Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
En tygbur från 4dogs! Så nöjd! Mycket snyggare färg än på hemsidan dessutom. ;)

829565F3-2DE4-46B1-B081-52EDB0BFCC9A_zpspmasgjse.jpg

03B878BA-C842-421E-A85D-47E90044FB73_zpsdlqddxq1.jpg

Jag har varit på Ge-Kås idag. Helt fel dag, för idag flyttade de häst- och husdjursavdelningen. Det var inte jätterörigt, men fattades priser och fanns inga superklipp direkt. Jag köpte reflexvästar från Boett till bra pris iaf, 69 kr/styck, sen en massa tugg som var till bra pris.
Tråkigt att de inte har mer träningsgrejer tycker jag, lite koner, targetgrejer eller vad som helst hade varit kul.

Jag fick hem ett paket från Engelsons idag :D där fanns bland annat min nya jacka, men den fick mig lite förvirrad, för alltså, den är i strl 34 och passar mig utmärkt. I vanliga fall brukar jag ha small eller ibland medium i jackor. Jag tänker att 34 borde vara XS. Brukar Engelsons jackor vara stora? Jag är såklart glad att den passar, lite förvånad bara :p

Jag fick också mina saker från engelsons och softshelljackan i stl 40 kändes rätt stor (den passar, men det hade nog gått med 38 också). Så just jackorna kanske är stora i storleken?

Jag fick hem ett paket från Engelsons idag :D där fanns bland annat min nya jacka, men den fick mig lite förvirrad, för alltså, den är i strl 34 och passar mig utmärkt. I vanliga fall brukar jag ha small eller ibland medium i jackor. Jag tänker att 34 borde vara XS. Brukar Engelsons jackor vara stora? Jag är såklart glad att den passar, lite förvånad bara :p
Min erfarenhet är deras kläder kan skifta enormt mellan olika varianter. Jag måste verkligen lusläsa tabellerna för varje plagg om det ska passa :cautious:

Jag slog efter ett års betänketid till på Hööks ridoverall för att ha under ex. figgeliggande i söket. Testade den i helgens sökkurs and I lööööve it :love:

1603024.jpg

Det var kallt men torrt på lördagen och snöigt/snöblandat regn och 10 cm liggande snö under hela söndagen, men trots 6,5 timmar i skogen så höll den mig både torr och varm :)!! TOPPEN!

Mööööh! Går det inte att kopiera bilder från Facebook längre?!

Nåväl, hittade Granngårdens eget hundgodis förut - och förpackningen kändes så fin och lyxig att jag var tvungen att köpa. :o

Köpte den med små laxbitar och typ strimlat ankbröst. Hundarna blev som galna! De har fått "rent" godis förut, men det här måste ha varit extra gott.

Nu funderar jag på hur stor operation det är att köpa en svamptork och börja torka eget godis :angel:

@Blueberry - nu var jag ju tvungen att kolla på granngårdens hemsida. Tänkte ändå åka dit en sväng imorgon för att kolla just hundgodis. Behöver nåt riktigt gott för inkallningskursen på söndag.

WP_20160311_11_39_27_Pro_zps1ov3jclj.jpg

Provade hundarnas nya selar idag. Satt väldigt bra. Kanske aningen långa i ryggen, men perfekt i halsen. Nu ska labben bara lära sig att man faktiskt får dra lite i selen :D

Lång i ryggen gör inte så mycket när de ska dra, det är värre om den blir lång under magen. :)

Billy har också Zero DC och den är toppen!

Lång i ryggen gör inte så mycket när de ska dra, det är värre om den blir lång under magen. :)

Billy har också Zero DC och den är toppen!
Jag var tvungen att kolla på labben så den inte tog i snoppen, men det var några cm till godo :D
Däremot så har jag ju mätt över bredaste delen på bröstkorgen, som instruktionerna sa. Men de banden sitter ju längre bak så har fått korta av dem rejält på bägge hundarna. Tur man kunde gömma remmarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka