Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här inne som har en ruffwear-sele? Jag skulle vilja se fler bilder på hundar med selen på. Tycker det är dåligt med bilder på just modellen ovan när man googlar.
Sitter den nära frambenet? Skaver den på pälsen?
Jag har en, dock så är det modellen med två band o inte ett som den avbildade ovan. Den går att justera på 5 punkter, sitter perfekt o skaver ingenstans.
135916.jpg

Leon har halsmått 45 cm o 67 runt bröstkorgen (59 hög o 18 kg), tänk BC/Aussie i modellen.
Hans sele är storlek S.

Jag har en, dock så är det modellen med två band o inte ett som den avbildade ovan. Den går att justera på 5 punkter, sitter perfekt o skaver ingenstans.
135916.jpg

Leon har halsmått 45 cm o 67 runt bröstkorgen (59 hög o 18 kg), tänk BC/Aussie i modellen.
Hans sele är storlek S.

De där tycker jag är himla snygga, men tvivlar på att de fungerar till en dvärgschnauzer som är kort och kompakt. Vill inte ha en rem över buken.

De där tycker jag är himla snygga, men tvivlar på att de fungerar till en dvärgschnauzer som är kort och kompakt. Vill inte ha en rem över buken.
Du får prova i en affär vid tillfälle. På Leon går den inte över buken, men han är ju en annan modell av hund.
Jag gillar att det finns två fästen för kopplet + handtaget att lyfta med.

Gjorde precis en beställning hos Dogmania, det blev en ruffweresele, ett nytt koppel och två bollar.

Selen var för stor så den åker tillbaka. Minn är mellan storlekarna och jag tror tyvärr att den mindre inte heller funkar. Får fortsätta leta efter en bra sele till henne.

Oh, jag tror jag ev råkat shoppa......jag som gett mig själv köpförbud för typ resten av året :nailbiting:
men råkade känna på Alacs koppel, som är i samma utförande som halsbanden jag har (halvstryp, svarta med färgat skinnfoder). Kopplev var så himla sköna, så jag vill ha men hittade inte i rätt färger....och jäkligt dyra i affären jag såg dom i. Jag mailade direkt till Alac och fick klart bättre pris och jag får även rabatt om jag köper tre, fraktfritt :D Så nu har jag sagt jag vill köpa.....:o

Här är den med ljus lila söm och foder i handtaget (det sistnämnda egentligen onödigt, men dom är ju så) :) Mini har sitt fodrat i ljust lila. Jag behöver även i ceriserosa som Polly ska ha och ett fodrat i limegrönt som Skalman behöver till sitt halsband :p
900361.jpg

Klart dessa halsband behöver matchande koppel ;) Dock är inte Minis färg med här, utan det är samma som på kopplet - men dom är galet snygga och mjuka :)
28833308-origpic-bab880.jpg

Som försvar kan jag säga att nuvarande koppel är av halvtaskig kvalité och blir bara längre och längre och smalare och smalare - köpta från utställning för några år sedan :meh: Så behöver bättre kvalité och dessa från Alac verkar väldigt välgjorda :)

Oh, jag tror jag ev råkat shoppa......jag som gett mig själv köpförbud för typ resten av året :nailbiting:
men råkade känna på Alacs koppel, som är i samma utförande som halsbanden jag har (halvstryp, svarta med färgat skinnfoder). Kopplev var så himla sköna, så jag vill ha men hittade inte i rätt färger....och jäkligt dyra i affären jag såg dom i. Jag mailade direkt till Alac och fick klart bättre pris och jag får även rabatt om jag köper tre, fraktfritt :D Så nu har jag sagt jag vill köpa.....:o

Här är den med ljus lila söm och foder i handtaget (det sistnämnda egentligen onödigt, men dom är ju så) :) Mini har sitt fodrat i ljust lila. Jag behöver även i ceriserosa som Polly ska ha och ett fodrat i limegrönt som Skalman behöver till sitt halsband :p
900361.jpg

Klart dessa halsband behöver matchande koppel ;) Dock är inte Minis färg med här, utan det är samma som på kopplet - men dom är galet snygga och mjuka :)
28833308-origpic-bab880.jpg
Å nu blir jag avis! Har spanat på både halsband och koppel länge!

Å nu blir jag avis! Har spanat på både halsband och koppel länge!
Jag gillar verkligen halsbanden, även om det var lite bökigt att hitta till min ena hund då hon har en mellanstorlek - den fanns dock att hitta på nätet :) Men älskar kvalitet, så mjuka och sköna :) Klart jag måste gilla kopplen med :D Men ärligt gillade jag att man får bättre grepp i kopplen i och med sömmarna som finns längst med hela. Har en hund som kan bli dragig när hon får bråttom och då är det skönt när det inte glider.

Selen var för stor så den åker tillbaka. Minn är mellan storlekarna och jag tror tyvärr att den mindre inte heller funkar. Får fortsätta leta efter en bra sele till henne.
Vad har du för hund? Ruffwear small med 5 inställningar går att ställa in till hundar mellan 13 o 20 kg.

Vad har du för hund? Ruffwear small med 5 inställningar går att ställa in till hundar mellan 13 o 20 kg.

En liten kelpietik. Det var en ruffwere jag beställde men den passade inte på hennes kroppstyp, beställde dessutom för stor storlek. Ska åka till djuraffären idag och se om jag hittar nån bra sele där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII