Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skämde bort mina hundar med att köpa bajspåsar, sedan tog jag mig i kragen och handlade mat till mig själv, ångesten är stor när man måste köpa nödvändiga saker till en själv som mat. :cautious:
Känner att jag måste snåla ett tag, har bokat in mig till kurser och tävlingar lite höger och vänster med hundarna och det kostar ju en liten slant. :cool:

Haha! La in en order till hundarna på typ 700 kr och då är det en markeringskon och godis.
Men vill inte slösa pengar på en Ben&Jerry till mig själv för att det är onödigt. :angel:

Vad ska jag köpa för skyddsärm till min lilla Vampyr? Till sommaren ska vi vär börja prova på lite bitjobb och jag måste köpa grejjerna lite i taget.
Du lär väl inte behöva en ärm än? Hon är väl bara bebis? Jag hade frågat uppfödaren eller figgen vad du ska köpa för ärm sen, Hade börjat med ett kampskinn och en snäll bitkudde bara.

Du lär väl inte behöva en ärm än? Hon är väl bara bebis? Jag hade frågat uppfödaren eller figgen vad du ska köpa för ärm sen, Hade börjat med ett kampskinn och en snäll bitkudde bara.

Helt rätt att hon är bebis men hon växer jättefort ju :nailbiting:
Kampskinn och kudde har jag men vill köpa på mig en sak i taget och ibland dyker det ju upp bra erbjudanden.
Uppfödaren säger att jag kan låna tills det är dags med riktiga vuxengrejjer men jag gillar att ha eget:angel:

Är sugen på ett rundsytt läderkoppel till sommarens utställningar, men undrar om de är lika starka som vanliga läderkoppel? Tar gärna emot tips på bra modell med BGB-hake, ett plus om den inte kostar typ 700 som den jag hittade.

Brukar vara dålig på att skriva här vad jag köper till Ascot, vilket nog är tur för annars hade jag haft svart på vitt hur mkt jag faktiskt köper till honom :nailbiting:. Fick leverans från foderboxen igår, vilket gjorde Ascot riktigt glad :D. Köpte lammnackar, hjortnackar, Mush B.A.R.F. Basic Nöt broskben samt Oxnackar.

Har precis också beställt lite saker från Dogmainia, bl.a. ett halsband med Ascots namn samt en Jolly Ball Romp-n-Roll och lite godis. Ascot är inte alls bortskämd :D

Icebug NOW4, någon som har dem?

Eller vilka Icebugs är det man ska satsa på? :)
Jag har Speed buggrip. Alltså med fasta dubbar. Är nöjd, men funderar på ett "nättare" par nästa gång. Har ett par löparskor också men brukar inte promenera i dom för de blir lite för kalla när man bara går tycker jag.
Men gillar de med fasta broddar bäst.

Har precis också beställt lite saker från Dogmainia, bl.a. ett halsband med Ascots namn samt en Jolly Ball Romp-n-Roll och lite godis. Ascot är inte alls bortskämd :D

Åh, jag beställde ett halsband till Floyd därifrån förra veckan :D Vad tog du för färg?

Åh, jag beställde ett halsband till Floyd därifrån förra veckan :D Vad tog du för färg?
Haha har hållit på och vela i typ en vecka! Valde till slut mörk lila, blir snyggt till Ascots svarta päls tänker jag :D. Har en känsla av att det kan bli fler halsband om jag gillar modellen :p
Vilken färg tog du till Floyd?

Haha har hållit på och vela i typ en vecka! Valde till slut mörk lila, blir snyggt till Ascots svarta päls tänker jag :D. Har en känsla av att det kan bli fler halsband om jag gillar modellen :p
Vilken färg tog du till Floyd?

Det låter som att det kommer passa honom fint :up: Vad körde du för passpoal/färg på text?

Floyd fick ett med foder i svart konstläder, sedan olivgrönt band, guldpasspoal och guldglittertext :angel: Bad om en flygande and på var sida om namnet som symbol också :D

Icebug NOW4, någon som har dem?

Eller vilka Icebugs är det man ska satsa på? :)
Jag har visserligen inte NOW4, men ja, jag är lite icebug-fantast :angel:
Om du tänker ha skorna på hundpromenader och liknande så skulle jag utan minsta tvekan rekommendera någon helt annan modell, någon där broddarna sitter fast i skon (Bugrip, så att det är med stålbrodd också. Gummibrodd är inte direkt någon vits att ha på is och i snö). Själv är jag löjligt förtjust i mina Speed W, men det finns ju så mycket att välja på.

Vad du ska vara noga med är att välja en modell som är vattentät, inte bara vattenavstötande. Jag gjorde det misstaget förut och hamnade med ett par dyra stövlar som läckte in vatten efter en inte allt för lång stund i snöig skog :meh: Annars om du vill ha med bara snörning, bara dragkedja, snörning + dragkedja, högt eller lågt skaft osv är nog mest en smaksak. Själv hade jag velat ha högt(!) skaft och snörning, men den kombinationen verkar smått omöjlig att hitta.

Jag har visserligen inte NOW4, men ja, jag är lite icebug-fantast :angel:
Om du tänker ha skorna på hundpromenader och liknande så skulle jag utan minsta tvekan rekommendera någon helt annan modell, någon där broddarna sitter fast i skon (Bugrip, så att det är med stålbrodd också. Gummibrodd är inte direkt någon vits att ha på is och i snö). Själv är jag löjligt förtjust i mina Speed W, men det finns ju så mycket att välja på.

Vad du ska vara noga med är att välja en modell som är vattentät, inte bara vattenavstötande. Jag gjorde det misstaget förut och hamnade med ett par dyra stövlar som läckte in vatten efter en inte allt för lång stund i snöig skog :meh: Annars om du vill ha med bara snörning, bara dragkedja, snörning + dragkedja, högt eller lågt skaft osv är nog mest en smaksak. Själv hade jag velat ha högt(!) skaft och snörning, men den kombinationen verkar smått omöjlig att hitta.
Alltså högre skaft än speed? Hur kan du gå i dom :p Jag tycker nästan att Speed är för klumpiga.. :o

Alltså högre skaft än speed? Hur kan du gå i dom :p Jag tycker nästan att Speed är för klumpiga.. :o
Yep! Mitt "felköp" är ett par Anda 2-L som ser ut såhär:
7310710077463_sportamore_002.jpg

De har dessutom dragkedja... Inte det minsta klumpiga, jag hade snarare önskat högre skaft, för även det där är så lågt att snön ibland rasar in i stövlarna när jag är i skogen. Inte ofta, såklart, vi får inte snö så ofta i Sthlm, men tillräckligt ofta! Har ett par lägre skor från Merrell (ungefär lika höga som Icebug Speed) som känns en miljard gånger klumpigare, så åtminstone för mig så är det absolut inte höjden på skaftet som avgör hur klumpiga skorna känns, utan hur bra skorna sitter på foten och runt benet. Kanske det känns klumpigt/svårt att gå om skaften sitter extremt tight eller extremt löst?

Det låter som att det kommer passa honom fint :up: Vad körde du för passpoal/färg på text?

Floyd fick ett med foder i svart konstläder, sedan olivgrönt band, guldpasspoal och guldglittertext :angel: Bad om en flygande and på var sida om namnet som symbol också :D
Haha flygande and blir ju super till honom! Funderade starkt på svart konstläder! Förutom lila valde jag grått band, passpoal och test i reflex samt som stjärna på var sida om namnet som symbol :D. Är i princip bered att köpa en till direkt då jag vill ha en med lite mer "crazy" färger :laugh:. Kan bara inte bestämma vilka, kanske "bränd orange" band . Men jag kommer försöka tvinga mig att vänta tills första halsbandet kommer så att jag kan se hur den sitter.

Yep! Mitt "felköp" är ett par Anda 2-L som ser ut såhär:
7310710077463_sportamore_002.jpg

De har dessutom dragkedja... Inte det minsta klumpiga, jag hade snarare önskat högre skaft, för även det där är så lågt att snön ibland rasar in i stövlarna när jag är i skogen. Inte ofta, såklart, vi får inte snö så ofta i Sthlm, men tillräckligt ofta! Har ett par lägre skor från Merrell (ungefär lika höga som Icebug Speed) som känns en miljard gånger klumpigare, så åtminstone för mig så är det absolut inte höjden på skaftet som avgör hur klumpiga skorna känns, utan hur bra skorna sitter på foten och runt benet. Kanske det känns klumpigt/svårt att gå om skaften sitter extremt tight eller extremt löst?
Låter ju troligt, de kanske egentligen inte passar min fot så bra eller något sånt. Trivs allra bäst i mina låga merell men de funkar ju inget vidare i snö alls!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025