Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså LILA utrustning till hund och förare, finns det ens?
Tycker precis allt verkar vara rosa.
Drömmen är lila- lite mer pastell/syren men jag är inte jätteknusslig. Har en mörklila matskål som jag fick med från uppfödaren men det är allt. Halsband går däkert att hitta (och när hon blir stor får hon ju specialsytt) men byxor, jackor och västar lyckas jag inte hitta :down:
Ruffwear har kommit ut med en lila sele - ser jättefin ut :D
112136236-origpic-e3057a.jpg

Finns även rosa läderkoppel på samma köpesida ;)
31052897-origpic-3b55cf.jpg

I min värld är det bara ett par av byxorna och ena jackan som är lila :p.
Byxa nummer två har jag redan men hade aldrig kommit på att kalla dem lila, möjligtvis vinröd:angel:

Men de byxorna som var rikitgt lila ska jag försöka hitta en storlek som passar. Är så fet just nu att allt som passar i midjan blir två decimeter för långt i benen.

I min värld är det bara ett par av byxorna och ena jackan som är lila :p.
Byxa nummer två har jag redan men hade aldrig kommit på att kalla dem lila, möjligtvis vinröd:angel:

Men de byxorna som var rikitgt lila ska jag försöka hitta en storlek som passar. Är så fet just nu att allt som passar i midjan blir två decimeter för långt i benen.

Haha, de heter purple i alla fall :D

Alltså LILA utrustning till hund och förare, finns det ens?
Tycker precis allt verkar vara rosa.
Drömmen är lila- lite mer pastell/syren men jag är inte jätteknusslig. Har en mörklila matskål som jag fick med från uppfödaren men det är allt. Halsband går däkert att hitta (och när hon blir stor får hon ju specialsytt) men byxor, jackor och västar lyckas jag inte hitta :down:
Lila halsband finns på ebay,både rundsydda och vanliga.
Gissa har ett skitsnyggt rundsytt i lila läder

Den selen skulle jag kunna tänka mig när det är dags att köra igång med lite bitjobb. Kommer dröja ett tag innan Vampyren har vuxit i den riktiga hetsselen
Har Dog Copenhagen till två av mina och dom är super - ser i stort sett nästan identisk ut. Därför vill jag ha även denna från Ruffwear som ombyte :angel:

Apropå Ruffwear-selen, vilken storlek skulle ni ta till en hund som är 55,5 cm runt bröstkorgen om gränsen mellan två storlekar går vid 56 cm, den större eller den mindre?
Det står att man bör välja den större selen om man är mellan två storlekar, men nojar över att den kommer töjas och sitta för löst :nailbiting:, men vill ju inte ha en för liten heller såklart!

Ruffwear har kommit ut med en lila sele - ser jättefin ut :D
112136236-origpic-e3057a.jpg

Finns även rosa läderkoppel på samma köpesida ;)
31052897-origpic-3b55cf.jpg

Är det någon här inne som har en ruffwear-sele? Jag skulle vilja se fler bilder på hundar med selen på. Tycker det är dåligt med bilder på just modellen ovan när man googlar.
Sitter den nära frambenet? Skaver den på pälsen?

Apropå Ruffwear-selen, vilken storlek skulle ni ta till en hund som är 55,5 cm runt bröstkorgen om gränsen mellan två storlekar går vid 56 cm, den större eller den mindre?
Det står att man bör välja den större selen om man är mellan två storlekar, men nojar över att den kommer töjas och sitta för löst :nailbiting:, men vill ju inte ha en för liten heller såklart!
Jag skulle ta den större, så att bukremmen inte riskerar komma för nära frambenen. I övrigt är den ju ställbar.

Är det någon här inne som har en ruffwear-sele? Jag skulle vilja se fler bilder på hundar med selen på. Tycker det är dåligt med bilder på just modellen ovan när man googlar.
Jag har Truelove-selar, som är extremt lika. Skulle tippa på att det är samma fabrik i Kina... Jag har en storlek större än vad tabellen säger, då räcker den runt halsen (fullt utspänd), bukremmen hamnar bra, men får spännas in ordentligt. Heelers och Västgötar är ju ganska lika i kroppsbyggnaden. De har inte skavt på pälsen.

Jag har inte den selen (än) tyvärr, men den ser nästan identisk ut med dom Dog Copenhagen jag har. Skaver inget alls och sitter galet bra och hamnar aldrig på snedden. Nackdelen är att dom blir blöta under då dom är lite fodrade, så behöver torka efter blöt promenad. Tror Ruffwears är lika där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025