Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att den var billig :angel:
139162571ccbb23cd2f9b224ecb78cb8e3477aca13bfd1a53a0ccfa608a4fa5bb9aa0a19.jpg

Hämtade ut täcket jag väntat på i 2v idag.. Synd de slarvat och stavad Adagio fel :cool: vet inte om jag samtidigt ska be om en större storlek? Hans svansrot är nedanför dragkedjeöppningen för svansen, ska inte den vara mitt över? Tänker för passformen

17156099_10212588694899363_5043101467426996946_n.jpg

Tips till er som letar skor: Just ordentliga vandringsskor ska ju vara lite stora så att fötterna får plats att svälla. Tänk på det om ni kollar på en "riktig vandringssko" men bara ska ha det för "vanliga hundpromenader". Nu är det ju olika vad en hundpromenad är för olika folk. Som exempel: jag köpte en vanlig Salomon vandringskäga (sommar tom, men jag har dom jämt, på med broddar vid halka bara) att ha som vardagssko och vardagspromenader då jag lätt får ont i fötterna annars. Dessa sitter bra för ändamålet. När jag dock gått mer ordentligt, fjällvandra en heldag tex, då skulle jag behöva lite större storlek på dom helt enkelt. Så storlek på just vandringsskor kan ju vara lite speciella.

Jag behöver ett nytt kampskinn men vet inte var man kan gå tag på ett bra. Hade ett jokke-skinn som säljs i "osorterade färger". Fick ett blått och Sherlock älskade det. Funkade skitbra en längre tid men i förrgår när vi hade lekt klart insåg jag att han var helt blå runt munnen. :eek:

Fick bort det mesta av färgen kring munnen men blev förstås orolig över hur mycket han fått i sig. Han verkade okej på kvällen men igår kräktes han upp frukosten ganska omgående och verkade illamående resten av morgonen. Båda gångerna han sket under dagen kom det blåfärgad skit. Han fick behålla kvällsmaten och mår bra nu men jag vägrar förstås köpa färgade skinn igen. :mad:

Så om nån har tips på hållbara kampskinn utan konstig färg så skulle jag bli jätteglad. :up:

Men fy. Har du skrivit till Jokke om,det?

Det suger i shoppingtarmen men jag vet inte vad jag vill shoppa :angel:
Nån som sett någon bra rea på sistone eller hittat någon rolig sida? :p

Minn behöver en ny sele men jag vet inte vad jag ska köpa för nån. Hon har en Amoken som sitter perfekt men jag tycker att den skaver lite på pälsen på henne. Selen ska användas som promenadsele.

Alltså LILA utrustning till hund och förare, finns det ens?
Tycker precis allt verkar vara rosa.
Drömmen är lila- lite mer pastell/syren men jag är inte jätteknusslig. Har en mörklila matskål som jag fick med från uppfödaren men det är allt. Halsband går däkert att hitta (och när hon blir stor får hon ju specialsytt) men byxor, jackor och västar lyckas jag inte hitta :down:

Drömmen är lila- lite mer pastell/syren men jag är inte jätteknusslig. Har en mörklila matskål som jag fick med från uppfödaren men det är allt. Halsband går däkert att hitta (och när hon blir stor får hon ju specialsytt) men byxor, jackor och västar lyckas jag inte hitta :down:
Helistar eller vad märket heter, är lite osäker hur det stavas har en väst som är svart o lila iaf!

Jag har rosa till ena hunden och lila till andra och håller med om att det är mycket svårare att hitta lila saker.

Fritidsfabriken har byxor i några olika lila färger och jacka i två olika sorters lila :) Ingen pastell/syrén dock.. Det blir nog skitigt för snabbt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025