Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte ett objektiv idag, så nu ska fotas massor. Hört både ris och ros om det, men eftersom jag inte riktigt vill lägga ut pengar för Nikons orginal. Blev ett Sigma 70-200 f2,8 :p Blir till att testa det imorgon!

Jag har haft både tamron och sigma, just den modellen. Om vi säger såhär, de bilder som blev i fokus blev jäkligt bra men tyvärr var 7/10 ur fokus..

Köpte ett objektiv idag, så nu ska fotas massor. Hört både ris och ros om det, men eftersom jag inte riktigt vill lägga ut pengar för Nikons orginal. Blev ett Sigma 70-200 f2,8 :p Blir till att testa det imorgon!
Lite sent nu kanske, men kollar du på begagnatmarknaden finns även en AF-S variant av Nikons 80-200/2,8. Det är betydligt billigare än 70-200/2,8 men skillnaden mellan de två är verkligen inte stor alls. (Jag har fotat med båda och äger 80-200) Själv skulle jag vilja ha ett objektiv som inte ens finns... Det är betydligt mycket jobbigare då :D Det närmsta jag kommer är Sigmas 120-300/2,8 men det kostar ca 24000kr... Jag vill ha ett som är typ.. 70-500/2,8 men som inte är större än ett 70-200.. Ett riktigt allroundobjektiv med fast bländare alltså, något som inte riktigt finns.

(tillägg: 23000kr för sigmas objektiv var visst när det var begagnat... :( Det är ju för sjutton mer pengar än vad min första bil kostade )

Senast ändrad:
Lite sent nu kanske, men kollar du på begagnatmarknaden finns även en AF-S variant av Nikons 80-200/2,8. Det är betydligt billigare än 70-200/2,8 men skillnaden mellan de två är verkligen inte stor alls. (Jag har fotat med båda och äger 80-200) Själv skulle jag vilja ha ett objektiv som inte ens finns... Det är betydligt mycket jobbigare då :D Det närmsta jag kommer är Sigmas 120-300/2,8 men det kostar ca 24000kr... Jag vill ha ett som är typ.. 70-500/2,8 men som inte är större än ett 70-200.. Ett riktigt allroundobjektiv med fast bländare alltså, något som inte riktigt finns.

(tillägg: 23000kr för sigmas objektiv var visst när det var begagnat... :( Det är ju för sjutton mer pengar än vad min första bil kostade )
Vet du priset på 80-200?

Åh, säg till om du blir nöjd! Jag har kikat på ett likadant :D

Absolut, ska använda det några gånger så återkommer jag! :D Har bara hunnit testa det lite snabbt i trädgården ännu, en bild från då:
274_zpsojzkbrit.jpg

Detta objektivet har nog några år på nacken dock :p Det är det gamla med skjutzoom, men det känns som att det kan vara värt att testa. Blir jag inte nöjd kan jag säkert sälja det vidare för ungefär samma peng.

Ungefär min tanke också, är jag inte nöjd säljer jag de för ungefär samma:up:

På tal om objektiv så behöver jag verkligen verkligen en ny normalzoom! Men det är så äckligt dyrt med vettiga objektiv. :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur