Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fina saker!
Är du medveten att det är många som snott din bild på sadeln och lägger ut på beg sidor på fb? Säkert sett din bild där i olika grupper 5-6 gr av olika personer :)

Nej det vet jag inget om, är svårt att styra över att folk tar bilder överlag, men du får gärna skicka pm och visa vad du menar:)

Efter ca 8 år tycker jag det är dags att köpa nya shortchaps (och skor). Ska beställa över nätet så hur ska jag mäta för att få rätt storlek?

Efter ca 8 år tycker jag det är dags att köpa nya shortchaps (och skor). Ska beställa över nätet så hur ska jag mäta för att få rätt storlek?
Det brukar så på sidorna hur man kan mäta, oftast är det omkrets på vadens bredaste del och höjd från häl till knäveck :) Men för snyggaste passform så får man tänka på att man får lägga till ett par centimeter (ca 2, beroende på material/hårdhet) på höjden och ta bort i alla fall 1 cm på vadmåttet för att de ska sitta bra även när de har sjunkit/töjt sig lite :)

Fuxflickan har fått sig ett eget täcke och egna transportskydd! Täcke från Gekås och transportskydden begagnade. Observera att vi matchar gröna kantband på skydden med grönt foder på grimman och grimskaftet :D

2015-03-25-1011_55127bb2e087c35803b62228.jpg

(don't ya worry, grimman anpassades till rätt storlek strax efter bilden togs ;))

Jag har köpt en ny träningshjälm. Importerade en från England för jag hittade en sida med ganska bra rea.. Jag hade trillat av två gånger på huvudet på min Charles Owen och dessutom ville jag ha en utan sammet då jag inte kommer ha ridhus där jag kommer vara mest i några månader framöver

11080974_10155333537025497_6106602221617056501_n.jpg

Jag har köpt en ny träningshjälm. Importerade en från England för jag hittade en sida med ganska bra rea.. Jag hade trillat av två gånger på huvudet på min Charles Owen och dessutom ville jag ha en utan sammet då jag inte kommer ha ridhus där jag kommer vara mest i några månader framöver

Den va riktigt snygg :)

Du skulle inte vilja PMa mig sidan du köpte ifrån? ;) Testade en sådan i göteborg och den var ju helt gudomligt skön! :love:

Lite av min shopping den senaste tiden

Begagnad Jensen Brillant, Acavallo front riser half pad (syns lite framtill) och ett nytt schabrak (Hööks)

Schabraket, strumpor, bruna sporremmar. sulor och svamp. Allt från Hööks

Grönt fleecetäcke till medryttarhästen och blått till egna hästen

Liniment, sadeltvål

och MH strumpor

5dacf7b9e20efb31943de8bb8c05be07.jpg

Fick hem min nya hjälm i veckan. Superskön, känns knappt att man har något på huvudet! Plus att den är jäkligt snygg också :D
Köpte även Pikeur candela byxorna. Men dom har inte kommit med på bild. Har aldrig haft skönare ridbyxor!

Charlies har ett träns med klinkerpannband + nosgrimma. Det var lite dåliga bilder på deras hemsida så är det nån här som har det tränset som kan visa lite bilder, gärna hur det ser ut på hästen? PM:a :)

Har shoppat på nyöppnade Hööks i Sickla i veckan!
* en kavaj CRW Exclusive ("alla" har sådana, men det struntar jag i, för den satt så bra :D)
* ett schabrak för 99:- (öppningserbjudande)
* ett regnställ för 199:- (öppningserbjudande)
* en flaska Ultrashield (bra inför flugsäsongen, plus att det var 15 % rabatt nu)
Sedan gick jag även in på intilliggande The Horse och köpte ett par ridhandskar och en blingad häst-tjocktröja till min systerdotter som fyller sex år nästa vecka. De har väldigt mycket snygga kläder där...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 144
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka