Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som har provat beställa något ifrån wish till hundarna? Har ni isf något tips? :)

Nej.
Tänker spontant att eventuella läderprodukter är producerade under vidriga förhållanden för alla inblandade och att alla textilprodukter är så fulla i kemikalier att det knappt går att öppna förpackningen inomhus.

(Fick hem superhjältemantlar till kiddot i förrgår och det stinker verkligen kemi av dem.)

Beställt ett halsband från Dogmania, tävlingshalsbandet är för litet. Blev ett i jaktmodell med grön fodring, rosa passpoal, marinblått band och grön glittertext samt en piptennisboll med snöre och en ke-hu proton med snöre. Längtar tills det kommer hem :bump: Och fyra rallystarter.

Nej.
Tänker spontant att eventuella läderprodukter är producerade under vidriga förhållanden för alla inblandade och att alla textilprodukter är så fulla i kemikalier att det knappt går att öppna förpackningen inomhus.

(Fick hem superhjältemantlar till kiddot i förrgår och det stinker verkligen kemi av dem.)
Hm okej, vad synd!

Beställde nått lyshalsband och en kloslip. Rent skit! Nu ligger de i en låda och samlar damm..
Tråkigt! Tycker dock de flesta lyshalsband brukar vara skräp, när jag jobbade i djurbutik fick vi massor av reklamationer på dem.. (tyvärr)

Är sugen på att köpa en Julius K9 till unghunden men har sådan beslutsångest...
Ni som har en redan, är ni nöjda? Skaver den något på pälsen? Kan den begränsa rörelserna för hunden?

Åh, vilken djungel det är med selar! :nailbiting:

Helt off topic här men iaf :D

Vad har ni för underlägg/bädd i bilburarna? Behöver köpa nytt till nya burarna. :)
Gärna nått som ligger stabilt och still då ena vovven gärna gräver ner sig under filtarna och ligger direkt mot hårda golvet.

Jag kör Hööks bäddar, Waterproof står det på dem :) De ligger stilla och passar mina burar perfekt. Jag kör vetbeds ovanpå :)

Har ju glömt att visa min fina dogofax :love:
Nu ska jag bara hitta Floyds papper också... :cautious: Vad är oddsen för att lyckas slarva bort båda hans stamtavlor? :arghh:
17662400_141569469707615_9124544710524796928_n.jpg

Nu jäklar! Nu har jag shoppat en ny bil som ska ta oss runt på alla roliga resor framöver :D (och till och från jobbet varje dag...). Inte världens roligaste, men billig(!) i inköp, billigare än min gamla att äga och hundarna kommer få gott om plats i den. Det går att fälla sätena helt platt, så jag tänker se till att beställa en specialbyggd bur till dem.
17861809_824586694356379_1982559350431038745_n.jpg

På väg från bilhandlaren. Ett galler följde med och jag hade ju gamla bilen fullproppad av filtar osv, så det var lätt att göra det bekvämt för hundarna på hemresan :)
17818730_264330877311070_3587509993923936256_n.jpg

Har precis köpt ett par nya hundförarbyxor, det fick bli ett par Lundhags Traverse pant :). Jag har ett par andra som fungerar bra så egentligen behövde jag inga fler, men jag störde mig på att de jag redan har är så himla fula :angel:

Pratade precis i telefon med en fotografvän. Det slutade med att jag kollade annonser och nu har hört av mig till en som säljer ett objektiv som vore helt perfekt för att fotografera hundar som springer långt bort (läs: tävlar lure coursing eller leker på stora fält). Jag har egentligen inte alls råd, men jag hade å andra sidan räknat med att lägga mer pengar på bilköpet än vad jag gjorde, så jag kanske kan få köpa ett riktigt bra objektiv..? :angel:

Pratade precis i telefon med en fotografvän. Det slutade med att jag kollade annonser och nu har hört av mig till en som säljer ett objektiv som vore helt perfekt för att fotografera hundar som springer långt bort (läs: tävlar lure coursing eller leker på stora fält). Jag har egentligen inte alls råd, men jag hade å andra sidan räknat med att lägga mer pengar på bilköpet än vad jag gjorde, så jag kanske kan få köpa ett riktigt bra objektiv..? :angel:

Min vän köpte ett objektiv tänkt till lc, hoppas hon använder det på söndag för första gången :D snordyrt..

Men du måste ju säga vilket objektiv? :angel:

Snabb leverans! Beställde igår vid 11 och fick det till dörren nyss :banana:
Blötmaten är till för att ta med på LC, innehåller mycket energi och tas upp snabbt vilket är bra för Santo som knappt äter innan eller när vi är iväg :)
666130847c1dd1e7da31ae75f7b9d8bdc425d84faa81a7c71770aaacdd32e45aeeb70b9e.jpg

Å var beställde du det i från? Behöver köpa fiskoljan själv bl.a.

Är sugen på att köpa en Julius K9 till unghunden men har sådan beslutsångest...
Ni som har en redan, är ni nöjda? Skaver den något på pälsen? Kan den begränsa rörelserna för hunden?

Åh, vilken djungel det är med selar! :nailbiting:

Vi har Julius K9 och jag tycker den är toppen! Den är lätt att ta på/av, den sitter inte i armhålorna och den trycker inte på halsen (som t ex Hurttas Y-sele gjorde). Jag upplever att den skaver minst på pälsen av alla selar vi testat. Kosmos är ju så himla långhårig att pälsen trasslar in sig i selen om remmarna är tunna, men det händer ju inte med den här. Reflexerna syns jättebra, handtaget är rejält och det är enkelt att ändra storlek på selen för att t ex få plats med regntäcke under.

Sen kanske det inte är helt optimalt att den sitter rakt över bogen. Min hund verkar inte störas av det, men selen sitter ganska löst på honom och han kan ta ut steget "under" selen så att säga. Och den har ju ingen bred rem mellan frambenen som stör och selen åker heller inte upp i halsen om han drar. Jag har testat en del selar som ser mycket mer ergonomiska ut än K9 men det är alltid något som är för stort/litet/sitter dåligt... En djungel indeed! x_x

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10