Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har visserligen inte NOW4, men ja, jag är lite icebug-fantast :angel:
Om du tänker ha skorna på hundpromenader och liknande så skulle jag utan minsta tvekan rekommendera någon helt annan modell, någon där broddarna sitter fast i skon (Bugrip, så att det är med stålbrodd också. Gummibrodd är inte direkt någon vits att ha på is och i snö). Själv är jag löjligt förtjust i mina Speed W, men det finns ju så mycket att välja på.

Vad du ska vara noga med är att välja en modell som är vattentät, inte bara vattenavstötande. Jag gjorde det misstaget förut och hamnade med ett par dyra stövlar som läckte in vatten efter en inte allt för lång stund i snöig skog :meh: Annars om du vill ha med bara snörning, bara dragkedja, snörning + dragkedja, högt eller lågt skaft osv är nog mest en smaksak. Själv hade jag velat ha högt(!) skaft och snörning, men den kombinationen verkar smått omöjlig att hitta.

Är Icebug KAYI2 Bugrip mer att rekommendera då än de andra? Får köpa sådana begnagnat (men oanvända) till ett bra pris. :D

Idag har vi beställt en grind till bilen. Vi har velat om bur vs grind länge nu och nu enades vi om en sån här Artfex enkeldörr. Nu när vi köper den och därmed inte kommer att få plats med barnvagn i bakluckan så slappnar vi väl av så vi kan bli gravida :p
Grind-enkeldorr.jpg

Är Icebug KAYI2 Bugrip mer att rekommendera då än de andra? Får köpa sådana begnagnat (men oanvända) till ett bra pris. :D
Vad skulle du få betala då? Själv skulle jag inte köpa dem, just för att de är så otroligt låga i skaftet. De är ju inte tänkta att gå i heller utan tänkta som vinterlöparskor (och med tanke på att du skriver i hunddelen av forumet gissar jag att du vill ha skorna till hundpromenader, kanske inte bara på plogade vägar?).

Vad skulle du få betala då? Själv skulle jag inte köpa dem, just för att de är så otroligt låga i skaftet. De är ju inte tänkta att gå i heller utan tänkta som vinterlöparskor (och med tanke på att du skriver i hunddelen av forumet gissar jag att du vill ha skorna till hundpromenader, kanske inte bara på plogade vägar?).

Fast de är väl inte så låga? Då har vi heeelt olika syn på vad låga skor är. :rofl:

Edit: Sökte på modellen jag skrev (som stod på kartongen jag skulle få med skorna) och det är inte alls en sådan där låg sportig modell så det måste stå fel på kartongen. Det är mer som en känga. Med gröna detaljer, ska leta efter en bild. ;)

Haha, viss skillnad ja :D Jag är otroligt nöjd med mina Speed, sådär så att jag blir glad när det är sådant väder att de går att använda :p Köpte mina för ca en tusenlapp, kanske något mindre.
Hur är dem i storlekarna? Vanliga eller stora/små? Hittade dem för 1000-lappen och funderar om jag ska slå till men det är begränsat med storlekar...

Hur är dem i storlekarna? Vanliga eller stora/små? Hittade dem för 1000-lappen och funderar om jag ska slå till men det är begränsat med storlekar...
Jag skulle påstå att de är som vanliga skor i storlekarna, meeen senaste åren har jag enbart köpt skor från Merrell och Icebug eftersom det är det enda som sitter riktigt bra på mina fötter. Så ja, jag vågar inte garantera något, och tex Merrell har en modell som är jättestor i storleken. Många hemsidor har ju däremot fri frakt och fria returer nu, så hittar du något på en sådan sida är det ju bara att testa!

Jag har ett par Icebug löparskor och skulle säga att de är normala i storlekarna. Merrell tycker jag är normala till en liten aning stora (jag kan ofta växla ner en storlek när jag köper Merrell men det beror också på modellen).

Haha flygande and blir ju super till honom! Funderade starkt på svart konstläder! Förutom lila valde jag grått band, passpoal och test i reflex samt som stjärna på var sida om namnet som symbol :D. Är i princip bered att köpa en till direkt då jag vill ha en med lite mer "crazy" färger :laugh:. Kan bara inte bestämma vilka, kanske "bränd orange" band . Men jag kommer försöka tvinga mig att vänta tills första halsbandet kommer så att jag kan se hur den sitter.

Haha, ja, jag tänkte det :D

Låter himla snyggt :love:
Det är det värsta med egendesignade halsband, man vill bara ha fler :angel:

Jag skulle påstå att de är som vanliga skor i storlekarna, meeen senaste åren har jag enbart köpt skor från Merrell och Icebug eftersom det är det enda som sitter riktigt bra på mina fötter. Så ja, jag vågar inte garantera något, och tex Merrell har en modell som är jättestor i storleken. Många hemsidor har ju däremot fri frakt och fria returer nu, så hittar du något på en sådan sida är det ju bara att testa!

Och tack! Får testa och se :)

Jag behöver ett nytt kampskinn men vet inte var man kan gå tag på ett bra. Hade ett jokke-skinn som säljs i "osorterade färger". Fick ett blått och Sherlock älskade det. Funkade skitbra en längre tid men i förrgår när vi hade lekt klart insåg jag att han var helt blå runt munnen. :eek:

Fick bort det mesta av färgen kring munnen men blev förstås orolig över hur mycket han fått i sig. Han verkade okej på kvällen men igår kräktes han upp frukosten ganska omgående och verkade illamående resten av morgonen. Båda gångerna han sket under dagen kom det blåfärgad skit. Han fick behålla kvällsmaten och mår bra nu men jag vägrar förstås köpa färgade skinn igen. :mad:

Så om nån har tips på hållbara kampskinn utan konstig färg så skulle jag bli jätteglad. :up:

Nästa helg ska vi iväg på hundkurs så jag köpte lite nya små kampleksaker att ha som beröm. Jag tror även jag hittade Franks drömpresent men jag avstod för impulsköp :p
112825366-origpic-d67f84.jpg

Åååh jag såg också den och dog sötdöden...! Hur gulligt!? Önskar bara att jag haft en gosehund som hade uppskattat en sån, men han föredrar snödrivor och kalla golv :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
817
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025