Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jisses.. Nu råkade jag beställa ett Nikon 24-70/2,8. Hoppas verkligen jag blir nöjd för jag kommer få äta nudlar i flera månader! :laugh:

Blev även ett snabbare minneskort eftersom mitt gamla tydligen bara tar 30mb/s. Inte konstigt att kameran känns långsam. :cautious:
Jag kommer också få äta nudlar...
Jag köpte mig en ny Arrak väst! :banana: Den som är lite tunnare och finns i rosa.. Så nu får värmen hålla i sig ett tag till :angel:

Jisses.. Nu råkade jag beställa ett Nikon 24-70/2,8. Hoppas verkligen jag blir nöjd för jag kommer få äta nudlar i flera månader! :laugh:

Blev även ett snabbare minneskort eftersom mitt gamla tydligen bara tar 30mb/s. Inte konstigt att kameran känns långsam. :cautious:

Åh! Du får gärna berätta vad du tycker om det! :)

Jag har shoppat en hundjacka till mig själv ifrån Engelssons som har bra fickor med rumpficka och är vatten och regntät! Men självklart så vill man ju shoppa mera. :angel:

Vill gärna köpa en kickbike, men vet inte om det är värt att köpa en innan vintern då Tonto inte får dra på ett tag...

Du verkar hitta en himla massa kul, var hittar du detta? Begagnat eller nytt? :confused:O_o

14052419_1808090822737594_762286615_n.jpg

Satt som en smäck, så mycket smäck ett par mjukisar nu kan sitta :D HImla go kvalité, tjocka och känns rejäla :up:
När man söker på min ras på samma sida:

s-l500.jpg
s-l500.jpg
s-l500.jpg
s-l500.jpg

Well.... :cool::cool::cool:

Nu när ni snackar kameror. Jag har en supergammal d40 och kan ingenting om kameror, men den är såååå långsam att ta kort med. Man kan liksom inte ta bildserier. Är det "så det är" med en d40 eller beror det på typ minneskortet?

Nu när ni snackar kameror. Jag har en supergammal d40 och kan ingenting om kameror, men den är såååå långsam att ta kort med. Man kan liksom inte ta bildserier. Är det "så det är" med en d40 eller beror det på typ minneskortet?
Jag har för mig att d40 ska klara 3 bilder per sekund. Klarar inte din kamera det så har du troligen fel inställningar för autofokus eller just seriebildtagning.

Lite mer allmänt: vad säger ni om att starta en hundfototråd istället? Alltså om hur man fotar hundar och tekniken bakom, inte som den vanliga bildtråden alltså. Jag har funderat ett tag på att starta en tråd med lite allmänna tips osv. Vill ni att jag gör det så kan jag ordna det inatt när jag sitter vid dator igen (nu använder jag bökig iPad).

Jag har för mig att d40 ska klara 3 bilder per sekund. Klarar inte din kamera det så har du troligen fel inställningar för autofokus eller just seriebildtagning.

Lite mer allmänt: vad säger ni om att starta en hundfototråd istället? Alltså om hur man fotar hundar och tekniken bakom, inte som den vanliga bildtråden alltså. Jag har funderat ett tag på att starta en tråd med lite allmänna tips osv. Vill ni att jag gör det så kan jag ordna det inatt när jag sitter vid dator igen (nu använder jag bökig iPad).

Det vore jätteroligt med en fototråd för hur man fotar hundar!

Jag hade tänkt skapa nån sån tråd eftersom jag precis köpt kamera och behöver tips, så jag är helt klart för en sån tråd :up:

Ja, starta en sån tråd! :)

Ja, jag har läst att den ska kunna ta 3 bilder per sekund, och nu tar den ungefär 1,5 bild per sekund.. Vad kan det vara för intställningar? Du kan besvara i den andra tråden eller PM så slipper vi kapa denna tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka