en tråd med lite allmänna tips osv. Vill ni att jag gör det så kan jag ordna det inatt när jag sitter vid dator igen (nu använder jag bökig iPad).

JA JA JA :D vore super med en sådan tråd!

Lite mer allmänt: vad säger ni om att starta en hundfototråd istället? Alltså om hur man fotar hundar och tekniken bakom, inte som den vanliga bildtråden alltså. Jag har funderat ett tag på att starta en tråd med lite allmänna tips osv. Vill ni att jag gör det så kan jag ordna det inatt när jag sitter vid dator igen (nu använder jag bökig iPad).
JA:D En sån tråd behöver hundbuke!

19-259.1.jpg

En liten kampleksak med pip
19-332.jpg

Och en med godisgömma
23-153.jpg

Och så en godisficka så att jag kanske inte tappar godis över hela planen i fortsättningen.
Håller tummarna för att vovve tycker att dom är roliga nu med :D

Hej allihopa! Nu har jag följt den här tråden i smyg ett bra tag :angel: Jag har sett att det är några som köpt led halsband till hunden från bla ebay. Kan ni inte lägga ut bild på dem? Jag har också tänkt köpa men vet inte riktigt vilken sort/modell jag ska ta :confused:

300Pcs-lot-New-Style-USB-Rechargeable-Waterproof-LED-Dog-collar-Silicone-Glowing-collar-for-pet-dogs.jpg

Sådana har jag. De går att ladda upp visa USB-kabel som medföljer och går att klippa hur kort man vill :)
Finns dock helt klart olika kvaliteer på dom. Dom första jag köpte var från Arken zoo - inte helt hundra, men tror märket var Trixie. Höll kanonbra och lyste länge (jag kör alltid fast sken). Fungerar fortfarande lika bra efter några år.
Jag behövde dock fler och köpte då från animail - annat märke (kommer ej ihåg vilket), men ser exakt lika ut. Värdelöst sämre ljustid och lyser inte alls lika starkt som dom första, samt att tv av tre gick sönder vid "spännet" inom loppet av en vecka :banghead:

Finns dock helt klart olika kvaliteer på dom. Dom första jag köpte var från Arken zoo - inte helt hundra, men tror märket var Trixie. Höll kanonbra och lyste länge (jag kör alltid fast sken). Fungerar fortfarande lika bra efter några år.
Jag behövde dock fler och köpte då från animail - annat märke (kommer ej ihåg vilket), men ser exakt lika ut. Värdelöst sämre ljustid och lyser inte alls lika starkt som dom första, samt att tv av tre gick sönder vid "spännet" inom loppet av en vecka :banghead:

Mina är köpta på eBay. För 20-30 kronor förväntar jag mig ingen kvalitet men de har hållt hela vårvintern i alla fall.
De jag hade innan, också från eBay men med batteri, håller också fortfarande 1 år senare (men flera batteribyten blir det ju). De är gjorda i tyg med plastknäppe och metallspännet för kopplet. Inköpta för typ 30 kronor.
Föredrar de uppladdningsbara då man inte behöver köpa nya batterier hela tiden.

Nu beställde jag tre olika varianter av uppladdningsbara halsband till labben. Ifall nån inte passar, samt att han bör ju ha en hos mamma. Och en i reserv :angel:

Hej allihopa! Nu har jag följt den här tråden i smyg ett bra tag :angel: Jag har sett att det är några som köpt led halsband till hunden från bla ebay. Kan ni inte lägga ut bild på dem? Jag har också tänkt köpa men vet inte riktigt vilken sort/modell jag ska ta :confused:
Jag har likadana som @Malibu_Stacy och är absolut nöjd. Visst, batteriet håller inte jättelänge, men det är ju uppladdningsbart så det är helt ok för mig. Går sällan annat än längre rastningsrundor när det är mörkt och mina halsband klarar 2 sådana innan de börjar lysa svagare. Det har dessutom hänt att folk stannat mig ute och gett mig "beröm" för att hundarna syns så bra, flera andra hundägare har velat köpa likadana osv, så ja, de fungerar uppenbarligen som de är tänkta att göra!

På tal om att synas i mörkret så behöver vi en reflexväst. Jag vill gärna ha hurttas rosa men kan inte hitta någon som har den i lager. :(

Eller finns det någon annan som är bättre? Den får absolut inte vara fodrad. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka